فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله درباره کویرهاى اطراف یزد

اختصاصی از فایلکو مقاله درباره کویرهاى اطراف یزد دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله درباره کویرهاى اطراف یزد


مقاله درباره کویرهاى اطراف یزد

لینک پرداخت و دانلود در "پایین مطلب"

 فرمت فایل: word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 تعداد صفحات:5

در میان منابع متنوع جهانگردی در ایران، بی شک کویر از جاذبه ای خاص برخوردار است. خصوصاً اینکه بعضی از کویرهای ایران درنوع خود منحصربه فرد هستند واز جالب ترین مناظر ودیدنی های دنیا محسوب می شوند.

گشت وگذار درمیان فضاهای وسیعی که نگاه را تا دوردست می کشاند، غافلگیر شدن درچشم انداز شنهای روان وشوره زارهای خشک وسوزان، ابنیه ی تاریخی، سایه ی تک آبادیها، بناهای آجری رنگ، ساختمانهای ساده وخشن، کاروان سراها ورباتهای قدیمی برای هرجهانگردی جذاب ودیدنی است.

ازمیان جهانگردان که نیمه راه شرق و غرب ازایران دیدن کرده اند، «سون هدین» سیاح سوئدی به خاطر کار بزرگ وژرف خود، جایگاهی والا دارد. او ماه ها وسال ها برپشت شتر در کوره راهای ایران، به ویژه درکوره راههای کویر، هزاران کیلومتر راه را درنوردید واز دیده های خود گزارش جامع تهیه کرد که اثری مهم در شناخت یکی از مهم ترین جاذبه های جهانگردی ایران به شمار می رود. این جاذبه، کویرهای ایران است.

انواع گیاهان کویری درکنار تپه های شن روان وبقایای قلعه هایی که براثر پیشروی کویر ویران شده اند درکنار روستاهای آباد وگزستان هایی که این جا و آن جا پیشروی کویر را مهارکرده اندو به صورت بیشه ای در اقیانوس بی انتها پدید آمده اند، توجه هر تازه واردی را به خود جلب می کند.

جاذبه های این بخش دراستان یزد از طریق دو محور مورد توجه قرار گرفته است: اول محور یزد به بافق که با گذر از مسجد کهن فهرج درحاشیه کویر تا بافق ادامه می یابد. درطول راه، جنگلهای گز که جابه جای حاشیه های کویررا تسخیر کرده و زیبایی وجذابیت خاصی به این مسیر بخشیده است وجود دارد. درانتهای مسیر بافق، پارک بسیار زیبای آهن شهر وجود دارد که درحدود 20 هکتار وسعت آن است واز نخلهای کهنسال وانواع گلها پوشیده شده است و همچون بهشتی موعود درانتهای راه کویری خودنمایی می کند.


دانلود با لینک مستقیم


مقاله درباره کویرهاى اطراف یزد
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد