فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

جرم شناسی

اختصاصی از فایلکو جرم شناسی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 34

 

چکیده

با توجه به وابستگى متقابل حقوق جزا و جرم‏شناسى و اینکه جرم‏شناسى، دانش جرم بوده و واکنش اجتماعى بخش مهمى از جرم‏شناسى را تشکیل مى‏دهد و همچنین با عنایت‏به نقصها، معایب، ضعفها و کمبودهاى جرم‏شناسى سنتى و اصیل در تبیین پدیده مجرمانه و انتقادات شدید جرم‏شناسان رادیکال (بنیادى، انتقادى، جدید) از جرم‏شناسى سنتى، مى‏توان گفت که شکل گیرى، محتوا و جهت گیریهاى جرم شناسى آینده نه تنها شدیدا تحت تاثیر تحولات آتى جرم، حقوق جزا و واکنش اجتماعى (نگرش جامعه نسبت‏به جرم و انحراف، فلسفه کیفرى جامعه، شیوه‏هاى رسمى و غیر رسمى کنترل اجتماعى و ضمانت اجراهاى کیفرى) خواهد بود; بلکه داراى جهت گیرى سیاسى، ارزشى و دستورى، جامع گرایانه بوده و به مطالعات تاریخى، مطالعات تطبیقى و همچنین جامعه شناسى حقوق بیشتر توجه خواهد داشت.

مقدمه

بدون تردید، تا جامعه هست، جرم هست و تا جرم وجود دارد، انسان نیازمند دانش جرم (جرم‏شناسى) خواهد بود. بى‏نیازى آکادمیک از جرم شناسى زمانى ممکن است که ما بتوانیم جامعه فارغ از جرم داشته باشیم. هر چه قدر تعداد جرایم زیادتر بوده و اشکال و الگوهاى جرم بیشتر تغییر یابند، این نیاز جهت‏یافتن علل و عوامل، زمینه‏ها، جاذبه‏ها و ابزار مؤثر براى پیشگیرى جرم و همچنین اصلاح و درمان بزهکاران بیشتر خواهد بود.

درست است که تاریخ پیدایش جرم به تاریخ خلقت انسان برمى‏گردد، اما تاریخ جرم شناسى تاریخ جدیدى است و از سابقه آکادمیک آن سده‏اى بیش نمى‏گذرد و شاید به همین دلیل است که جرم‏شناسان سنتى و اصیل از یک طرف و جرم‏شناسان جدید و بنیادگرا و انتقادى از سوى دیگر، تا کنون نتوانسته‏اند تجزیه و تحلیل کامل و شایسته‏اى را از پدیده مجرمانه ارایه دهند.

تبیین کامل پدیده مجرمانه از یک سو مستلزم این است که رفتار انسان به طور کلى و از جنبه‏هاى مختلف تاریخى، جامعه شناختى، مردم شناختى، زیست‏شناختى و روان شناختى مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد و از طرف دیگر لازمه‏اش گسترش مطالعات تطبیقى و ارج نهادن به آنهاست.

پایین بودن سطح تحقیقات راجع به دانش جرم‏شناسى مخصوصا از لحاظ کمى و بویژه در کشور ما، نیاز به انجام مطالعات تطبیقى و ارائه تئوریهاى کاملا رضایت‏بخش و متقاعد کننده در تبیین رفتار انسان به طور کلى و مخصوصا پدیده مجرمانه را دوچندان مى‏نماید.

آینده جرم شناسى و جرم شناسى آینده

فصل اول: آینده جرم شناسى

جرم شناسى که فارغ از فردگرایى علمى خود بوده و داراى بینش عملى و تجربى باشد، آینده بالقوه‏اى دارد که سرشار از پویایى و تحرک و به دور از بدبینى است.

مجرمین آینده، احتمالا بسیارى از انگیزه‏هاى (بزهکاران) امروزى را نظیر شیادى، حرص و طمع، شهوت، انتقام و ... خواهند داشت. اما شیوه‏هاى ارتکاب جرایم آنان اساسا متفاوت خواهد بود. با تکنولوژى که امروزه در حال توسعه است، مجرم خواهد توانست، خانه شما را با استفاده از خطوط کامپیوتر، تلفن و توپى‏هاى دوطرفه ویدئو مورد تجاوز قرار دهد. او (مرد یا زن) مى‏تواند از طریق مزاحمتهاى روانى و تکنیکهاى دستکارى ذهنى، شما را مورد حمله قرار داده و براى خارج شدن از مغز شما درخواست پول نماید. تکنولوژى جدید همه این امور را ممکن و حتى محتمل خواهد ساخت.


دانلود با لینک مستقیم


جرم شناسی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد