فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مفهوم حجاب و درونگرایی در معماری (پاورپوینت)

اختصاصی از فایلکو مفهوم حجاب و درونگرایی در معماری (پاورپوینت) دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مفهوم حجاب و درونگرایی در معماری (پاورپوینت)


مفهوم حجاب و درونگرایی در معماری (پاورپوینت)

زندگی و رفتارهای اجتماعی انسانها تابع فرهنگی است که در آن زاده شده و پروریدهاند. قطعاً این فرهنگ حاصل جغرافیاست ، جغرافیای انسانی و طبیعی. این جغرافیا ، انسان ساختها را بصورت چشم اندازهای خاصی که نیازهای زمان را برطرف کند ، جلوه گرمیسازد. یکی از این انسان ساختها و یا از مهمترین آنها، مساکن و معماری مساکن است . در هر فرهنگی این مساکن با توجه به جغرافیای همان فرهنگ ساخته می شود از جمله ؛ دین، ادبیات، آب و هو ا، ارتفاع و ... . این جغرافیا در کشور ایران نمودهای ویژه ای را در ساخت و سازها از خود برجای گذاشته که نمود فرهنگ درونگرایی و رعایت حجاب در ساخت و سازها یکی از آنهاست .
این فرهنگ در بافت قدیمی تمامی شهرهای ایران وجود دارد .(منصوری ،1389،39 )
رعایت نکردن فرهنگ درونگرایی مغایرتهای شدید و بنیان کنی را در ساخت و سازها ایجاد کرده که یکی از پیامدهای آن نابودی فرهنگ بومی در ساخت و سازهاست و قطعا ویرانی سایر نمودهای فرهنگی را در این مروز بوم در پی خواهد داشت . به عبارت دیگر ، معماران کنونی چنان مسحور شیوه های غربی شده اند که رعایت فرهنگ بومی را باید در ساخت و سازهای قدیمی جستجو کرد . اما سنت حجاب و پوشیدگی که حتی در کنده کاری های 2000 ساله رعایت شده، می تواند هم اکنون در تلفیق سنت و صنعت رعایت شود و ما از و اجباراً پرده گذاری شده، و فرار از (Open) شیشههای سکوریت ، تراسهای پرده گذاری شده و یا شبکهای، آشپزخانه های باز منازل بدون در و دیوار و ... نجات یابیم . دیوارها و دربهای (دروازهها) ورودی حیاطها، ورودی خانه ها، آشپزخانه ها ، حمامها و دستشوییها با رعایت سنت پوشیدگی، هنوز هم می توانند حریم امن و حجاب را در مساکن بوجود بیاورند. . (منصوری ،1389،39 )

توضیحات : پروژه مورد نظر در قالب پاورپوینت و دارای 10 اسلاید و منابع معتبر می باشد منابع این پروژه که در پایان هر پاراگراف هم نمبه گذاری شده است عبارتند از :

منابع :
1-
منصوری ، علی ،حجاب و پوشیدگی در شهرسازی ایرانی اسلامی ،نشریه مسکن و محیط روستا ، سال1389
2-
غروی نائینی ،نهله و وحیده عامری ،پویشی در معمنا و مفهوم حجاب ،فصلنامه شورای فرهنگی و اجتماعی زنان ،سال1386
3-
آرنهایم ،رودولف ،پویه شناسی صور معماری ، ترجمه :قیومی ، مهرداد ،انتشارات وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی ، سال 1386


دانلود با لینک مستقیم


مفهوم حجاب و درونگرایی در معماری (پاورپوینت)
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد