فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پروپوزال رشته جغرافیا تحلیل بررسی بهسازی و نوسازی بافتهای فرسوده شهر نقده

اختصاصی از فایلکو پروپوزال رشته جغرافیا تحلیل بررسی بهسازی و نوسازی بافتهای فرسوده شهر نقده دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پروپوزال رشته جغرافیا تحلیل بررسی بهسازی و نوسازی بافتهای فرسوده شهر نقده


پروپوزال رشته جغرافیا تحلیل بررسی بهسازی و نوسازی بافتهای فرسوده شهر نقده

دانلود پروپوزال رشته جغرافیا تحلیل بررسی بهسازی و نوسازی بافتهای فرسوده شهر نقده بافرمت ورد وقابل ویرایش در21صفحه

-١طرح مساله

تا قبل از جریان جهانی ناشی از انقلاب صنعتی تغییرات جوامع شهری بسیار بطئی و نامحسوس بوده و به تبع آن کالبد شهرها نیز با دگرگونی قابل توجهی مواجه نبود. همگام با تغییرات اقتصادی ٬ اجتماعی و فرهنگی و فناوری های جدید بافت های شهری با تغییر شکل و شالوده مواجه گردیدند. چرا که شهر نیز همچون سایر پدیده های مصنوع انسان ساخت در طول زمان دچار تغییر تحول رشد و توسعه میگردد . این توسعه فرایندی پویا و مداوم است که در طی آن محدوده های فیزیکی شهر و فضاهای کالبدی آن در جهات عمودی و افقی از لحاظ کمی افزایش و از حیث کیفی تغییر می یابد و اگر این روند سریع و بی برنامه باشد به ترکیب فیزیکی مناسبی از فضاهای شهری نخواهد انجامید در نتیجه سیستم های شهری را با مشکلات عدیده ای مواجه خواهد ساخت.(زنگی آبادی ، 1371،5)

بافت قدیمی شهرها بنا به دلایل اقتصادی – اجتماعی و فرهنگی شکل گرفته و به دلیل آمیختگی نادرست با فرهنگ زندگی جدید به تدریج هویت خود را از دست می دهد . ( حبیبی و دیگران ،1386 ،  17 )

امروزه مفهوم بهسازی در برنامه ریزی و طراحی شهری با اقدامات و پیش بینی هایی برای بهتر کردن کیفیت محیط کالبدی و فضایی توأم است به گونه ای که ، با ایجاد امکانات نو ، بهتر ساختن محیط فضایی میسر شود ، ساماندهی و بهسازی وضعیت موجود بافت های فرسوده می تواند با اصلاح سازمان فضایی منطقه از طریق اصلاح شبکه دسترسی ها ، اصلاح کاربری های ناسازگار و حذف کاربری های مزاحم و یا تغییر نوع کاربری ها و تخصیص های کاربری خدمات شهری مطابق معیارها و استانداردها و رعایت و اجرای اصول و ضوابط افزایش تراکم ( بلند مرتبه سازی ) صورت گیرد . ( حبیبی و دیگران ، 1386 ، 18 )

شبکه معابر بافت قدیمی که با توجه به ساختار محیط طبیعی به ویژه توپوگرافی ، اقلیم ، اوضاع اجتماعی اقتصادی و سطح فناوری زمان خود به صورت ارگانیک شکل گرفته اند ، در زمان خود بهترین نوع معابر و شبکه دسترسی محسوب می شده اند . به طوری که همه نیازهای ساکنان را ، پاسخگو بوده اند . اما با دگرگونی و سطح فناوری از جمله ورود وسایل نقلیه موتوری به زندگی شهری ، شبکه مذکور توان جوابگویی به نیازهای زندگی امروزی را ندارند و مشکلاتی مانند عرض کم ، پیچ و خم های زیاد و خطر ریزش بناهای مخروبه مجاور و مشکلات دسترسی و ارتباطات دو چندان کرده است .

مسائل و نارسائی های یاد شده ، عواقب دیگری مانند مشکل عبور ماشین های جمع آوری زباله و خودروهای امداد ، آتش نشانی و غیره را نیز موجب شده است . مجموعه مسائل ذکر شده از مطلوبیت و توسعه زندگی در بافت های فرسوده می کاهد . ( شماعی و دیگران ، 1385)

بدون شک زمین منبع غیر قابل جایگزینی بوده ٬ به خصوص زمین با کاربری خاص مانند جنگل ها ٬ اراضی کشاورزی مرغوب و مراتع متراکم و غیره که با تبدیل چنین اراضی نه تنها یک منبع اقتصادی مهم در کشوری مانند ایران از بین می رود بلکه پیامدهای زیست محیطی آن غیر قابل جبران است . در طرح های توسعه شهری و توسعه های خودرو در دهه های گذشته شهرها و آبادی های غالباً بدون توجه به این امر حیاتی (کاربری بهینه زمین) در جهت های مختلف و در روی اراضی باارزش (از لحاظ کشاورزی و زیست محیطی و غیره) مانند دشتهای غنی ٬  کوهپایه ها ٬ سواحل دریا و حواش رودخانه ها گسترش یافته اند.(اعتماد ،1379 ، 16)

بافتهای فرسوده شهری بدون طرح و نقشه ی قبلی شکل گرفته وتغییر و تحول یافته و توان جوابگویی به نیازهای امروزین را ندارد شبکه معابر این بافتها علاوه بر مشکل عدم دسترسی مناسب ساکنین به محل سکونت خود امکان دسترسی خدمات شهری نظیر جمع آوری  بهداشتی زباله ٬ آتش نشانی ٬ اورژانس ..... را بسیار سخت می سازد.


دانلود با لینک مستقیم


پروپوزال رشته جغرافیا تحلیل بررسی بهسازی و نوسازی بافتهای فرسوده شهر نقده
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد