فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پاورپوینت درد

اختصاصی از فایلکو دانلود پاورپوینت درد دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت درد


دانلود پاورپوینت درد

دسته بندی : پاورپوینت _ پزشکی _ پرستاری

نوع فایل:  ppt _ pptx ( قابلیت ویرایش متن )

فروشگاه فایل » مرجع فایل


 قسمتی از اسلاید متن ppt : 

 

تعداد اسلاید : 17 صفحه

به نام خدا Pain درد (انجمن بین المللی بررسی درد 1979): یک تجربه ناخوشایند حسی و روانی که همراه با تخریب بالفعل یا بالقوه بیان می شود. algesia: درد Analgesia: بی دردی Nociception: شناسایی وانتقال محرک دردناک Nociceptor : گیرنده درد درد یک پدیده ساده ی کنش و واکنش نیست، بلکه بروز درد و واکنش به آ ن متغیرهای زیستی، اجتماعی و روانی را در بر می گیرد.
انواع درد بر اساس منشاء، شدت و طول مدت درد به انواع زیر تقسیم می شوند. درد حاد: با بیماری و زخم همراه بوده و فرد بیمار از محل درد خود آگاه است.
درد حاد می تواند از یک لحظه تا روزها ادامه داشته باشد. متناوب intermittent انتشاری referral درد مزمن دردهایی که بیش از 6 ماه از زمان آن گذشته و پایان آن قابل پیش بینی نمی باشد. بدنی (Somatic pain): منشا اینها بیشتر در نواحی پوست، عضلات، مفاصل.
می توانند عمقی یا سطحی باشند.
بصورت خفیف، مدام چنگ زننده، عذاب آور و خسته کننده توصیف می شوند. احشایی (visceral pain): منشاء آنها حفره شکم و قفسه سینه بوده که بصورت احساس فشار، دردهای شدید و ناگهانی و یا بصورت دردهای کرامپی مداوم و سوزشی بروز می نمایند. روانزا (Psychogenic pain): منشاء روحی و روانی داشته و علت فیزیکی مشخصی برای آن یافت نمی شود. سطحی: درد در نواحی پوست همانند دردی که پس از تماس سوزن با دست احساس می شود. عمقی: اگر منشا درد از نواحی ماهیچه ها، استخوانها، مفاصل و بافت پیوندی باشد درد عمیق نامیده می شود. تشنج ماهیچه ای و سردرد از این نوع هستند. تئوری های درد اختصاصی(دکارت ) الگو تعمیم حسی تئوری اختصاصی درد (دکارت) راهای اختصاصی برای انتقال درد موجود است.
تصور بر این بود که در انتهای اعصاب اختلال بوجود می آید.
و اعتقاد بر این بود که این اعضاء توانایی دریافت و انتقال محرک های دردآور را در سرتاسر طناب نخاعی به سمت تالاموس و در نهایت به نواحی بالاتر را دارند.
درد در نقاط بالاتر تفسیر شده و پاسخ اتفاق می افتد. از نظرعلوم جدید این تئوری مردود شده است تئوری الگو این تئوری بیان می کند که سامانه جداگانه ای برای درد وجود ندارد و کلیه پایانه های عصبی مشابه بوده و درد ناشی از تحریک شدید گیرندهای اختصاصی است.
تئوری تعمیم حسی در این تئوری بیان می شود که درد هم، فرآیندی اطلاع دهنده و هم یادآوری کننده می باشد. دو نوع فیبر دلتا-A و دلتا-C در طی آسیب فعال می شود که فیبر دلتا-A به شخص هشدار می دهد و دلتا-C به او یادآوری می کند که آسیب رخ داده است.
تئوری درد فیزیولوژی و آناتومی درد احساس درد Somatosensation دریافت درد Nociception مراحل پردازش حس درد هدایت Transduction انتقال Transmission درک Perception تعدیل Modulation هدایت : 1-حساس شدن گیرنده های درد نسبت به محرکهای درد و شروع انتقال درد برخی از مواد شیمیایی که درد ایجاد می‌کنند عبارتند از: برادی کینین، سروتونین، هیستامین، یون پتاسیم، اسیدها، استیل کولین‌ و آنزیم‌های پروتئولیتیک.
پروستاگلاندین‌ها و ماده P حساسیت انتهاهای آزاد عصبی را افزایش می‌دهند، ولی به‌طور مستقیم آنها را تحریک نمی‌کنند. 2-پتانسیل عمل: در این مرحله با شروع پتانسی

  متن بالا فقط تکه هایی از محتوی متن پاورپوینت میباشد که به صورت نمونه در این صفحه درج شدهاست.شما بعد از پرداخت آنلاین فایل را فورا دانلود نمایید 

 


  لطفا به نکات زیر در هنگام خرید دانلود پاورپوینت:  توجه فرمایید.

  • در این مطلب، متن اسلاید های اولیه قرار داده شده است.
  • به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید
  • پس از پرداخت هزینه ،ارسال آنی پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما و لینک دانلود فایل برای شما نمایش داده خواهد شد
  • در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون بالا ،دلیل آن کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
  • در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون پاورپوینت قرار نخواهند گرفت.
  • هدف اصلی فروشگاه فایل، مرجع فایل کمک به سیستم آموزشی و جمع آوری اطلاعات برای علم آموزان عزیز میباشد .
  • بانک ها از جمله بانک ملی اجازه خرید اینترنتی با مبلغ کمتر از 5000 تومان را نمی دهند، پس تحقیق ها و مقاله ها و ...  قیمت 5000 تومان به بالا میباشد.درصورتی که نیاز به تخفیف داشتید با پشتیبانی فروشگاه درارتباط باشید.

دانلود فایل   پرداخت آنلاین 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت درد
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد