فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پروپوزال رشته روانشناسی بررسی اثربخشی خلاصه کردن ، سازمان دادن ، رمز دادن بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

اختصاصی از فایلکو پروپوزال رشته روانشناسی بررسی اثربخشی خلاصه کردن ، سازمان دادن ، رمز دادن بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پروپوزال رشته روانشناسی بررسی اثربخشی خلاصه کردن ، سازمان دادن ، رمز دادن بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان


پروپوزال رشته روانشناسی بررسی اثربخشی  خلاصه کردن ، سازمان دادن ، رمز دادن  بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

دانلود پروپوزال رشته روانشناسی بررسی اثربخشی  خلاصه کردن ، سازمان دادن ، رمز دادن  بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان بافرمت ورد وقابل ویرایش در26صفحه

اطلاعات مربوط به پایان نامه

 

چون فقط یک پیش تست و پس تست داریم،نمی توانیم هر گدام از راهبرد ها را بطور جداگانه بر روی آنها بررسی کنیم.لذا کل راهبرد را میتوانیم بر روی آن بسنجیم،پس فقط یک سوال داریم:

آیا کاربرد راهبرد یادگیری باعث افزایش پیشرفت تحصیلی میشود؟

حالا برای هر یک از اهداف فرعی میتوان یک سوال نوشت:

  • آیا بین راهبرد مرور ذهنی و پیشرفت تحصیلی رابطه وجود دارد؟
  • آیا بین راهبرد بسط دهی و پیشرفت تحصیلی رابطه وجود دارد؟
  • آیا بین راهبرد نظارت بر درک و پیشرفت تحصیلی رابطه وجود دارد؟
  • آیا بین راهبرد سازماندهی و پیشرفت تحصیلی رابطه وجود دارد؟
  • آیا راهبرد یادگیری با پیشرفت تحصیلی رابطه دارد؟
  • در ایران همه نهادهای دولتی از جمله وزارت آموزش و پرورش همه ساله مبالغ هنگفتی از بودجه کشور را صرف مسائل آموزش و پرورش از جمله تربیت معلم ، تهیه و چاپ کتاب ، حقوق کارکنان،  تدارک کلاس های بازآموزی و کارآموزی ، تدریس روش های مختلف آموزشی و غیره می کنند. خانواده ها نیز سرمایه و وقت زیادی را صرف یادگیری فرزندان خود می کنند و حتی بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان وقت و نیروی زیادی را صرف مطالعه ، آموزش ویادگیری می کنند ، اما باز هم متوجه می شویم که یادگیری درست صورت نگرفته است، یادر حد مورد انتظار نیست و آنها به نتیجه دلخواه نرسیده اند و آمادگی های لازم را کسب نکرده اند . لذا نه تنها دولت به بازخورد مناسب نمی رسد،بلکه حتی افت تحصیلی [1] از مهم ترین مسائل مبتلا به نظام آموزشی کشور ماست که همه آن سرمایه ها و اوقات گرانبها را  هدر می دهد (واحدی، 1379). البته در این مورد عوامل مختلفی از جمله «علل مربوط به فراسیستم اجتماعی» مانند : فقدان یا کمبود بازار کار مناسب برای فارغ التحصیلان ، وجود مشغولیت های ذهنی و یا سرگرمی های مختلف و نیز «علل مربوط به نظام آموزشی» ماند : ارزشیابی بر اساس محفوظات ، فقدان یا کمبود ارتباط مطالب با زندگی واقعی فرد ، بی ثباتی و تغییرات پی در پی نظام آموزشی و غیره در تعامل با هم و با درجه تاثیر متفاوت در این مساله نقش دارند . یکی از عوامل مهم در عدم یادگیری مطلب ، عدم به کارگیری ظرفیت بالای یادگیری و فعالیت دانش آموزان مدارس در اثر عدم آشنایی دانش آموزان با راهبردهای یادگیری و مطالعه و استفاده صحیح از آنها است . به نظر تایرنی[2] و همکاران (1990) هدف اساسی خواندن و یا مطالعه و یادگیری ، توانا ساختن کودکان و دانش آموزان است تا خود را بشناسند، علایق و استعدادهای خود را رشد دهند ، برای مشکلات گروهی و فردی راه حل هایی بیابند و نیز اینکه بتوانند راهبردهای خود را تحول بخشیده و مستقل از دیگران مطالب را درک کنند (یوسفی،1380).


    [1] ـ Drop ـ Outs

    [2] ـ Tierny.B


دانلود با لینک مستقیم


پروپوزال رشته روانشناسی بررسی اثربخشی خلاصه کردن ، سازمان دادن ، رمز دادن بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد