فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره انواع جوش

اختصاصی از فایلکو تحقیق درباره انواع جوش دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 42

 

تصویر 3-3 رکتیفایر

تصویر 3-4 ژنراتور مولد برق

3-3-5-3 انواع جوش

جوش ها با توجه به مقطع عرضی خود نامگذاری و معرفی می شوند. دو نوع از مهمترین جوشها، جوش گوش وجوش شیاری هستند. از جوش پشت بند دارنیز موقعی استفاده میشود که در یک اتصال از یک جوش شیاری در یک طرف اتصال استفاده میشود، تا جوش به طور کامل نفوذ نماید. از دیگر جوش های سازه ای می توان جوش انگشتانه و جوش کام را نام برد که دارای محدودیتهایی در نحوه اتصال هستند.در این گزارش فنی توضیحات مختصری در مورد جوش گوشه وجوش شیاری داده میشود.

3-3-5-4 جوش گوشه

جوشهای گوشه جوشهایی هستند که از نظر تئوری دارای مقطع مثلثی شکل هستند و دو سطح را که تقریباً با هم زاویه قائمه می سازند بوسیله اتصالات روی هم ، اتصالات سپری و اتصالات گوشه به هم متصل می نمایند.همچنین از جوشهای گوشه برای تقویت جوشهای شیاری در اتصالات گونیای لب به لب نیز استفاده می شود. تصویر 3-5 جوش گوشه دراتصالات گوشه را نمایش می دهد.

تصویر 3-5 جوش گوشه

 

عموماَ مقطع جوشهای گوشه به صورت یک مثلث قائم الزاویه متساوی الساقین می باشد. اندازه جوش گوشه با اندازه ساق آن معرفی می شود.ریشه جوش نقطه ای است که در آن ساقها یکدیگر را قطع میکنند.خطی که از ریشه جوش بر سطح آن عمود می شود،گلوی جوش را نشان می دهد. به طول این خط از ریشه تا سطح جوش گلوی موثر جوش گفته میشود.هنگامی که این خط از ریشه جوش ادامه پیدا کند،اندازه گلوی جوش با عمق نفوذ زیاد را تعیین می نماید. صفحه ای که از خط ریشه وخط گلوی جوش می گذرد ، سطح گلوی موثر جوش را پدید می آورد. طول موثر جوش گوشه فاصله بین ابتدا و انتهای جوش به صورت موازی با ریشه جوش می باشد.

3-3-5-5 جوش شیاری

جوشهای شیاری جوشهایی هستند که داخل شیار بین دو سطح یا دو لبه مجاور هم در دو قطعه اتصال ایجاد می شوند.این دو قطعه اتصال می توانند به صورت اتصال روی هم، سپری و گوشه به یکدیگر متصل میشوند.در تصویر 3-6 نمونه ای از یک جوش شیاری را نشان میدهد.

تصویر 3-6 جوش شیاری

انواع استاندارد جوشهای شیاری به شرح زیر می باشد که درجدول 3- 1 نشان داده شده است

جدول 3-1 استاندارد جوش های شیاری

نوع جوش

جناغی یک طرفه(V)

جناغی دو طرفه

نیم جناغی

نیم جناغی دو طرفه

لاله ای (U)

لاله ای دو طرفه

نیم لاله ای (J)

نیم لایه ای دو طرفه

لبه قسمتهایی که باید با جوش شیاری به هم متصل شوند معمولاًً بوسیله برش شعله یا دستگاه ساب به شکل شیار مورد نظر (ساده ،لاله ای ،جناغی) و به ابعاد تعیین شده آماده میشوند.جوشهای شیاری در دو گروه جوشهای بانفوذ کامل و یا جوش های با نفوذ ناقص قرار


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره انواع جوش
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد