فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تب مالت

هدف از بررسی بروسلوز در اطفال نشان دادن شایع‌ترین علائم بالینی و یافتن بهترین روش آزمایشگاهی جهت تشخیص بیماری و بررسی راه‌های شایع انتقال و چگونگی پیشگیری از آن و نهایتاً مقایسه روش‌های مختلف در مالی و یافتن مؤثرترین راه درمان است روش تحقیق یک بررسی گذشته‌نگر می‌باشد که بر روی پرونده‌های بیماران بستری در بیمارستان بهرامی در طی سالهای 8474 انجام ش

هدف از بررسی بروسلوز در اطفال نشان دادن شایع‌ترین علائم بالینی و یافتن بهترین روش آزمایشگاهی جهت تشخیص بیماری و بررسی راه‌های شایع انتقال و چگونگی پیشگیری از آن و نهایتاً مقایسه روش‌های مختلف در مالی و یافتن مؤثرترین راه درمان است.

روش تحقیق یک بررسی گذشته‌نگر می‌باشد که بر روی پرونده‌های بیماران بستری در بیمارستان بهرامی در طی سالهای 84-74 انجام شده است.

در بین سالهای 84-74 تعداد بیماران بستری در بیمارستان بهرامی با تشخیص بروسلوز حدود 24 نفر بوده است.

با توجه به مطالب مندرج شده در پرونده‌ها جنبه‌های مختلف بیماری ازجمله شیوع سنی- جنسی- نشانه‌ها علائم بالینی وسابقه مصرف لبنیات محلی غیرپاستورزیزه تست‌های آزمایشگاهی انجام شده تحت بررسی قرار گرفت و مهمترین یافته‌ها به شرح زیر است:

  • بیتشرین شیوع سنی در بین بیماران بستری در این بیمارستان بین 8-7 سال بوده است کوچکترین بیمار 1 سال و بزگترین آنها 14 سال داشت.
  • از نظر جنسی شیوع بیماری در جنس مذکر بیشتر بوده است حدود 15 نفر (5/62% مذکر) و 9 نفر (5/37%) مؤنت بودند.
  • سابقه مصرف لبنیات محلی آلوده در 18 نفر از بیماران (75%) مشاهده شده است و 5 نفر از بیماران 8/20% سابقه هدف لبنیات را نمی‌دادند.

از میان تظاهرات بالینی: تب، آترالژی- تعریق شبانه شایع‌ترین علامت و نشانه‌های بیماری بودند.

از میان عوارض بیماری آرتریت- آنمی- لکوپنی از شایع‌ترین عوارض در بین این بیماران بودند. آرتریت مفاصل بزرگ شایع‌تر بوده است.

از نظر تست‌های آزمایشگاهی: کشت خون در همه بیماران انجام شده و همه موارد منفی گزارش شده است با توجه به اینکه در بیمارستان کشت را فقط تا سه روز نگهداری می‌کنند. تست SAT رایت در همه بیماران انجام شده و نتیجه مثبت بوده است و فقط در 8 بیمار کمتر از 1:320 گزارش شده که با مثبت شدن آزمون 2ME تشخیص در این گروه مسجل شده است.

تمام بیماران به استفاده از درمان آنتی‌بیوتیکی کوتریماکسازول- ریفامپین- آمینوگلیکوزید درمان شدند و موارد عود بیماری وجود نداشته است.


 


دانلود با لینک مستقیم

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد