فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد تاریخچه کشتی در جهان 27 ص

اختصاصی از فایلکو تحقیق در مورد تاریخچه کشتی در جهان 27 ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 34

 

1-1- تاریخچه کشتی در جهان

بسیاری از کتیبه هایی که از روزگاران قدیم و حدود پنج هزار سال پیش به جایی مانده ثابت می کند که کشتی در میان مصریان و اشوریان رواج بسیار داشته است . در کتیبه هایی ک در دهکدة بنی حسن ، در کنار رود نیل ، از دوران مصر باستان به دست آمده صدها نقاشی از حالات مختلف کشتی گرفتن دیده می شود ، و هر تصویر بیانگر اجرای یک فن خاص کشتی است . در سال 1938 میلادی ، در ویرانه های معبد « کیا فاجه» ( در بین النهرین ، نزدیک بغداد ) در لوح سنگی و برنزی بدست آمد که بر روی آن شکلهای برجسته ای از مبارزة کشتی گیران دیده می شود ، این لوح ها متعلق به سومریان در سه هزار سال پیش از میلاد است .

کشتی در یونان : از بین النهرین و مصر ، فنون کشتی به مناطق دور و نزدیک آسیا و روم و یونان راه پیدا کرد و در هر جا گسترش و تکامل بیشتری یافت . مربیان کشتی در یونان باستان ، مراحل اجرای هر فن کشتی را به صورت چند نقاشی در حالات مختلف بر روی صفحات کاغذ پاپیروس یا پوست نقاشی می کردند و به کمک انهاشاگردان خود را تعلیم می دادند .

با رواج کشتی در یونان ، مسابقات مربوط به آن نیز از سال 704 قبل از میلاد به مواد پنجگانه بازیهای المپیک باستان افزوده شد . کشتی گیران یونانی ، بدن خود را با روغن زیتون چرب می کردند تا به آسانی به جنگ حریف نیفتند و هنگام گیر افتادن همچون ماهی رها شوند و اگر کشتی گیری زمین خورد ذرات خاک به بدن او چسبیده و همین نشانه و مدرکی محکم بر شکست او باشد .

« قوانین اولیة کشتی در یونان باستان ، چنین بود که هرکسی سه بار زمین بخورد مغلوب به حساب آید » ولی در بیشتر کشتیهای باستانی رسم بر این بود که اگر ، هر قسمت از بدن ( بجز کف پاها ) با زمین تماس پیدا کند ، ان کشتی گیر با زنده اعلام شود . از مشهورترین کشتی‌گیران یونان در قرن ششم یونان در قرن ششم پیش از میلاد پهلوانی به نام « میلو » از اهالی «کروتون » بود . « میلو » در شش دورة پیاپی بازیهای المپیک به مقام قهرمانی رسید . و در 32 مسابقة بزرگ ، حریفان خود را شکست داد و پر آوازه ترین کشتی گیر دوران خود بود .

در یونان باستان ، نوعی مسابقه به نام « پانکرانیوم » به معنی باتمام قدرت ، متداول بود که ترکیبی از کشتی و مشت زنی بود و بیشتر به یک نزاع خونین و خطرناک شباهت داشت ، که اغلب به صدمات سنگین بدنی تا حد مرگ می انجامید .

2-1-1- کشتی در مغلوستان :

در مغولستان ، کشتی ورزشی عبادی و سنتی است که همراه با مراسم خاص برگزار می شود و همة پسران باید فنون این ورزش را از سنین کودکی بیاموزند .

3-1-1- کشتی در ژاپن :

در یکی سندها که متعلق به قرن ششم میلادی است ، از کشتی گیر همیشه پیروزمندی به نام ، «سوکون» یاد می شود . در قرن هشتم میلادی ( حدود 1200 سال قبل ) بنا به فرمان « شومو» امپراطور ژاپن ، کشتی گرفتن هم به شمار مراسم مذهبی و عبادی درآمد . در سال 858 میلادی ، دو پسر امپراطور « بونئوکیو » با یکدیگر کشتی گرفتند تا هرکس که پیروز شد ، صاحب تاج و تخت پدر شود .

از سال 1600 میلادی به بعد ، چون حکمرانان محلی ژاپن ، برای دفاع از منافع خود ، کشتی گیران و پهلوانان را با حقوق زیادی استخدام می کردند ، ورزشهای رزمی در ژاپن رواج فراوان یافت ، و جنگجویانی موسوم به « سامورایی » ظهور کردند که در فنون کشتی مهارت بسیار داشتند و علاوه بر این ، شمشیر زن و سوار کار نیز بودند . به این ترتیب ، رفته رفته کشتی در ژاپن به دو شاخه تقسیم شد ، یک شاخه که به طور عمده جنبه زورگری داشت ، به کشتی « سومو» شهرت یافت و شاخة دیگر را که ترکیبی از فنون جنگی و مهارتهای رزمی بود . «جو جیستو » نامیدند .

جودو و کاراته ، ریشه در کشتی رزمی « جو جیستو » دارند .

امروزة کشتی سومر در ژاپن ، به ویژه در نزد پیروان مذهب « شنیتو » بسیار مورد احترام است ، و هر بار که کشتی گیران سومر برای زورآزمائی به میدان می آیند . انبوه مردم در سکوت کامل به تماشای مسابقات آنان می ننشینند . کشتی گیران سومر بای نیرومند شدن خود ، آنقدر غذا می‌خوردند که وزن آنها گاه به 25 کیلو هم می‌رسد . در کشتی سومر هر یک از دو حریف که بتواند دیگری را به زمین بزند یااز روی تشک کشتی به خارج پرتاب کند ،برنده محسوب می‌شود .


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد تاریخچه کشتی در جهان 27 ص
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد