فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله بازیافت مواد

اختصاصی از فایلکو مقاله بازیافت مواد دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله بازیافت مواد


مقاله بازیافت مواد

لینک پرداخت و دانلود در "پایین مطلب"

فرمت فایل: word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:13

زباله

زُباله یعنی پس‌مانده و باقیمانده از تولید یا تغییر شکل چیزهای دیگر و نیز آنچه که قبلا استفاده شده و دیگر به آن احتیاجی نیست.

در زندگی بشر موادی وجود دارد که موجب آلوده شدن محیط زیست می شود این امر نه تنها  موجب ناراحتی و نگرانی انسان می شود بلکه باعث افزایش مو جودات موذی، بوی نا مطبوع متصاعد  شده در هوا و بیماریهاِی مختلف می شود .  با توجه به افزایش روز افزون جمعیت به  تولید  زباله ها نیز اضافه میشود که این امر مشکلات زیادی  از قبیل ،  حمل و نقل – دفن و یا بازیافت زباله به صورت های جدید و امروزی را برای مسئولین شهرداری به ارمغان می اورد . جمع اوری زباله آسان است ، اما با توجه به اینکه زباله در ایران روزانه به 38هزار تن می رسد و به خصوص اینکه از این مقدار 76% زباله ها را می توان به کود تبدیل کرد و هزاران تن پلاستیک باز یافت نمود.                                                        

 

 

انواع زباله                                                                                   

بطور کلی زباله‌ها سه نوعند:

  • نوع اول زباله‌های تَر هستند مانند: پس مانده‌های گیاهان، گل و لای آبها، پس ماندهٔ مواد غذایی... اینگونه زباله‌ها بطور کل از طریق واکنشهای شیمیایی و به‌وسیله باکتریها خود به خود و به زودی نابود می‌شوند. آنها می‌توانند به عنوان کود استفاده شوند.(هفتاد درصد زباله‌ها در ایران مواد غذایی هستند.

نوع دوم زباله‌های قابل بازیافت هستند مانند: مواد ساختمانی، فلزات، مواد پلاستیکی، کاغذ،شیشه... اینگونه مواد می‌توانند در زمینه‌های دیگر دوباره استفاده شوند. مثلاً فلزات را ذوب می‌کنند و در شکل جدید بکار می‌برند.


دانلود با لینک مستقیم


مقاله بازیافت مواد
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد