فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پاورپوینت درباره بررسی مدیریت زباله در بیمارستا نهای منتخب دانشگاه علوم پزشکی ایران

اختصاصی از فایلکو پاورپوینت درباره بررسی مدیریت زباله در بیمارستا نهای منتخب دانشگاه علوم پزشکی ایران دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پاورپوینت درباره بررسی مدیریت زباله در بیمارستا نهای منتخب دانشگاه علوم پزشکی ایران


پاورپوینت درباره بررسی مدیریت زباله در  بیمارستا نهای منتخب دانشگاه علوم   پزشکی ایران

فرمت فایل :powerpoint (لینک دانلود پایین صفحه) تعداد صفحات 18 صفحه

بخشی از اسلایدها:

دفع زباله هایِِ بیمارستانیِِ از مشکلات حاد بیمارستان است. متأسفانه مراکز درمانیِِ ، به خصوص بیمارستان ها به دلیل عدم آشناییِِ با روش هایِِ جمع آوریِِ و دفع زباله ها موفق به اجرایِِ صحیح آن نمیِِ شوند .
زباله هایِِ عفونیِِ و خطرناک بیمارستانیِِ و مراکز بهداشتیِِ  درمانیِِ در اکثر شهر هایِِ ایران از مدیریت فنیِِ صحیح برخوردار نمیِِ باشند .

 برآورد شده در بیمارستان ها از 630 نوع یا بیشتر مواد شیمیاییِِ مختلف استفاده میِِ شود که ازاین تعداد حدود 300 نوع آن غیر سمیِِ و 300 نوع آن سمیِِ و خطرناک و 30 نوع آن بیِِ خطر میِِ باشد .
عدم کنترل زباله هایِِ این مراکز و بیِِ توجهیِِ به امر جمع آوریِِ ، نگهداریِِ   ، حمل و نقل و دفع صحیح و اصولیِِ آنها بر اساس ضوابط مهندسیِِ و زیست محیطیِِ هم اکنون مشکلات خاصیِِ را در کشور به وجود آورده است که بازتاب آن محیط زیست و سلامتیِِ انسان را به طور جدیِِ مورد تهدید قرار داده است .
در حال حاضر مدیریت مواد زاید جامد بیمارستانیِِ با مشکلات و نارساییِِ هایِِ مختلفیِِ روبه روست و نیازمند تحولات اساسیِِ برایِِ هر چه علمیِِ و عملیِِ بودن شرایط اداره زباله هایِِ بیمارستانیِِ از مرحله تولید تا دفع نهاییِِ میِِ باشد

1)تولید:
عمل یا فرایند تولید مواد زائد جامد را گویند
2)نگهداریِِ:
فعالیت هاییِِ که در رابطه با جابجاییِِ،ذخیره ،پردازش مواد زائد جامد در مبدأ تولید و قبل   از جمع آوریِِ انجام گیرد را نگهداریِِ در محل تولید گویند
 3 )جمع آوریِِ:
 منظور نگهداریِِ مواد زائد جامد در ظروف جمع آوریِِ اولیه زباله (زباله دان ) یا جایگاه  موقت (محل استقرار مخازن ویژه زباله ) قبل از انتقال به محل دفع نهاییِِ میِِ باشد .
4) حمل و نقل:
انتقال زباله در داخل بیمارستان از محل تولید تا جایگاه مرکزیِِ جمع آوریِِ زباله با استفاده از کانتینرهایِِ ویژه و کیسه هایِِ زباله.
5) بازیابیِِ:
جداسازیِِ بعضیِِ از مواد زائد جامد و پردازش آن به نحویکه دوباره به عنوان مواد مفید در کاربرد اولیه یا کابردهایِِ دیگر مورد استفاده قرار گیرد
6)دفع نهاییِِ:
در این مرحله کلیه مواد زائد به خارج از مناطق مسکونیِِ منتقل میشود سپس در گودالهایِِ ویژه با استفاده از پودر آهک دفع میگردد.   


دانلود با لینک مستقیم


پاورپوینت درباره بررسی مدیریت زباله در بیمارستا نهای منتخب دانشگاه علوم پزشکی ایران
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد