فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله کامل درباره معرفی نسخه های خطی دیوان فدایی یزدی

اختصاصی از فایلکو دانلود مقاله کامل درباره معرفی نسخه های خطی دیوان فدایی یزدی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله کامل درباره معرفی نسخه های خطی دیوان فدایی یزدی


دانلود مقاله کامل درباره معرفی نسخه های خطی دیوان فدایی یزدی

 

 

 

 

 

 

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل: Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه :16

 

بخشی از متن مقاله

معرّفی نسخه های خطی دیوان فدایی یزدی

میرزا سیّد یحیی متخلّص به «فدایی»[1] فرزند میرزا محمّد علی وامق (مؤلّف تذکرة میکده که با خط خوش فدایی به رشته تحریر در آمد) و نوة میر محمد باقربن محمد سعید بن محمد امین حسینی حسنی یزدی ، عالم دینی و ادیب و شاعر سدة سیزدهم هـ.ق است. فدایی در مدرسه مصلّای صفدرخان به تحصیل و تدریس مشغول بود و در ادبیات عرب و صرف و نحو به ویژه علم نحو تبحّر داشته و دارای آثاری چون مستیقظ و منظومه در نحو است که نسخه هایی از آن در کتابخانة وزیری یزد نگهداری می شود. او جدای آشنایی با علوم عربی، فردی ادیب و شاعر بود که از اقسام شعر بیشتر به غزل و رباعی تمایل داشته و مهارت او در سرودن ماده تاریخ در دیوانش زبانزد است.

و پدرش میرزا محمد علی وامق او را فردی خوش اخلاق، سالک، پرهیزکار، خوش حافظه و دارای خطی نیکو و طبعی روان دانسته است و در وصف او گوید:

«فرزند دلبند این صداقت اندیش،و به دو واسطه هم نام جد امجد نامی خویش. اسمش میرزا سید یحیی و دل پژمردة این افسرده را موجب سرور و احیا، از جمله طلّاب علوم سعادت مرسوم و سادات رفیع الدرجات این مرز و بوم به علوم عربیّت مربوط و جواهر زواهر نکات نحویه را گنجور حافظه اش مضبوط نموده. مدت العمر در مصلّای صفدرخان به تعلیم و تعلّم و تفهیم و تفهّم به سر برده و با ارباب فضل و کمال طریق مجالست و مخالطت سپرده و در طریق سلوک احدی را از وی گله‌مند ندیده و سخن شکایتی و نسب جنایتی درباره‌اش نشنیده، بلکه خود نیز در عالم پدر فرزندی از سلوک او هرگز نرنجیده ام.

مجملاً کثیر القبول و قلیل الفضول، خالی از مکر و حیله و امین قوم و قبیله، طبعش عالی و دلش از حقد و حسد خالی، از لهو و لعب دور و دلش به صحبت ارباب کمال مایل و مسرور، طبع روان و از اقسام شعر بیشتر به غزل و رباعی تر زبان است و منتخب اشعارش بیشتر از همه معاصرین و شعرای بلاغت آیین اهل این زمان است. خداوند بی منّت جلّ اسمه، سعادت و عاقبت را روزی و نصیب او فرماید.»[2]

فدایی با به یادگار گذاشتن دیوان شعری از خود در سال 1282 هـ .ق بر اثر ابتلا به بیماری وبا چهره در نقاب خاک کشید.

سه نسخه خطی بسیار نفیس از اشعار او در کتابخانه وزیری یزد نگهداری می شود که بک نسخه آن به شماره 3689 مجموعه ای از غزل، قصیده و رباعی است که فدایی با فخامت و متانت و استواری کلام در مدح و منقبت رسول اکرم (ص) و حضرت علی (ع) و ائمه اطهار شروع کرده و این مدح و ستایش امامان در جای جای دیوان نمود دارد و به کرّات از الکن بودن زبان و ناقابل بودن شعر خود در مدح و توصیف آنها داد سخن داده است.

اگـر چـه قابل مدح تونیست شعر رهی         زلطف گوش ده و کن قبول و خرده مگیر

و از خالق بی همتا به واسطة قسم دادن به امامان و اولیاء الله تقاضای عفو و بخشش می نماید.

بزرگوار خدایا به حق هشت و چهار             که حاکمانند امروز و شافعان فردا

که در گذر ز گناهان ما سیه رویان             علی الخصوص فدایی که هست مدح سرا

همیشه تا که عدو را به دوزخ است مکان   مدام تا که محب راست در جنان مأوا

او در زمرة شاعرانی است که برای مسائل اخلاقی، دینی و اجتماعی اهمیت به سزایی قایل است و در رابطه با مسائلی چون ازدواج دختران، توجه به نماز و روزه، دروغ و غمّازی، آبرو، غرور، به غفلت گذراندن عمر، غم نان خوردن انسانها، ذمّ اهل بازار و ... لب به سخن گشوده است.

آنان که گشته یکسره عالم خرابشان                       افتاده از غرور به گردن طنابشان

کردار نا صواب کنند و عجبتر آنک                          بس فخرهاست از عمل نا صوابشان

ظلم کسان کنند و ثوابش نهند نام                         ایزد مگر دهاد جزای ثوابشان

مال کسان خورند به زور، این غریب نیست            کز یاد رفته یکسره یوم الحسابشان

چندان جفا کنند که گردیده اند خلق                      در ناله و فغان شب و روز از عذابشان

بهر نانی که بود قسمت تو                                      چند مسکین غم بیهوده خوری

عمر تو هست گرامی تر از آن                                 که غم بوده و نابوده خوری

ای که به غفلت گذرد عمر تو                                  می نتوان گفت که صاحبدلی

عمر که از هر چه گرامی تر است                            می دهی از دست و همان غافلی

­

فدایی در مورد اوضاع سیاسی زمان خود را دور نگاه داشته است و در مواردی از پادشاهان و وزیران و افرادی چون قباد، سنجر ، طغر لتکین، انوشیروان، اسکندر، نظام الملک، علیشاه، حاجی ابراهیم، میرزا سید حسین، میرزا احمد، میرزا فتّاح، میرزا سید نصیر، میرزا سید مهدی و ... نام برده و در پاره ای موارد در مدح و وصف بعضی از افراد اشعاری را سروده است.

او به شاعران پیش از خود نظر داشته و در میان شاعران پارسی زبان، استقبالهایی از اشعار شاعرانی چون محتشم کاشانی، ظهیر فاریابی و انوری انجام داده و گاهی مصراع یا بیتی از شعر آنها را تضمین کرده است و از شاعران بزرگی چون سعدی، حافظ، وحشی بافقی، قضایی یزدی، حسّان، حیرت، صباحی و ... نام برده و یا در مدح و توصیف آنها اشعار زیبایی را خلق کرده است.

برای جور و جفاشان همین قدر کافی است

که مطلعی کنم از شعر محتشم انشاد

ستیزه گر فلکا از جفا و جور تو داد

نفاق پیشه سپهر از کینه ات فریاد

چه احتیاج به دیوان وحشی است آن را

که هست حافظ و سعدی و انوری و کمال

در بعضی موارد فدایی هجو سرایی کرده و متأسفانه عفّت کلام را چنانکه باید و شاید رعایت ننموده و با الفاظ و کلمات مستهجن و نازیبا به بعضی از افراد تاخته است.

یکی دیگر از وجوه بارز این دیوان شعر او، وفور کلمات و مفردات و ترکیبات عربی است. کلماتی چون (سعیر، تقریر، تفسیر، تقدیر، اهتمام، اعتصام، احتشام و...) که به عنوان قافیه استفاده شده است. و در بعضی موارد می توان شاهد آمیختن ترکیبهای عربی با سخن پارسی در اشعار او بود به گونه ای که گاهی نصف مصراع یا یک بیت را به زبان عربی بیان می کند.

*** متن کامل را می توانید بعد از پرداخت آنلاین ، آنی دانلود نمائید، چون فقط تکه هایی از متن به صورت نمونه در این صفحه درج شده است ***


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله کامل درباره معرفی نسخه های خطی دیوان فدایی یزدی

دانلود پاورپوینت کاربرد طیف سنجی در شیمی آلی

اختصاصی از فایلکو دانلود پاورپوینت کاربرد طیف سنجی در شیمی آلی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت کاربرد طیف سنجی در شیمی آلی


دانلود پاورپوینت کاربرد طیف سنجی در شیمی آلی

رزونانس مغناطیسی هسته ای (NMR)یک روش طیف سنجی است که برای شیمیدانان آلی از اهمیتی والا نسبت به طیف سنجی مادون قرمز برخوردار است . بسیاری از هسته ها را می توان با فنون NMR مطالعه کرد ، ولی هیدروژن و کربن بطور معمول مورد استفاده قرار می گیرند .

رزونانس مغناطیسی هسته ای ما را از تعداد هر نوع هیدروژن مطلع می سازد . به علاوه این روش ،  اطلاعاتی راجع به طبیعت محیط اطراف این گونه اتمهای هیدروژن به دست می دهد .

حالات اسپین هسته

بسیاری از هسته های اتمها دارای خصلتی هستند که اسپین خوانده می شود : هسته ها به گونه ای رفتار می کنند که گویی در حال چرخش هستند . در حقیقت اتمهایی که عدد جرمی فرد ، عدد اتمی فرد یا هر دو را دارند ، دارای گشتاور زاویه اسپین کوانتایی و گشتاور مغناطیسی هستند . معمولیترین هسته هایی که دارای اسپین هستند  ، عبارتند از:

گشتاور مغناطیسی هسته

در یک میدان مغناطیسی ، حالات اسپین انرژی یکسانی را نخواهند داشت ، زیرا یک هسته ذره ای باردار بوده و هر ذره باردار متحرک خود تولید میدان مغناطیسی می کند . بنابراین ، یک هسته دارای گشتاور مغناطیسی (    ) است که به وسیله بار و اسپین آن تولید می شود . یک هسته هیدروژن می تواند اسپینی موافق جهت عقربه های ساعت (2/1+)یا مخالف جهت عقربه های ساعت (2/1-)داشته باشد و در این دو حالت ̦گشتاورهای مغناطیسی خود را یا در جهت میدان و یا در خلاف جهت آن قرار می دهند(شکل 1) 
هنگامی که یک میدان مغناطیسی خارجی به کار برده شود ، حالت اسپین دژنره به دو حالت ، با ترازهای انرژی نابرابر شکافته می شوند(شکل 2) .
 
جذب انرژی
پدیده رزونانس مغناطیسی هسته ای هنگامی رخ می دهد که هسته های هم جهت میدان اعمالی شده انرژی جذب کرده و جهت اسپین خود را نسبت به آن تغییر دهند (شکل 3) .
در یک میدان مغناطیسی اعمال شده ، پروتونها شروع به حرکت تقویمی و جذب انرژی می کنند . این پدیده شبیه به آن چیزی است که در یک فرفره مشاهده می شود . بر اثر تاثیر میدان جاذبه زمین ،  فرفره شروع به لرزش یا چرخش حول محور خود می کند .
 
یک هسته چرخنده نیز تحت تاثیر میدان مغناطیسی اعمال شده ̦ همان گونه عمل می کند .هنگامی که میدان مغناطیسی به کار افتد ̦ آن هسته شروع به چرخش حول محور اسپین خود  می کند که دارای فرکانس زاویه ای(فرکانس لارمور ) است .
 
این فرکانس  مستقیما متناسب با قدرت میدان مغناطیسی اعمال شده است . با ایجاد چنین فرکانسی ، دو میدان جفت شده و انرژی تابش ورودی به هسته منتقل می گردد و موجب تغییر اسپین می شود . این عمل رزونانس نامیده می شود .
هسته های مازاد آنهایی هستند که اجازه مشاهده رزونانس را می دهند . هنگامیکه جمعیت هر دو تراز برابر گردد , در آن صورت حالت اشباع شدگی رخ داده و رزونانسی مشاهده نمی شود . اشباع شدگی هنگامی بسرعت رخ می دهد که قدرت سیگنال RF بسیار زیاد باشد . با افزایش فرکانس دستگاه , اختلاف انرژی بین دو حالت فزونی یافته , و در نتیجه جمعیت مازاد افزایش می یابد .
 تغییر مکان شیمیایی و اثر مانع  
اهمیت رزونانس مغناطیسی هسته ای از آن جا آشکار می شود که در یک مولکول ، تمام پروتون ها در یک فرکانس رزونانس نمی کنند . این بدین دلیل است که پروتون های مولکول توسط الکترونها احاطه شده و محیط الکترونی هر یک از پروتونها بطور جزیی با دیگر پروتونها فرق می کند . به عبارت دیگر ، پروتونها توسط الکترونهایی که آنها را احاطه کرده اند پوشیده یا محافظت می شوند . در یک میدان معناطیسی ، الکترونهای ظرفیتی پروتونها می چرخند . این چرخش که جریان دیامغناطیس محلی خوانده می شود ، تولید میدان مغناطیسی متضادی می کند که در جهت مخالف میدان مغناطیسی اعمال شده عمل می نماید . این اثر که مانع دیامغناطیسی یا آنیزوتروپی دیا مغناطیسی نامیده میشود.
در یک اتم ، جریان مغناطیسی محلی تولید یک میدان مغناطیسی ثانویه می نماید که دارای جهتی مخالف میدان مغناطیسی اعمال شده است . در نتیجه آنیزوتروپی دیا مغناطیس ، پروتون در مولکول بسته به دانسیته الکترونی اطراف آن از جانب میدان مغناطیسی اعمال شده محافظت می شود . هر قدر دانسیته الکترونی اطراف یک هسته بیشتر باشد میدان مغناطیسی تولید شده توسط الکترونها ،  که در جهت عکس میدان اعمال شده است ،  بیشتر خواهد بود .
در یک محلول برای محاسبه جابجایی شیمیایی از یک ترکیب شاهد استفاده می شود و فرکانس رزونانس هر پروتون نمونه نسبت به آن سنجیده می شود . به عبارت بهتر ، اختلاف فرکانس اندازه گیری می شود . ماده شاهد استاندارد ، تترا متیل سیلان                    بوده که به TMS موسوم است . علت استفاده از این ماده این است که پروتونهای  گروههای متیل آن بیش از اکثر ترکیبات محافظت می شود .
برای محاسبه تغییر مکان شیمیایی از رابطه زیر استفاده  می شود و قابل ذکر است که تغییر مکان شیمیایی بر حسب واحد Hz برای دستگاه های NMR با قدرت متفاوت  ، یکسان نمی باشد در صورتی که بر حسب واحد ppm مقدار آن برای تمامی دستگاه ها ، مقداری ثابت می باشد .
شامل 305 اسلاید powerpoint
 

دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت کاربرد طیف سنجی در شیمی آلی

دانلود پروژه میزان تحصیلات اولیای دانش آموزان دبیرستان شهید مطهری منطقه 2

اختصاصی از فایلکو دانلود پروژه میزان تحصیلات اولیای دانش آموزان دبیرستان شهید مطهری منطقه 2 دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پروژه میزان تحصیلات اولیای دانش آموزان دبیرستان شهید مطهری منطقه 2


دانلود پروژه میزان تحصیلات اولیای دانش آموزان دبیرستان شهید مطهری منطقه 2

 

 

 

 

 

 

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل: Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه :17

 

بخشی از متن مقاله

مقدمه

هدف این پروژه میزان تحصیلات اولیای دانش آموزان دبیرستان شهید مطهری منطقه 2 می‌باشد.

این پروژه از طریق پرسش مستقیم از اشخاص صورت گرفت در این رابطه داده‌ها جمع‌آوری شد و مورد ارزیابی و تجزیه و تحلیل قرار گرفتند در این بررسی از محاسبات آماری و نمودارها و . . . .  استفاده شد.


جمع‌آوری داده‌ها

به دلیل مشکلات موجود برای جمع‌ آوری داده‌ها از سطح دبیرستان که به عنوان جامعة آماری در نظر گرفته شده است 56 دانش آموز به طور تصادفی از بین دانش‌آموزان سطح دبیرستان به عنوان نمونه انتخاب شدند دانش‌آموزان از کلاسهای اول تا سوم دبیرستان انتخاب شدند در این دبیرستان 14 کلاس وجود دارد و از هر کلاس 4 نفر انتخاب شده است.

جمع‌آوری داده‌ها می‌توانست از دو طریق مصاحبه و پرسشنامه صورت گیرد ولی روش مصاحبه به نظر مناسبتر آمد در این مصاحبه اسامی دانش‌آموزان خواسته شده بود از طریق پرسشنامه دانش‌آموزان همکاری خوبی بروز ندادند در مصاحبه از میزان تحصیلات اولیای دانش‌آموزان سؤال شد یک نسخه از پرسشنامه و برخی جداول حاوی اطلاعات و نمودارهای مختلفی ضمیمة این گزارش است.

شاخصهای مرکزی

مد:

داده‌‌ای که بیشترین فراوانی را دارد گویند.

در این پروژه دیپلم مد شناخته شد چون بیشترین فراوانی را دارد.

تجزیه و تحلیل داده‌ها

این قسمت از دو بخش محاسبات و نمودارها تشکیل شده است ابتدا جداول فراوانی و سپس نمودارهای میله‌ای و مستطیلی و چند برو دایره‌ای که رسم شده است.

ارزیابی مشکلات

در این پروژه متأسفانه با مشکلاتی رو‌به رو بودم که عبارتند از:

- عدم همکاری بعضی از دانش‌آموزان

- دادن اطلاعات سطحی و غلط

- محدودیت زمانی


نتایج

قبل از آنکه هر گونه نتیجه‌گیری شود نتایج مشاهدات به قرار زیر ارائه می‌شوند: محاسبات آماری روی تحصیلات پدران نشان داده که:

  • بین پدران بی‌سواد و در حد ابتدائی وجود ندارد
  • بین پدران 15 نفر سیکل دارند
  • بین پدران 25 نفر دیپلم دارند
  • بین پدران 6 نفر فوق دیپلم دارند
  • بین پدران 15 نفر لیسانس دارند
  • بین پدران 4 نفر فوق لیسانس دارند
  • بین پدران 1 نفر دکترا دارند

دانلود با لینک مستقیم


دانلود پروژه میزان تحصیلات اولیای دانش آموزان دبیرستان شهید مطهری منطقه 2

دانلود مقاله هوش مصنوعی پیرامون شبکه های عصبی

اختصاصی از فایلکو دانلود مقاله هوش مصنوعی پیرامون شبکه های عصبی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

عنوان مقاله :مقاله هوش مصنوعی پیرامون شبکه های عصبی 

قالب بندی :word

تعداد صفحات :40

 

 

توضیحات : شبکه های عصبی زیر شاخه ای از علم هوش مصنوعی است .

این مقاله به خلاصه شامل عنوان های زیر می باشد:

هوش مصنوعی و هوش انسانی

شبکه های عصبی زیستی

تاریخچه شبکه های عصبی مصنوعی

نورن مصنوعی

ساختار شبکه های عصبی

شبکه های عصبی درمقایسه با کامپیوترهای معمولی

تقسیم بندی شبکه های عصبی

قابلیتها و کاربردهای شبکه های عصبی

انواع شبکه های عصبی شامل : شبکه های عصبی پرسپترون،شبکه عصبی هاپ فیلد،شبکه عصبی همینگ،شبکه عصبی کوهنن ،شبکه عصبی تاخیر زمانی،شبکه عصبی انتشار رو به عقب

معایب شبکه های عصبی

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله هوش مصنوعی پیرامون شبکه های عصبی

دانلود مقاله کامل درباره نظریه‌ های ارزشیابی و کاربرد آنها در زبان فارسی

اختصاصی از فایلکو دانلود مقاله کامل درباره نظریه‌ های ارزشیابی و کاربرد آنها در زبان فارسی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله کامل درباره نظریه‌ های ارزشیابی و کاربرد آنها در زبان فارسی


دانلود مقاله کامل درباره نظریه‌ های ارزشیابی و کاربرد آنها در زبان فارسی

 

 

 

 

 

 

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل: Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه :15

 

بخشی از متن مقاله

ارزشیابی و آزمون‌سازی

تعداد دانش‌آموزان: 120 نفر

تعداد سوالات آزمون: 20 سوال که شامل 10 سوال در ک مطلب، 5 سوال گرامر و 5 سوال لغت است.

بیل گیتس و صنعت رایانه

بیل گیتس شخص مهمی در صنعت رایانه است . او سالهای زیادی است که رئیس شرکت مایکرو سافت  و نیز ثروتمندترین فرد در آمریکاست. اما او چگونه توانست این موفقیت را بدست آورد؟ او چیزهایی زیادی از پدر و مادرش آموخت. در حالیکه بیل به مدرسه می رفت، پدرش به دانشگاه می رفت و با گرفتن مدرک دانشگاهی قاضی موفقی شد. او از موفقیت پدرش آموخت که اگر کسی چیزی می‌‌خواهد باید مجدانه برای آن تلاش کند. مادر او معلم پرکاری بود اما در عین حال از مسافرت کردن لذا می‌برد و از زندگی مادرش فهمید که اگر کسی می‌خواهد مجدانه کار کند و درعین حال از زندگی لذت ببرد باید برای آن برنامه‌‌ریزی کند. وقتی بیل جوان بود او اوقات زیادی را به خواندن می‌گذراند اما کودکی او تنها کار نبود و ورزشهای زیادی انجام می‌داد. وقتی بزرگتر شد، وقت بیشتر و بیشتری را صرف کار و بازی با رایانه کرد و قبل از اینکه بیست ساله شود اولین زبان رایانه دنیا را برای رایانه‌های شخصی بوجود آورد. او فکر می‌کرد که در هر خانه‌ای یک رایانه خواهد بود و هر رایانه‌ای به یک نرم افزار نیاز خواهد داشت. او می‌گفت: «قصد دارم اولین یک میلیون دلار خود را تا قبل از بیست و پنج سالگی با کار روی نرم‌افزار بدست آورم» و همین را هم کرد.

سوالات درک مطلب

به سوالات زیر جواب دهید.

  • بیل گیتس در کدام صنعت فرد مهمی است؟

الف- ماشین                ب- رایانه

ج- ربات               د- هواپیما

2-  بیل گیتس در شرکت مایکروسافت چه شغلی داشت؟

الف-  مدیر عامل   ب- منشی        ج- رئیس        د- معاون

3- شغل پدر بیل گیتس چه بود؟

الف-  منشی دادگاه ب- معلم        ج- قاضی        د- وکیل

4- شغل مادر بیل گیتس چه بود؟‌

الف-  معلم         ب- قاضی        ج- وکیل    د- پرستار

5- مادر بیل گیتس از چه چیزهایی لذت می‌برد؟

الف- فیلم و سینما           ب- استراحت و بازی

ج- خواب و ورزش                د- کار و مسافرت

6- بیل گیتس از زندگی مادرش فهمید که برای زندگی خوب . . . . . . . . شرط مهمی است.

الف-  برنامه‌ریزی              ب- خواب و استراحت

ج- خوشگذرانی              د- بازی و تفریح

7- بیل گیتس در جوانی اوقات زیادی را به . . . . . . . . .  می‌گذراند

الف-  استراحت  ب- مطالعه         ج- تفریح       د- خوابیدن

8- بیل گیتس قبل از بیست سالگی چه  کار مهمی کرد؟

الف-  ازدواج کرد              ب- اولین زبان رایانه را ساخت

ج- به مسافرت رفت              د- چند کامپیوتر خرید

9- بیل گیتس قصد داشت اولین یک میلیون دلار خود را از چه طریقی بدست آورد؟

الف-  تدریس       ب- وکالت       ج- قضاوت         د- کار روی نرم‌افزار

10- کدامیک از اجزاء رایانه در متن ذکر شده است؟

الف-  مانیتور     ب- صفحه کلید      ج- ماوس    د- نرم‌افزار

سوالات لغت

  • یکی از گزینه‌های زیر را از نظر معنا متفاوت است،‌ آنرا پیدا کنید؟

الف-  عالم         ب- عادل        ج- عاقل        د- دیوانه

2- رامین را که دیدم به سرعت از تپه بالا می‌رفت در حالیکه نفس بند آمده بود، چیزهایی را زیرلب می‌گفت که من نمی‌فهمیدم

الف-  نفس نفس می‌زد            ب- تنگی نفس داشت

ج- نفس نمی‌کشید            د- آهسته نفس می‌ کشید.

3- گزینه مناسب را پیدا کنید.

قیل و قال، جار و جنجال، جر و . . . . . . . .

الف- شخص       ب- بحث     ج- درس     د- ترس

4- گزینه مناسب را پیدا کنید.

تپل مپل- پول مول- کتاب متاب- چیز . . . . . 

الف- ریز       ب- ویز     ج- نادان       د – بیز

5- حسین با سرعت زیاد رانندگی کرد و چند بار نزدیک بود تصادف کند او راننده‌ای . . . . . . . . .  است.

الف- بادقت     ب- بی دقت      ج- دقیق    د – آرام

سوالات گرامر

1- فردا به تهران . . . . . . . 

الف- می‌روم     ب- می‌‌رفتم      ج- بروم    د – رفتم

2- این کتاب را قبلاً در نمایشگاه . . . . . . . . 

الف- دیده‌ بودم ب- می‌بینیم     ج- خواهم دید      د – دیده‌ام

3- علی . . . . . . . احمد با هم . . . . . . . مدرسه می‌روند. 

الف- تا/ با       ب- و/ به       ج- و/ از       د – از/ در

4- من می‌توانم این دوچرخه را . . . . . . . . . 

الف- برانم        ب- بخوانم      ج- بدانم       د – بنامم

5- من . . . . . . . فردا به همراه خانواده‌ام به سفر می روم.

الف- شاید      ب- حتماً    ج- مگر     د – بجز

تعداد دانش‌آموزان 12 نفر

تعداد سوالات آزمون:‌‌ 20 سوال

نمرات گرفته شده بین 18-5 می‌باشد.

برای محاسبه دامنه تغییر بالاترین نمره یعنی 18 را از کوچکترین نمره کم می‌‌کنیم.


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله کامل درباره نظریه‌ های ارزشیابی و کاربرد آنها در زبان فارسی