فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله کامل درباره استان کرمان3

اختصاصی از فایلکو دانلود مقاله کامل درباره استان کرمان3 دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 210

 

کلیات استان کرمان

استان پهناور کرمان با مساحتی حدود 47/181714 کیلومتر مربع، در جنوب شرق فلات ایران واقع شده و 11 درصد از خاک کشور را در بر می گیرد و به لحاظ وسعت مقام دوم را بعد از استان خراسان حائز می باشد. از نظر موقعیت جغرافیایی بین 20 54 تا 34 59 طول شرقی و 29 26 تا 58 31 عرض شمالی قرار گرفته است. استان مذکور از شمال و شمال شرق به استان خراسان، از شرق به استان سیستان و بلوجستان، از شمال غرب و غرب به استان یزد، از جنوب غرب به استان فارس و از جنوب به استان هرمزگان محدود می گردد. این استان شبیه مثلث نامنظم بوده که قاعده آن به پهنای حدود 470 کیلومتر؛ در بخش شمالی محدوده استان قرار دارد. فاصله بین حد جنوبی و شمالی یا طول استان نیز حدود 630 کیلومتر است. شهر کرمان مرکز استان در 1038 کیلومتری جنوب شرق شهر تهران قرار دارد.

در سال 1286 ه.ش پس از تصویب قانون تشکیل ایالات و ولایات توسط مجلس؛ ایران به 4 ایالت آذربایجان، کرمان و بلوچستان، فارس و بنادر، خراسان و سیستان و 12 ولایت استرآباد، مازندران، گیلان، زنجان، کردستان، لرستان، کرمانشاهان، همدان، اصفهان، یزد، عراق عجم و خوزستان تقسیم شد.

در 16 آبان ماه سال 1316، قانون جدیدی تصویب و طبق آن ایران به 10 استان و 49 شهرستان تقسیم گردید. در این تقسیمان کرمان و مکران بعنوان استان هشتم تعیین گردیده و شامل 11 شهرستان کرمان، رفسنجان، جیرفت، سیرجان، بم بندرعباس، ایرانشهر، چابهار، زابل، زاهدان، و سراوان و 39 بخش بود.

بر اساس آخرین تقسیمات کشوری تا سال 1345، ایران به 13 استان، 6 فرمانداری کل و 138 فرمانداری تقسیم شد و کرمان نیز بعنوان یکی از استانها، دارای 6 شهرستان و 18 بخش گردید.

در سال 1355 استان کرمان به 8 شهرستان، 18 بخش، 22 دهستان، و 16 شهر و در سال 1360 به 10 شهرستان، 22 بخش و 121 دهستان تقسیم شد.

در سال 1375 تغییراتی در تعداد بخشها و دهستانهای استان بوجود آمد و با افزایش آنها، تعداد واحدهای تقسیمات کشوری استان به 10 شهرستان، 31 بخش و 141 دهستان رسید.

در سال 1376 راور که یکی از بخشهای شهرستان کرمان محسوب می شد به شهرستان تبدیل شد. وضعیت تقسیمات کشوری استان در جدول شماره 1 ارائه گردیده است.

جغرافیای طبیعی

اقلیم

بطور کلی آب و هوای استان کرمان خشک و تا فراخشک ارزیابی شده و از مشخصات بارز آن، رطوبت و بارندگی کم، تبخیر و تعریق فوق العاده زیاد و اختلاف شدید درجه حرارت در فصول تابستان و زمستان و در طول شبانه روز است. وضعیت اقلیمی نواحی مختلف استان کرمان، تحت تاثیر عوامل منطقه ای و فرامنطقه ای متعددی قرار دارد. از جمله این عوامل می توان به امتداد رشته کوههای زاگرس و کوههای مرکزی واقع شدن کویر لوت درشرق، عرض جغرافیایی پایین، وسعت منطقه، زاویه تابش خورشید، فیزوگرافی منطقه، تاثیر توده های هوایی مختلف و... اشاره نمود. عوامل فوق باعث شده که اقلیم استان به سه منطقه 1) کویری وحاشیه کویری 2) گرمسیری و سردسیری 3) معتدل کوهستانی تقسیم شود.

در فصل تابستان بخش شمالی و غربی استان بیشتر تحت تاثیر توده هوای تروپیکال بری قرار دارد. منشا این توده هوا از شمال غرب و شمال است. بخش شرقی بیشتر تحت تاثیر جبهه شمال شرق بوده، که منشا آن افغانستان و کویر لوت است. توده های هوای گرم و خشک عربستان و صحرا از جنوب غرب، استان را تحت تاثیر قرار می دهند. توده های مرطوب اقیانوس هند نیز از جنوب شرق وارد منطقه می شوند.

بارندگیهای استان در اثر چهار منشا متفاوت و گاهی متداخل با هم ایجاد می شود که به ترتیب عبارتند از:

الف- بارندگیهای جبهه ای وابسته به سیکلونهای غربی: منشا عمومی بارندگیهای این استان، جریانات مرطوبی است که همراه با مرکز کم فشار در جهت عمومی غرب به شرق به مدت 7 ماه از سال (از اواسط مهرتا اواسط اردیبهشت) از سه جهت به این منطقه می رسند:

جبهه مدیترانه ای که از سمت دریای مدیترانه می آید.

منشا جبهه دون از اقیانوس اطلس شمالی (اسکاندیناوی) است.

بخش دیگر این سیکلون پس از عبور از دریای سرخ و خلیج فارس (به نام سودانی) از جنوب غرب نفوذ می نماید.

ب- بارندگیهای اوروگرافیک (کوهستانی): افزایش ارتفاع در کوههای مرکزی استان سبب افزایش میزان بارندگی می شود. البته باید توجه داشت که میزان بارندگی در بخش شرقی استان در مقایسه با غرب آن بسیار کم است.


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله کامل درباره استان کرمان3

دانلود مقاله کامل درباره تقسیمات کشور ایران

اختصاصی از فایلکو دانلود مقاله کامل درباره تقسیمات کشور ایران دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 27

 

استان‌های ایران

 

ناحیه 4

ناحیه 8

ناحیه 5

ناحیه 2

ناحیه 3

ناحیه 3

ناحیه 4

ناحیه 8

ناحیه 1

ناحیه 5

ناحیه 7

ناحیه 6

ناحیه 9

ناحیه 5

ناحیه 7

ناحیه 8

ناحیه 9

ناحیه 9

ناحیه 3

ناحیه 5

ناحیه 7

ناحیه 6

ناحیه 1

ناحیه 6

ناحیه 1

ناحیه 1

ناحیه 1

ناحیه 1

ناحیه 2

ناحیه 2

کشور ایران ۳۰ استان دارد.

پیشینه تقسیمات کشوری ایران

شهرستان‌ها، شهرها و نقاط دیدنی استان‌های ایران

 

استان آذربایجان شرقی

مرکز

تبریز

شهرستان‌ها

آذرشهر | اسکو | اهر | بستان‌آباد | بناب | تبریز | جلفا | چاراویماق | سراب | شبستر | عجب‌شیر | کلیبر | مراغه | مرند | ملکان | میانه | ورزقان | هریس | هشترود

شهرها

آبش‌احمد | آذرشهر | اسکو | آقکند | اهر | ایلخچی | باسمنج | بخشایش | بستان‌آباد | بناب | بناب جدید | تبریز | ترک | ترکمانچای | تسوج | تیکمه‌داش | جلفا | خاروانا | خامنه | خراجو | خسروشهر | خمارلو | خواجه | دوزدوزان | زرنق | زنوز | سراب | سردرود | سیس | سیه‌رود | شبستر | شربیان | شرفخانه | شندآباد | صوفیان | عجب‌شیر | قره‌آغاج | کشک‌سرای | کلوانق | کلیبر | کوزه‌کنان | گوگان | لیلان | مراغه | مرند | ملکان | ممقان | مهربان | میانه | نظر کهریزی | وایقان | ورزقان | هادی‌شهر | هریس | هشترود | هوراند | یامچی |

نقاط دیدنی

ارگ علی‌شاه | آسیاب خرابه | بازار تبریز | پل خداآفرین | خانه مشروطیت | دژ بابک خرم‌دین | رصدخانه مراغه | شاه‌گلی | شهرداری تبریز | قلعه ضحاک | کلیسای سن استپانوس | روستای کندوان | مسجد کبود | مسجد مهرآباد | مقبرةالشعرا | موزه آذربایجان | موزه سنجش 

استان آذربایجان غربی

مرکز

ارومیه

شهرستان‌ها

ارومیه | اشنویه | بوکان | پیرانشهر | تکاب | چالدران | خوی | سردشت | سلماس | شاهین‌دژ | ماکو | مهاباد | میاندوآب | نقده

شهرها

ارومیه | اشنویه | آواجیق | ایواوغلی | باروق | بازرگان | بوکان | پلدشت | پیرانشهر | تازه‌شهر | تکاب | چهاربرج | خوی | ربط | سردشت | سرو | سلماس | سیلوانه | سیمینه | سیه‌چشمه | شاهین‌دژ | شوط | فیرورق | قره‌ضیاءالدین | قوشچی | کشاورز | گردکشانه | ماکو | محمدیار | محمودآباد | مهاباد | میاندوآب | میرآباد | نالوس | نقده | نوشین‌شهر 

نقاط دیدنی

آبشار شلماش | بازار خوی | پل قطور | پیست اسکی خوشاکو | تپه حسنلو | تخت سلیمان | دخمه سنگی فرهاد | دریاچه ارومیه | دژ بسطام | سد زرینه‌رود | غار سهولان | غار فخریگاه | فقرگاه | قره‌کلیسا |


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله کامل درباره تقسیمات کشور ایران

دانلود درموردعرفان

اختصاصی از فایلکو دانلود درموردعرفان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

 فرمت فایل:  Word ( قابلیت ویرایش و آماده چاپ

 


 قسمتی از محتوای متن 

 

تعداد صفحات : 110 صفحه

به نام خداوند جان و خرد مقدمه :‌ شک ،‌ گمان و یقین ؛ از جمله مسائل مربوط به حوزه معرفتند که بشر پیوسته در زندگی با آن روبه روست .
شکل حاصل اشتراک میان معلومات و مجهولات است .
گمان به قول مولانا همچون شیشه زرد و کبودی است که انسان از پشت آن به حقایق و مسائل پیرامون خویش می نگرد .
پیش چشمت داشتی شیشه ی کبود زان سبب عالم کبودت می نمود 1329/1 بشکن آن شیشه کبود و زرد را تا شناسی گرد را و مرد را 3959/1 و یقین بوستان آرامش و همنشینی با حقیقت است .
انسان به لحاظ دو بعدی بودن وجودش – جسم و روح – گاهی در مسائل مادی و دنیوی دچار شک می شود که باید به کمک ابزار «‌ حس و عقل »‌ آن را به یقین مبدل ساخت .
و گاهی نیز درامور معنوی و ماوراء طبیعی به شک و تردیدهایی مبتلا میشود که برای رفع آن یاری جستن از حواس و نیروی عقلانی نه تنها شکلی را حل نمی کند بلکه او را دچار سر گشتگی می کند .
اینجاست که دو راه بیشتر در پیش رو ندارد : پاک ساختن چهره دل از غبار حس نفسانی تا مغیبات غیبی در آن ، صورت خویش را بنمایند و حقیقت حق جلوه گر شود ،‌ زیرا تا انسان در قید خود باقی است خیر و شر خود را هم درست تشخیص نمی دهد بلکه آنچه را که خیر اوست شر می پندارد و آنچه را برای او مایه ی شر است خیر گمان می برد و بدین اشتباه به بیراهه می آورد .
خود را به کسی که این راه را طی نموده است و گردنه های آن را پشت سر گذاشته بسپارد .
ذکر کلیاتی که در این مجموعه به آنها پرداخته شده !‌ 1- اقسام عوالم ،‌ ابزار و راههای شناخت آنها ؛‌ از آنجا که بحث مورد نظر – شک و یقین – در رابطه با عالم غیب و شهود مطرح می شود و نیز ارتباطی که این بحثها با انواع علوم و معارف و ابزار دستیابی بدانها دارد به طور اجمال- این مسائل- و ابتدا مورد بررسی قرار گرفت .
به عنوان مثال مباحثی درباره عقل و استدلال و استدلالیون و تلاش آنها- با ذکر تاریحچه ای از پیدایش چنین تفکری- برای دستیابی به حقیقت مورد بررسی قرار گرفته است .
2- تعاریف شک و گمان و یقین ،‌ ذکر انواع و درجات هر یک .
3- عوامل موثر در ایجاد هر کدام و نتایجی که هر یک در پی دارند .


دانلود با لینک مستقیم


دانلود درموردعرفان

دانلود مقاله کامل درباره تقسیمات کشوری

اختصاصی از فایلکو دانلود مقاله کامل درباره تقسیمات کشوری دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 35

 

تقسیمات کشوری ، سلسله مراتبی اداری ـ سیاسی در تقسیم هر کشور به واحدهای کوچکتر، برای سهولت ادارة آن و تأمین امنیت و بهبود اوضاع اجتماعی و اقتصادی . این تقسیم بندی گاه برمبنای تاریخ و فرهنگ ، اوضاع جغرافیایی و جمعیت و گاه برحسب ملاحظات سیاسی (بویژه در دورة معاصر) صورت می گیرد.1) در برخی مناطق جهان اسلام . در این بخش از مقاله به تقسیم بندی برخی کشورهای اسلامی اشاره می شود. ظاهراً اندیشة تقسیم بندی سرزمینهای جهان اسلام با فتوحات و گسترش سرزمینهای اسلامی مقارن بوده البته پیش از آن نیز تقسیم بندیهایی کلی ، از جمله بر اساس اقالیم و طول و عرض جغرافیایی محلّ، وجود داشته است (برای نمونه رجوع کنیدبه ابن حائک ، ص 44ـ49). ابن خرداذبه در سدة سوم ، بخش آباد و مسکون زمین را به چهار بخش تقسیم کرد: اَروفی ، شامل مناطقی مانند اندلس و روم و فرنگ و طَنجه تا حد مصر؛ لُوبِیه ، شامل مناطقی مانند مصر و قُلزُم و حبشه ؛ اِتیوفِیا، شامل مناطقی مانند تهامه و یمن و سند؛ و اِسقُوتِیا، شامل مناطقی از جمله ارمینیه و خراسان و خزر (ص 155). او همچنین در بیان سرزمینهای اسلامی ، چهار قسمت عمده را نام برده است : مشرق ، مغرب ، جَربا (سرزمینهای شمالی ) و تَیْمَن (سرزمینهای جنوبی ؛ ص 18، 72، 118، 153). در این تقسیم بندی ، سرزمینهای اسلامی عمدتاً به کوره ها (تقریباً معادل استان )، رُستاقها (ناحیه ای کوچکتر از کوره ) و طَسوجها (ناحیه ای کوچکتر از رستاق ) تقسیم شده اند (مثلاً رجوع کنیدبه ص 5 ـ 8).در سدة چهارم ، اصطخری (ص 3ـ4) سرزمینهای اسلامی را به این بیست اقلیم تقسیم کرده است : دیار عرب ، دریای فارس ، مغرب ، مصر، شام ، دریای روم ، جزیره ، عراق ، خوزستان ، فارس ، کرمان ، منصوره (شامل مناطقی از جمله بلاد سند و هند)، آذربایجان ، جبال ، دیلم ، دریای خزر، بیابان میان فارس و خراسان ، سجستان ، خراسان و ماوراءالنهر.مقدسی نیز در سدة چهارم ، جهان اسلام را مشتمل بر چهارده اقلیم دانسته است : شش اقلیم عربی (جزیرة العرب ، عراق ، اَقُور، شام ، مصر و مغرب ) و هشت اقلیم عجمی (خاوران ، دیلم ، رُحاب ، جبال ، خوزستان ، فارس ، کرمان و سند؛ ص 9ـ10). در تقسیم بندی مقدسی (ص 47)، هر اقلیم چند کوره * و هر کوره یک یا چند قصبه * (به مرکزیت یکی از قصبات ) دارد و هر قصبه دارای چند شهر (مدینه ) و قریة تابع است . مقدسی (همانجا) شرط مدینه بودن را داشتن منبر دانسته و گفته است که گاهی «مصر» نیز چند ناحیه و شهرِ تابع دارد.به نوشتة مقدسی (همانجا) مصر مانند قَیْروان و دمشق شهری بوده که مقر سلطان در آن قرار داشته و والیان از آنجا به مناطق دیگر فرستاده می شدند و شهرهای یک اقلیم نیز به آن وابسته بودند. به نظر فقها، مصر شهری دارای مسجد جامع و محل اجرای حدود و جایگاه امیر بوده است ، مانند نابلس . به نظر لغت شناسان ، مصر شهری بزرگ و حائل میان دو منطقه بوده است ، مانند بصره . در نظر عوام مصر شهری بزرگ و با شکوه بوده است ، مانند ری و موصل ؛ بنا بر این ، شهرهایی مانند سمرقند، مکه ، بغداد و دمشق جزو امصار و شهرهایی مانند حِمْص ، هرات ، حلب ، بلخ و فاس جزو قصبات بوده اند (مقدسی ، ص 47ـ 48).به نوشتة مقدسی (ص 222) تا قبل از وی کسی به کوره بندی سرزمینها و تعیین قصبات نپرداخته و برخی جاها که ابن خرداذبه آنها را شهر خوانده ، در طبقه بندی مقدسی قصبه شمرده شده است .تقسیم بندی سرزمینهای اسلامی در دورة فتوحات ، متأثر از تعیین والی از میان صحابه یا فرماندهان سپاه ، برای مناطق فتح شده ، بود ( رجوع کنیدبه ادامة مقاله ). مثلاً اگر برای آن سرزمین پنج والی می فرستادند آنجا به پنج قسمت تقسیم می شد.سرزمین عربستان ــ که در نوشته های یونانی به سه قسمت عمده (عربستان بیابانی ، شامل بیابانهای داخلی شبه جزیره ؛ عربستان سنگی ، شامل مناطق کوهستانی شمال و مغرب ؛ و عربستان خوشبخت ، شامل سواحل غربی جنوبی و جنوب غربی ) تقسیم می شد ــ پس از اسلام به پنج قسمت تقسیم شد: حجاز، تهامه ، یمن ، نجد و عروض . این تقسیم بندی به عبداللّه بن عباس منسوب است (جواد علی ، ج 1، ص 163؛ یاقوت حموی ، ذیل «جزیرة العرب »).در سدة چهارم ، جزیرة العرب گسترده ترین اقلیم به شمار می رفت و مشتمل بر چهار کوره (حجاز، یمن ، عمان و هَجَر) و چهار ناحیه (اَحقاف ، اَشحار، یَمامه و قُرْح ) می شد و صنعا سرآمد شهرهای آن بود (مقدسی ، ص 67ـ69).در دورة معاصر، مبنای تقسیمات کشوری عربستان منطقه و محافظه است . هر یک از مناطق سیزده گانة این کشور به دو یا چند محافظه تقسیم شده است . در این تقسیمات ، گاهی محافظه ها به سبب اهمیت طبقه بندی شده اند و علاوه بر شهرهای مهمِ مناطق که مرکز منطقه اند و شهرهای بزرگ و متوسط که مرکز محافظه اند، گاهی شهرهای کوچک نیز مرکز محافظه به شمار می روند. حاکم هر محافظه «امیر» خوانده می شود و پادشاه عربستان وی را انتخاب می کند (فخری ، ص 9؛ اطلس المملکة العربیة السعودیة ، ص 14ـ15).یمن ــ که قبل از اسلام بخشی از سرزمین پادشاهی سبا بود ــ در دورة فتوحات اسلامی ، با انتخاب والیانی از صحابه ، به چند ولایت تقسیم شد و پیامبر اکرم برای حَضْرَموت ، صنعا و اراضی آن ، زَبید، رِمَعْ، عدن و سواحل آن ، نَجْران و ولایت کِنده و صَدِف والی انتخاب کردند (بلاذری ، ص 76). در سده های اولیة اسلامی ، یمن به چند «مخلاف » تقسیم می شد. ابن خرداذبه نخستین جغرافیدانی است که از مخالیف نام برده است ( رجوع کنیدبه ص 136ـ139). وی علاوه بر آن به تقسیم بندی کلی یمن به سه والی نشین جَنَد، صنعا و حضرموت (هر یک با مخلافهایشان ) اشاره کرده است ( رجوع کنیدبه ص 144). پس از او، یعقوبی (قرن سوم ؛ ص 317) از 84 مخلاف یمن ، بدون اشاره به وسعت و کیفیت آنها، یاد کرده است . مخلافهای یمن گاهی برابر با رستاق ، گاهی برابر با کوره و گاهی تقریباً مطابق با جُند (تقریباً منطبق بر استان و به معنای لشکرگاه )، نزد مردم شام بود (عماره یمنی ، ص 53 و پانویس 3؛ نیز رجوع کنیدبه کحّاله ، ص 254، پانویس 1). در سدة چهارم ، اصطخری (ص 23ـ 25) در معرفی یمن ، از بلاد (مانند بلاد اباضیه )، اَعمال (از جمله اعمالِ حضرموت )، شهر (مانند صنعا) و شهر کوچک (مانند عدن ) نام برده است . بعضی از این بلاد (مانند بلاد خَیْوان / خَوْلان ) جزو مخلافهایی اند که ابن خرداذبه از آنها نام برده است . مقدسی (ص 69ـ70) یمن را به دو قسمت عمده تقسیم کرده است : جنوب ، در کرانة دریا به نام تهامه (قصبة آن زبید)؛ و کوهستانی و سردسیر به نام نجد (قصبة آن صنعا). وی قسمتی از یمن را ناحیه خوانده است (ص 70؛ نیز رجوع کنیدبه ابن حائک ، ص 94ـ99).


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله کامل درباره تقسیمات کشوری

دانلود دعای نمونه.DOC

اختصاصی از فایلکو دانلود دعای نمونه.DOC دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

 فرمت فایل:  Word ( قابلیت ویرایش و آماده چاپ

 


 قسمتی از محتوای متن 

 

تعداد صفحات : 8 صفحه

دعاء أسم الله الأعظم دعاء جمیل ومریح للنفس یشعر من یقراه بالطمانینة والامان قراته واستشعرت بروحانیة فاحببت ان تقراوه معى بسم الله الرحمن الرحیم والصلاة والسلام على أشرف الأنبیاء والمرسلین سیدنا محمد وعلى آل بیته الطاهرین أولاً لا یغویک الشیطان بعدم قراءة الدعاء لطوله وسیجزیک الله الثواب العظیم على قرائته إنشاءالله (( دعاء أسم الله الأعظم )) : الثواب والجزاء الذی ستناله من قرائتک الدعاء روی عن النبی ( صلى الله علیه وآله وسلم ) أنه قال من قرأ هذا الدعاء فی عمره مرة واحدة غفر الله له ذنوبه کلها ما تقدم منها وما تأخر ولو کانت علیه ذنوب مثل عدد الرمل وعظم الجبال وعدد الأوراق وقطر الأمطار و ماء البحار والجن والأنس و الملائکة والطیور والأسباع ألا غفرها الله کلها ظاهرها وباطنها وأن کان مغموم أو مهموم أو مدیون أو مریض أو به عاهة أو برص أو جنون أو جذل ألا صرف الله عنه ذلک و من ضاق علیه رزقه وقرأ هذا الدعاء رزقه الله من حیث لا یحتسب وسهل الله علیه کل عسیر وقضى الله حوائجه کلها ومن کتبه على کفنه بتربة الحسین آمن من عذاب القبر وسهل الله علیه سؤال منکر ونکیر وجعل الله قبره مد البصر ووکل الله به سبعون ألف ملک یؤنسونه ویقول الله عز وجل یا عبدی قد غفرت لک ماتقدم من ذنبک وما تأخر ثم یقول الله جلا وعلا ما أعددت لک فی الجنة من الکرامة والقصور والحور والولدان والغرف والموائد الحسنة هو ما أعددت لعبادی الصالحین قال رسول الله ( صلى الله علیه وآله وسلم ) أیها الناس إن هذا الدعاء مکتوب على ساق العرش قبل أن یخلق آدم وحواء والسماوات والأرضین والجن والأنس بعشرة آلاف عام وقد نزل به جبرائیل فقال یا محمد ربک یقرئک ویخصک بالتحیة والإکرام ویقول لک أنه أهدى إلیک بهدیة ما تهدى إلى أحد غیرک لا قبلک ولا بعدک وهو هذا الدعاء فاحفظه وعلمه المؤمنین من أمتک وأنه أمان من الفقر فی الدنیا .
یا محمد من قرأ هذا الدعاء فی عمره مرة واحدة بنیة خالصة یطلب فیه رضاء الله علیه فسأله عن حاجة ألا أعطاء الله سؤاله .
و من قرأ هذا الدعاء فی شهر رمضان المبارک فی أوله أو فی وسطه أو فی آخره وفقه الله للیلة القدر و أطال الله عمره و وسع الله فی رزقه و وکل الله به سبعون ألف ملک فی السماء وسبعون ألف ملک فی المغرب وسبعون ألف ملک فی المشرق وسبعون ألف ملک فی مکة وسبعون ألف ملک فی المقدس و سبعون ألف ملک عند روضة النبی ( صلى الله علیه وآله وسلم ) وکل ملک له سبعون ألف رأس فی کل رأس سبعون ألف وجه فی کل وجه سبعون ألف فم وفی کل فم سبعون ألف لسان وکل لسان یتکلم سبعون ألف لغة , وهم یستغفرون الله تعالى ویهللونه ویکبرونه وثوابهم لقارئ هذا الدعاء وکاتبه وحامله إلى یوم القیامة , یا محمد ما من عبد یشرع یقرأ هذا الدعاء من رجل أو أمرأة إلا صفقت الملائکة على رأسه یستغفرون الله تعالى له ولمن حضر عنده وتابعه فی قراءة هذا الدعاء وکاتبه أنه فی حفظی وکنفی و رعایتی إلى یوم یلقانی , إذا أخرج من قبره تشیعه سبعون ألف ملک فی ید کل ملک علم من نور مکتوب علیه سطران , السطر الأول لا إلــــــه إلا الله والسطر الثانی محمد رســــول الله , هذا أمان لقارئ هذا الدعاء و کل ملک راکب على نجیب من نجب الجنة على کل نجیب صفة وهم حافیین به رافعین أصواتهم بالتهلیل والتکبیر و الصلاة على محمد و آل محمد فیتعجبون منه أهل الموقف فیقولون هذا ملک مقرب أو نبی مرسل فیأتی النداء من الله تعالى ما هذا ملک مقرب ولا نبی مرسل وإنما هو عبد قرأ هذا الدعاء فی عمره مرة واحدة ثم یأتی ملک آخر بیده قدح من نور فیه ماء من الکوثر فیقول له أشرب یا عبد الله فقد غفر الله ذنوبک کلها ثم یدخل الجنة بلا حساب ولا عقاب , یــــا محمد من قرأ هذا الدعاء مرة واحد کُتب له بکل حرف ألف درجة فی الجنة ومن یعرفه ولا یقدر على قراءته فلیجعله عهده إذا کان یـوم الجمعة یفتحه ویمر به على وجهـــــه وعینیــه و یقول أللهم صلى على محمد وآل محمد الأوصیاء المرضیین بأفضل صلواتک وبـــارک علیه وعلیهم السلام وعلى أرواحهم وأجسادهم ورحمة الله وبرکاته , و وفقنی لما تحب وترضــى إنک على کل شیء قدیر .
فإذا فعل ذلک یکون عند الله بمنزلة من أکبر المنازل و أشرفها وأعظمها ویحفظه الله من جمیع الأفات والبلایا ومن الأعراض والأمراض و الأوجاع والأریاح ومن الألم الأکبر و من شر آفات الدنیا والآخرة ومن شر کل دابة فی الأرض والبر والبحر یـــا محمد من قرأ هذا الدعاء فتح الله علیه أبواب الرحمة والبرکة والمغفرة وأغلق عنه أبواب النیران ویکون فی أمان إلى رمضان المقبل قال جبرائیل : یــا محمد طوبى لمن قرأ هذا الدعاء ویداوم على قراءته فإن الله عــز وجل یعطیه ما لا عین رأت و لا أذن سمعت ولا خطر على قلب بشر من الأجر والثواب فقال رسول الله ( صلى الله علیه وآله وسلم ) لقد شوقتنی یا أخی لهذا الدعاء الشریف وما فیه من الفضل لقارئه وکاتبه والداعی به فقال : یـا محمد علمه المؤمنین من أمتک فإن قارئه یجوز على السراط کالبرق الخاطف ویشفع فی والدیه و ولده ومن أحبه من المؤمنین ما عدا معصیة الله تعالى , فقال رسول الله ( صلى الله علیه وآله وسلم ) افحفظته وعلمته من أمتی ومن شیعتنا و موالینا وهو هذا الدعاء المبارک الشریف وأولــــه .
.
.
.
.
.
.
.
.


دانلود با لینک مستقیم


دانلود دعای نمونه.DOC