فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله درباره بذر

اختصاصی از فایلکو مقاله درباره بذر دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله درباره بذر


مقاله درباره بذر

لینک پرداخت و دانلود در "پایین مطلب"

 فرمت فایل: word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 تعداد صفحات:7

چکیده

شکاف حاصل ازجوانه زنی ارقام تجاری فلفل رقم های جالاپینو jalapeno و کاینه  cayenne با تعیین میزان پاسخ capsicum  annuml به دماهای بالای اپتیمم مورد آزمایش قرار گرفت . دو بسته از cayenne ، large  redthich ، ole ، halapeno ، mitla ، Tamreracruz روی یک جدول ، به صورت شیب دمایی در دماهای   20 ،25، 30، 35 و 40 درجه سانتی گراد ارزیابی می شدند. درصد جوانه زنی و زمان لازم برای 50%  جوانه زنی نهایی ( T50 ) حساب شد . تمام ارقام ترمودورمانس را نشان دادند اما میزان آن در دماو رقم متفاوت متغیربود . در حدود 40 درجه هیچکدام از ارقام جوانه زنی بیشتر از 1% نداشتند . به طور کلی T در بین ارقام متغیر بود ولی در میان دماها در یک رقم متغیر نبود ( T50 در 40 درجه اندازه گیری نشده بود .)

برای انتقال نشاء پاییز در فلوریدا باید به انتخاب رقم توجه شود .

در امریکای جنوبی ، هزاران اکر فلفل سبز به صورت تجاری در پاییز و بهار کاشته می شود . تولید پاییزه بیشتر مربوط به فلفل های جالاپینواست . اگر چه بذر برای انتقال نشاء وقتی که دمای گلخانه در تابستان به 45-40 درجه سانتی گراد برای 6 ساعت یا بیشتر می رسد کاشته می شود ( واوارینا 1994) این دما از دمای اپتیمم جوانه زنی فلفل که حدود 29 درجه سانتی گراد است بالاتر است ( میناردوهاچ موس 1997 ) .  سایه اندازی و قرار دادن سینی بالای ظروف که از ورمیکوت یا پرلایت پوشانده شده برای خنک کردن محیط کشت جوانه زنی ممکن است که از جوانه زنی نا منظم جلوگیری نکند . جوانه زنی نا منظم باعث به وجود آمدن برنامه ای متنوع و پیچیده شود که اغلب ایجاد استقرار را کاهش می دهد .

ناتوانی جوانه زنی در دمای بالاتر از اپتیمم به حالتی که منع دمایی ( دمای بازدارنده ) نامیده می شود نسبت داده می شود بذرهای گوجه فرنگی LYCOPERSICON  ESCULENTUM در دماهای بالا 35 درجه جوانه نمی زند ولی بعد از پایین آمدن دما تا 25 درجه یا 30 درجه شروع به جوانه زنی می کنند ( آببر 1993) منع دمایی (دمای بازدارنده ) همچنین در دیگر بذرهای سبزیجات مانند کرفس ( Apium  graveo  lenst . dulce )            ( بیدینگتون1981  ) کاهو (  lactuca   satival. ) ( بروی ویک ورابینز 1928 خان 1981/1980) و اسفناج ( spincia  oleraceal ) ( هارینگتون 1963 لکسوار و همکاران 1999 ) اتفاق می افتد .

تحمل دمایی در کاهو در بین ارقام فرق می کند ( دامانیا 1986 – گری 1675 – تامپسون 1979) این موضوع به درجه فعالیت اندو – بتا – منا ناز در بذها نسبت داده می شود . ( ناسیمنتو و همکاران 2000 ) .


دانلود با لینک مستقیم


مقاله درباره بذر
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد