فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پاورپوینت یونجه - 97 اسلاید

اختصاصی از فایلکو دانلود پاورپوینت یونجه - 97 اسلاید دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت یونجه - 97 اسلاید


دانلود پاورپوینت یونجه - 97 اسلاید

 

 

 

 

 

 

 

 

پروژه کلاسی رشته مهندسی کشاوزری

ریختشناسی گیاه: گیاهی پایا، ایستاده یا خیزان است که گاهی خوابیده با بن محکم و قوی، کم و بیش چوبی شده و طویل که ارتفاع آن به ۸۰-۳۰ سانتیمتر میرسد. ساقه متعدد، ایستاده یا خیزان، گاهی خوابیده بر خاک، سبز علفی، برگپوش است. برگ دارای سه برگچه، برگچهها و از تخممرغی یا پهن دراز، در انتهاء دندانهدار، گل به رنگ بنفش یا آبی، گاهی سفیدرنگ، مجتمع در خوشههای پهن دراز میباشد. میوه نیا، بدون کرک یا پوشیده از کرکهای نرم و کوتاه بر هم خوابیده، فاقد خار است.
محل رویش : در بلوچستان، ارتفاعات تفتان، دیلمان، ارومیه، مسجد سلیمان، اصفهان، کردستان و بخشهای شمالی کشور پراکندگی دارد.
زمان برداشت: در تابستان جمعآوری میشود.
قسمت مورد استفاده: قسمتهای هوائی گیاه
کاربرد درمانی: برای درمان کمبود ویتامین A,C,E,K بهکار میرود. بهعنوان مغذی و منبع نمکهای معدنی کلسیم، فسفر و آهن میباشد.
آثار فارماکولوژیک: سطح کلسترول افراد مبتلابه زیادی چربی خون را طبیعی میکند.
احتیاط مصرف: کاناوائین جزء سمی گیاه است.
منع مصرف: دوز بالا با داروهای ضدانعقاد خون و هورمونهای ضد بارداری تداخل دارد. یونجه در بیماران دیابتی روی غلظت خون تأثیر میگذارد. مصرف دانههای آن در شیردهی و بارداری منع شده است.
ترکیبات شیمیائی: ایزوفلاوونوئید، کومارین، آلکالوئید، ویتامین، اسید، آمینواسید، ساپونین، استروئید، کربوهیدرات، پیگمان، موادمعدنی، پروتئین.
گلآذین بهصورت خوشه و شامل ۱۰ تا ۳۰ گل زرد رنگ است که بهصورت متراکم در کنار یکدیگر قرار گرفتهاند. طول گلها ۵ تا ۱۵ میلىمتر است که بر روى دمگلى باریک و به طول ۲ تا ۳ سانتىمتر مستقر هستند. در هر گلآذین چندین میوه تشکیل مىشود و میوهها نیام، کلیوى شکل و به طول دو تا سه میلىمتر است. میوهٔ رسیده سیاهرنگ، بدون کرک و یا پوشیده از کرکهاى متراکم یا بهطور پراکنده داراى نقاط سفیدرنگ با کرکهاى ساده و یا شامل غدههاى پراکنده هستند. بذرهاى این گیاه زرد و یا قهوهاى رنگ، دندانهدار، به طول ۵/۱ تا ۲ و قطر ۱ تا ۵/۱ میلىمتر است.  
موسم گلدهى آن اردیبهشت تا مردادماه است.  
1)اشخاص بزرگسال هم برای بالا بردن انرژی می توانند از این شیره استفاده کنند .
۲) یونجه رابصورت تازه و یا جوانه آنها رابا سالاد میل کنید . جوانه یونجه را بصورت بسته بندی شده می توانید از سوپر مارکتها خریدری کنید .
۳) یونجه ملین است .
۴) یونجه دو برابر اسفناج آهنم درد بنابراین خونساز است و برای کسانیکه به کم خونی مبتلا هستند مفید است.
۵) یونجه بعلت درا بودن آهن برای درمان بیمایر راشیتیسم بکار می رود .
یونجه بهعلت داشتن مقدار زیادى پروتئین، کلسیم و ویتامین و خوشخوراک بودن آن یکى از بهترین گیاهان علوفهاى است. حسن دیگر یونجه این است که عملکرد سالیانه آن هم از نظر علوفهٔ خشک و هم از نظر علوفهٔ تر زیاد است. ترکیب و ارزش غذائى یونجهٔ خشک به فاکتورهاى زیر بستگى دارد. ۱. چگونگى عملآورى علوفهٔ خشک، علوفهٔ پربرگ و سبز ارزش بیشترى دارد. ۲. مرحلهٔ درو، علوفهٔ جوان پروتئین بیشترى داشته و قابلیت هضمى زیادى دارد. براى تهیهٔ علوفهٔ جوان پروتئین بیشترى داشته و قابلیت هضمى زیادى دارد.
سس Cuscuta sp. از علفهاى هرز یونجه است که بذر آن تخممرغى و زردرنگ است و همراه با بذر یونجه سبز مىشود و بدور ساقه یونجه مىپیچد و از محل اتصال زایدههائى به داخل ساقه یونجه مىفرستد و از کلیه شیرههاى گیاه سبزینهدار تغذیه مىکند. تکثیر آن بسیار سریع است و ازدیاد آن بهوسیلهٔ ساقههاى سفیدرنگ و بدون سبزینه است.  
تمام کود فسفر ، پتاسه و ازته قبل از کاشت به وسیله کودپاش سانتریفوژ یا دست پاش و یا به صورت نواری در عمق مناسب( ۲۰ تا ۲۵ سانتی متر)توزیع و به زیر خاک برده شود. کود آلی در صورتی که پوسیده باشد قبل از کشت توزیع و با خاک مخلوط گردد. امّا در حالتی که کاملا پوسیده نباشد بهتر است در پاییز سال قبل از کشت ، مصرف شده و با خاک مخلوط گردد. درصورت نیاز به کود پتاسه درخاکهای سبک و یا در هرخاکی که غلظت پتاسیم قابل استفاده کمتر از ۳۰۰ میلی گرم در کیلوگرم خاک باشد ، بهتر است آن را در دو نوبت بعد از چین اوّل و همچنین در اواسط مرداد ماه بعد از برداشت ، مصرف کرد.
۴) در زراعت های آبی نسبت به دیم و در روش کاشت با دست نسبت به کاشت با بذر کار.
در زراعت های سنّتی در مناطق مختلف بین ۳۰ تا ۵۰ کیلوگرم در هکتار بذر مصرف می شود. در زراعت های مکانیزه مقدار مصرف بذر بین ۲۵ - ۱۵ کیلوگرم در هکتار است. مزارعی که برای بذر گیری اختصاص می یابند برای نفوذ بهتر نور به داخل پوشش ، بایستی یونجه را با تراکم کمتر کاشت. لذا در این حالت بذر مصرفی کمتر و حدود ۱۵ کیلوگرم در هکتار است.

دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت یونجه - 97 اسلاید
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد