فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پاورپوینت اخلاق حرفه ای (اخلاق پزشکی وپرستاری)

اختصاصی از فایلکو دانلود پاورپوینت اخلاق حرفه ای (اخلاق پزشکی وپرستاری) دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت اخلاق حرفه ای (اخلاق پزشکی وپرستاری)


دانلود پاورپوینت اخلاق حرفه ای (اخلاق پزشکی وپرستاری)

1 - «بسم اللّه الرحمن الرحیم» سرآغاز کتاب الهى است، «بسم اللّه» نه تنها در ابتداى قرآن، بلکه در آغاز همه‏ى کتب آسمانى بوده است.

2 - پیامبر اکرم‏صلى الله علیه وآله فرمود:” هر کار مهمى که بدون نام خدا شروع شود، بى‏فرجام است“

3- «بسم اللّه» در شروع کار،سبب دلگرمى ، امید و رحمت به مبدأ و منشأ همه‏ى قدرت‏ها و امیدها و رحمت‏هاست.

نقش اخلاق در زندگى و تمدن انسانها:

بعضى، مسائل اخلاقى را، به عنوان یک امر خصوصى در زندگى شخصى مى‏نگرند، و یا آنها را مسائل مقدس روحانى و معنوى مى‏دانند که تنها در زندگى سراى دیگر(آخرت) اثر دارد، در حالى که این یک اشتباه بزرگ است; اکثر مسائل اخلاقى بلکه همه آنها، آثارى در زندگى اجتماعى بشر دارد، اعم از مادى و معنوى، و جامعه انسانی منهاى اخلاق ،منجربه فعالیتهاى تخریبى انسان‏ها میشود، نیروها به هدر خواهد رفت، استعدادها سرکوب خواهد شد، امنیت و آزادى بازیچه دست هوسبازان مى‏گردد و زندگى انسانى مفهوم واقعى خود را از دست مى‏دهد.
اگر درست در تاریخ گذشته بیندیشیم، اقوام زیادى را پیدا مى‏کنیم که هر کدام بر اثر پاره‏اى از انحرافات اخلاقى، شکست‏خورده یا بکلى نابود شدند.

چه بسیار زمامدارانى که بر اثر نقاط ضعف اخلاقى، قوم و ملت‏خود را در کام مصائب دردناکى فرو بردند، و چه بسیار فرماندهان فاسدى که جان سربازان خود را به خطر افکنده و بر اثر خودکامگى، آنها را به خاک و خون کشیدند.

درست است که زندگى فردى بشر بدون اخلاق، لطافت و شکوفایى و زیبایى ندارد; درست است که خانواده‏ها بدون اخلاق سامان نمى‏پذیرند; ولى
از آنها مهمتر، زندگى اجتماعى بشر است که با حذف مسائل اخلاقى به سرنوشت دردناکى گرفتار مى‏شود. ممکن است گفته شود، سعادت و خوشبختى و تکامل جوامع بشرى را مى‏توان در پرتو قوانین صحیح به دست آورد، بى آن که به اخلاقىات افراد پایبندباشند. ولی عمل به قوانین بدون پشتوانه اخلاق ممکن نیست; انسانها بایداز درون انگیزه‏هایى براى اجراى مقررات و قوانین داشته باشد، تلاشهاى بیرونى به جایى نمى‏رسد. بارها شنیده ایم در جوامع قانونمند ،زمانی که دوربینها ی فروشگاهها ،زنگهای خطر و...در اثر قطع برق از کار افتادند ،هزاران فروشگاه مورد دستبرد قرار گرفتند، زیرا عامل بازدارنده مردم از خطا وقانون شکنی تنها تنها زور وتهدید وزندان و... است. زور و فشار، بدترین ضمانت اجرایى قوانین و مقررات است که جز در موارد ضرورى نباید از آن استفاده کرد و در مقابل آن، ایمان و اخلاق، بهترین ضامن اجرایى قوانین و مقررات است.
پیامبر اکرم (ص) در معرفی پایه و ریشه بسیاری از ارزشهای اخلاقی و معیاری که بتوان با آن وارد بهشت شد می فرمایند:

« چیزی را که دوست داری از ناحیه مردم به تو برسد به آنان برسان و چیزی را که دوست نداری از مردم به تو برسد به آنان  نرسان . »

انسان همواره باانبوهی ازگزینه های رفتاری روبرواست که:

تنها می تواند معدودی ازآنهارا انتخاب کند.

با رشد یافتن قوای بدنی و فکری وعاطفی ودرهم تنیدن روابط گوناگون اجتماعی وافزایش اندوخته های علمی ومهارتهای عملی ، دایره گزینه هابصورت تصاعدی گسترش یافته است، بطوریکه درهرلحظه هزاران انتخاب پیش روی انسان قرار دارد .

وگزینش دشوارودشوارتر می شود.

برای ترجیح وتعیین گزینش ها، عوامل گوناگون زیروجود دارد:

شدّت علایق  و خواسته ها

احساس امنیت واحساس نا امنی

عادت کردن به امری، تقلید کردن از دیگران

تلقین کردن به خود

سایرعوامل روانی واجتماعی.

در هر جامعه اى مى توان جاى پاى اخلاق را دید؛ به گونه اى که به سادگى مى توان ادّعا کرد که هیچ جامعه اى بى اخلاق نبوده ،نیست ونخواهد بود.

اساساً اجتماع مردم و تحقق جامعه در گرو تن دادن به قواعد رفتارى خاصى است که پاره اى از آن ها به عنوان اخلاق شناخته مى شود؛ به سخن دیگر مى توان اخلاق را همزاد بشر دانست.

معنای لغوی اخلاق:

واژه اخلاق از ریشه « خُلق » و« خَلق » گرفته شده که « خُلق » در لغت به معنای سرشت وسجیه ( خو و سرشت ) است که هم شامل سجایای نیکو و پسندیده ، مانند راستگویی و پاکدامنی وهم سجایای زشت و ناپسند مانند دروغگویی و ... است. خُلق مخصوص صفات روحی و ساختار معنوی انسان است که به صورت اختیاری و با بصیرت دو شکل گرفته است.
« خَلق » در مورد شکل طبیعی و ساختار ظاهری انسان به کار می رود
علمای اخلاق و فلاسفه نیز تعریفی برای این اصطلاح کرده اند که با معنای لغوی آن بی ارتباط نیست

 آنان اخلاق را عامل رسیدن به سعادت و کمال واقعی انسان دانسته اند.

اخلاق، علمی است که از غرایز ، انگیزه ها و کیفیت هدایت آنها به سوی اهداف عالیه خلقت انسان بحث می کند .

علم اخلاق :

صفات نفسانی خوب وبد و اعمال و رفتار اختیاری متناسب با آنها را معرفی می کند و شیوه تحصیل صفات نفسانی خوب و انجام اعمال پسندیده و دوری از صفات نفسانی بد و اعمال ناپسند را نشان می دهد.

مباحث اخلاقی با فطرت انسانی مطابقت دارد

انسان ها ناخود آگاه به سوی پاکسازی خویش از صفات ناپسند گرایش دارند و به همین دلیل بحث و گفتگو درباره اخلاق برای هر انسانی لذت بخش است ،به گونه ای که انسان، بدون فکر، افراد دارای اخلاق پسندیده را ستایش میکند و افراد دارای رذایل اخلاقی را مذموم می دارد

شامل 116 اسلاید powerpoint 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت اخلاق حرفه ای (اخلاق پزشکی وپرستاری)
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد