فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله جغرافیای سرزمین ایران

اختصاصی از فایلکو مقاله جغرافیای سرزمین ایران دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله جغرافیای سرزمین ایران


مقاله جغرافیای سرزمین ایران

لینک پرداخت و دانلود در "پایین مطلب"

فرمت فایل: word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:29

در راستای بررسی علل  افزایش جمعیت  بصورت صعودی(از 5/1 به 7/1 درصد) به عوامل جالب و در خور توجهی رسیده ایم عواملی چون مهاجرت از روستا به شهر که خود شامل انگیزه های فراوانی چون خشکسالی در روستاها، کمبود امکانات رفاهی، بهداشتی، فرهنگی، نبود آب و روشنایی برای امرار معاش و از رونق افتادن مشاغلی چون کشاورزی و دامداری سنتی می شود.از دیگر دلایل می توان به مهمترین علت توجه داشت که ما قصد ارائه این علت را در این مقاله داریم و آن امر چیزی جز بالارفتن سطح بهداشت روانی و عمومی در کل این جغرافیای جهانی شد و ما ایم جغرافیا را اول در ایران و سپس در یک ناحیه(خراسان جنوبی محدود می کنیم).

جغرافیای سرزمین ایران

  • کشور ایران با وسعت بیش از 1648000 کیلومتر مربع در نیمکره شمالی و شرقی، در جنوب غربی آسیا قرار گرفته است. وسعت خاک ایران بیشتر از مجموع مساحت کشورهای آْلمان، اتریش، انگلستان، ایتالیا، بلژیک، فرانسه، هلند و سوئیس است.
  • دو کویر بزرگ (کویرنمک و کویر لوت) بیش از 330 هزار کیلومترمربع از زمین­های بخش مرکزی ایران را غیرمسکونی ساخته است( این مساحت بیش از وسعت کشور ایتالیاست). اگر مساحت کویرهای قم (92 هزار کیلومتر مربع) و دامغان (20 هزار کیلومتر مربع) نیز بدان افزوده شود این رقم را به بیش از 450 هزارکیلومتر مربع می­رساند که از مساحت مجموع کشورهای آلمان، سوئیس، بلژیک و هلند بیشتر است.
    • بعضی از اصول قانون اساسی (مانند اصول 29 و 31) دولت را مکلف ساخته است که از محل درآمدهای عمومی و درآمدهای حاصل از مشارکت مردم، خدمات و حمایت­های مالی برای تامین اجتماعی از نظر بازنشستگی، بیکاری، پیری، از کارافتادگی، بی­سرپرستی، در راه ماندگی، حوادث، نیاز به خدمات پزشکی و نیز تامین وسایل آموزش همگانی رایگان را برای همه ملت تا پایان دوره متوسطه فراهم آورد. دولت برای فراهم ســاختن امکانات تحقق این تکالیف در نخستین دهه بعد از انقلاب گسترشی عظیم یافت ولی سپس با دشواری­هایی که از نظر اقتصاد ملی با آن مواجه بود بتدریج از انجام تعهدات بازماند. رشد مهار ناشده­ی جمعیت و کاهش درآمدهای حاصل از صدور نفت به این دشواری­ها دامن می­زد.

دانلود با لینک مستقیم


مقاله جغرافیای سرزمین ایران
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد