فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق درمورد جایگاه پیامبر اعظم

اختصاصی از فایلکو دانلود تحقیق درمورد جایگاه پیامبر اعظم دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 26

 

ولایت پیامبر اعظم (ص)

مقدمه:

خدایا ، بارالها ، ای سزاوار ثنای خویش و ای شکوه کننده عطای خویش و ای شیرین نمایندۀ بلای خویش، بنده به ذات خود از ثنای تو عاجز ، و عقل خود از شناخت منت تو عاجز، و به توان خود از سزای تو عاجز، کریما تو آنی که خود گفتی و من ثنای تو نتوانم شمرد.

خدایا چه خویش روزی که خورشید جلال توبه ما نظر کند و چه خوش وقتی که مشتاقی از مشاهده جمال تو ما را ز دهد، جان خود را طعمۀ بازی سازیم که فضای طلب تو پرواز کند و دل خود را نثار دوستی کنیم و بر سر کوی تو آوازی دهد

درود بی پایان تو بر آخرین پیامبرانت حضرت محمد مصطفی و اله طیبین او .

می خواهیم از محمد (صلی الله علیه و اله) از او از مقام او از آن زمان که شمس تابان ولایت از مشرق بیکران حق طالح گشت و هزاران هزار ماه و ستاره عالم خلقت زرا تحت الشعاع انوار گسترده خویش قرار داد به گونه ای که هر مخلوقی در نشأتین منمسک به حبل متین او گشته سرافراز دهنده ، همای سعادت بر شانه اش نشسته برای اینکه قدر و منزلت تکیه کرد. (الهم ازقنا)

شناخت مقام ولایت

شناخت مقام شامخ ولایت و کسب معرفت به آخرین پیامبر که اکمل پیامبران است و همچنین حضرات معصومین علیه السلام از جمله واجبات بلکه از اوجب واجبات است و بدون شناخت آن بزرگواران هرگز هیچ انسانی به کمال مطلوب نائل نخواهد شد و چرا که آنان باب ایمان، امنی رحمان ، چراغ هدایت ، معدن حکمت ، صبح سعادت و کشتی نجات هستند و مایه برکت در زمین و آسمان. و هر کس انها را نشناخته بمیرد به مرگ جاهلیت مرده.

و از افتخارات امت اخرین پیامبر همین پس که با تعفل و تحقیق به تعبد بپردازد و همانا که تعقل صحیح از قلب سلیم برخیزد و قلب سالم نگردد مگر به آگاه شدن از سر ولایت.

تجلی سیمای پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله، در آیینه قرآن مجید که تجلی ذات اقدس اله است و همچنین از زبان اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام و شناخت ذات حقیقت ، کرامت صفات ، قد است و طهارت روح و قلب ایشان کاری عظیم و دشوار است که نه تنها از معرفت و فهم نگارنده این سطور خارج است بلکه از گنجایش محدود صفات دنیوی بسی افزون است .

کلام الله مجید سراسر نظام هستی را کلمه الله می داند و می فرماید اگر دریا مرکب شود برای نشوتن کلمات پروردگار من ، پیش از آنکه کلمات به پایان رسد دریا خشک و تمام خواهد شد. و همچنین در جای دیگر می فرماید اگر تمام درختان روی زمین درخت گردند و آب دریا به مدد 7 دریای دیگر مرکب شوند کلمات حضرت حق ناتمام خواند ماند.

عظمت ظهور

وجود با عظمت پیامبر اسلام کلمه الله است و به یاد داشته باشیم تمام کلمات الهی تامه و همه حجج الهی بالغه است و کاملترین حجت قرآن ،که گلستانی است که عطر ایات و سورش ، نسیم فرح بخش حیات طیبرا به مشام جان می رساند و اجزاء و احزابش ابواب سعادت را به سوی قلبها می گشاید.

و برای معرفی وجود نازنین آن بزرگوار این اقل والحباء در خور فهم خویش متوسل به آیات کریمه قرآن می شود. باشد که انشاء الله مرتضی حضرت حق واقع گردد تا بر قلب مشتاقش که لحظه به لحظه به سوی گنبد خضرای او پر می کشد برات شفاعت به سوغات آورد.

یک دهان خواهم به پهنای فلک تا بگویم وصف آن رشک ملک

بر اساس اول دین معرفته ، و در بحث معرفه الله که اعظم معارف است اگر به توفیق ا... انسان به حقیقت عبودیت نائل گردد ، بارقه های مالکیت مطلق ذات اله همگام با ربوبیت مقام مقدس وحدانیت به موازات یکدیگر بر قلوب مومنین بتابد ، امید است که انشاء الله محرم درگاه گشته و به سر ولایت آگاه شوندکه اینجا همانجاست که می دهند ابی و دلها توانگر می کنند.که همانا دین خالص اقرار به توحید، نبوت و ولایت است.

و سیر نهایی و تکاملی در معرفه الله حاصل نمی گردد مگر از طرق رهبری رسول اعظم اسلام و اهل بیت نازنین او یعنی همانان که خداوند اراده فرموده آنها را از هر گونه پلیدی و حس پاک گرداند و تطهیر کند انما یرید الله لیذهب عنکم الرجس اهل بیت و یطهرکم تطهیرا


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق درمورد جایگاه پیامبر اعظم
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد