فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پاورپوینت بازدید از شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران

اختصاصی از فایلکو پاورپوینت بازدید از شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پاورپوینت بازدید از شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران


پاورپوینت بازدید از شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران

لینک پرداخت و دانلود در "پایین مطلب"

 فرمت فایل: powerpoint (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 تعداد اسلاید:12

شرکت بهره برداری نفت وگاز گچساران

• یکی از شرکتهای مهم فرعی تابع شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب است که با تولید متوسط 740 هزار بشکه نفت در روز سهم عمده ای در تامین درآمدهای اقتصادی کشور دارد .
•اداره مرکزی این شرکت از حیث جغرافیائی در استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده ، لیکن تاسیسات شرکت در چهار استان خوزستان ، بوشهر ، کهگیلویه و بویراحمد و فارس قراردارد . همین ویژگی ، موقعیت این شرکت را در بین سایر شرکتها از درجه اهمیت ویژه ای برخوردار نموده است .

تاریخچه و موقعیت

 منطقه نفتخیز گچساران در سالهای 3 و 1302 هجری شمسی مورد مطالعه قرار گرفت . در سال 1310 عملیات حفاری برای چندمین بار آغاز شد و پس از حفر چاههای بسیار در لایه آسماری ، بالاخره تولید نفت از مخزن گچساران از سال 1318 هجری شمسی باچاه شماره 13 آغاز شد .

میدان نفتی گچساران در فاصله 220 کیلومتری جنوب شرقی اهواز قرار گرفته و شامل سازندهای شکافدار آسماری و بنگستان بوده که در جهت عمومی شمال غربی ، جنوب شرقی طاقدیسهای میادین نفتی جنوب ایران واقع شده است . این میدان ، طاقدیسی به طول حدود 70 کیلومتر و عرض 6 تا 15 کیلومتر است . عمده تولید نفت از سازند آسماری این میدان صورت می گیرد که عمدتاً از سنگهای کربناتی تشکیل شده است . اولین چاه بنگستانی که به تولید درآمد ، چاه شماره 36 بود که بهره برداری از آن از سال 1340 آغاز گردید . تاریخچه بهره برداری از مخزن نشان می دهد که بجز یک دوره کوتاه بین سالهای 1330 تا 1332 ، تولید از مخزن گچساران همواره ادامه داشته و میزان تولید نیز همیشه سیر صعودی داشته است بطوریکه در سال 1353 به حداکثر میزان خود یعنی بالغ بر 940 هزار بشکه در روز رسیده است . مطالعات میزان بهره دهی چاهها نشان می دهد که شاخص بهره دهی از 2 تا بیش از 500 پام / بشکه در روز متغیر می باشد که این اختلاف زیاد بین شاخص بهره دهی چاهها ، بیانگر تاثیر شدید سیستم شکافدار و تراکم شکاف ها و نهایتاً برخورد دهانه چاه با شکافها می باشد .


دانلود با لینک مستقیم


پاورپوینت بازدید از شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد