فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پاورپوینت اوراق قرضه : تجزیه وتحلیل و استراتژی ها- جونز- 32 اسلاید

اختصاصی از فایلکو دانلود پاورپوینت اوراق قرضه : تجزیه وتحلیل و استراتژی ها- جونز- 32 اسلاید دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت اوراق قرضه : تجزیه وتحلیل و استراتژی ها- جونز- 32 اسلاید


دانلود پاورپوینت اوراق قرضه : تجزیه وتحلیل و استراتژی ها- جونز- 32 اسلاید

 

 

 

 

 

 

 

 

درس: تصمیم گیری در مسائل مالی
کتاب : فصل 18 مدیریت سرمایه گذاری جونز ترجمه رضا تهرانی

 

دومین علت عمده تمایل سرمایه گذاران را می توان ایجاد تنوع بیان کرد معمولا سرمایه گذاران فردی قادر به سرمایه گذاری مستقیم در اوراق قرضه اروپایی نیستند بسیاری از شرکت های کار گزاری اورق قرضه خارجی را به سرمایه گذاران فردی عرضه نمی کنند و از طرفی دیگر حداقل سرمایه گذاری فردی  50000 دلار است همچنین فروش آن دسته از اوراق که مستقیما در مالکیت ناشر آن قرار دارد نیز مسئله دیگری است .

بازار های ثانویه در اروپا قابل مقایسه  با بازار های بزرگ اوراق قرضه خزانه امریکا نیست به همین دلیل اقدام به فروش  تعداد اندکی از اوراق قرضه توسط سرمایه گذاران فردی می تواند منجر به انحصار قیمتی شود.

ریسک ارز چه تاثیری می تواند در خرید اوراق قرضه خارجی داشته باشد ؟

 سرمایه گذاران با ریسک نرخ ارز مواجه هستند یک تغییر معکوس در قیمت دلار می تواند باعث کاهش بازده سرمایه گذاران امریکایی یا حتی منفی شدن بازده آنها شود برای مثال چنانچه یورو به جای تقویت یافتن تضعیف شود در آن صورت سرمایه گذاران امریکایی در اوراق قرضه اروپایی سرمایه گذاری خواهند کرد.

 نکات مهم در مدیریت پرتفلیو اوراق قرضه شناخت بازار اوراق قرضه است. اگر رشد اقتصادی پایین باشد ممکن است منجربه کاهش نرخ بهره و در نهایت باعث افزایش قیمت اوراق قرضه شود وفرصت های سرمایه گذاری کمتر شود در این حالت افراد روی به اوراق قرضه می اورند و این کار باعث افزایش اوراق و کاهش بازده شود نرخ بهره بیانگر تورم مورد انتظار است چنانچه سرمایه گذاران انتظار افزایش تورم را داشته باشند برای جبران کاهش قدرت خرید مبلغ سرمایه گذاری خود بازده بیشتری را مطالبه بکنند در شکل 1-18 بازده اوراق قرضه خزانه 10 ساله 1962تا 1992 با توجه به میانگین  متحرک تولید ناخالص داخلی و نرخ رشد شاخص قیمت مصرف کننده ترسیم شده است.

 



ساختار ریسک نرخ بهره - شکاف بازده

شکاف بازده بیانگر رابطه میان بازده اوراق قرضه و ویژگی های خاص اوراق قرضه از قبیل کیفیت قابل بازخرید بودن و مالیات است.
شکاف بازده ناشی از عوامل زیر است:


1- تفاوت در کیفیت یا ریسک نکول

2- تفاوت در شرایط بازخرید

3-تفاوت در نرخ کوپن بهره
 
4-تفاوت در قابل خرید و فروش بودن       

5- تفاوت در رفتار های مالی

6- تفاوت های موجود بین کشورها


 

مثال:

با کاهش قیمت بازار سهام در طی سالهای 2000تا 2002 بسیاری از سرمایه گذاران به بازار اوراق قرضه رو آوردند. فرض کنید که در آن هنگام فرد سرمایه گذاری انتظار داشت که نرخ بهره کاهش خواهد یافت و به شکل جسورانه در نظر داشت از پیش بینی خود مبنی بر کاهش نرخ بهره منتفع شود. اوراق قرضه بدون بهره از حداکثر نوسانات قیمتی برخوردار هستند.خرید سهام صندوق مشترک سرمایه گذاری اوراق قرضه که از اوراق خزانه بدون بهره تشکیل شده است باعث حذف ریسک نکول می شود.اگرچه باعث به حداکثر رساندن نوسانات قیمتی خواهد شد و هرچه دیرش طولانی باشد میزان نوسانات نیز بیشتر خواهد بود. فرض کنید که صندوق سرمایه گذاری اوراق قرضه آلفا متشکل از اوراق بهادار دولتی بلندمدت است. این صندوق در سال 2002 از بیشترین میزان  دیرش یعنی در حدود 28 سال برخوردار بود. بازده این صندوق در اولین 9 ماه سال برابر 26 درصد بود. البته اگر نرخ بهره فقط 1 درصد افزایش یابد و دیرش صندوق بدون تغییر باقی بماند در آن صورت سرمایه گذاران زیانی معادل 28 درصد را متحمل خواهند شد.


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت اوراق قرضه : تجزیه وتحلیل و استراتژی ها- جونز- 32 اسلاید
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد