فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پاورپوینت عایق های صوتی - 24 اسلاید

اختصاصی از فایلکو دانلود پاورپوینت عایق های صوتی - 24 اسلاید دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت عایق های صوتی - 24 اسلاید


دانلود پاورپوینت عایق های صوتی - 24 اسلاید

 

 

 

 

 

 

 

žزندگی امروزی مملو از سرو صدای ناخواسته است که در داخل و یا خارج ساختمان تولید می‌شوند وگاهی موجب آزار شنونده می‌گردد.
žاندودهای لیسه‌ای تا98درصد از انرژی صوتی را که با آنها برخود می‌کنند منعکس می‌سازند، تیغه‌های جداکننده گچی نازک سبب انتقال سرو صدا از اطاقی به اطاق دیگر می‌شوند. باگسترش آپارتمان‌نشینی این مشکل افزایش می‌یابد. مصالح ساختمانی جدید و روش های نوین ساخت و ساز می‌توانند این مشکل را کاهش دهند.
žدر انتخاب مصالح به منظور کنترل سر و صدا، طرح ساختمان دوجنبه متفاوت صوت را باید در نظر بگیرید:
žاول جذب صوت و بعد انتقال آن.
ž مصالحی جاذب سر و صدا هستند ممکن است به آسانی صدا را از محلی به محل دیگر عبور دهند و مصالحی که در برابر عبور صوت از میان دیوار ها وسقف پایداری می کنند، می‌توانند موجب ایجاد پدیده‌های آزار دهنده انعکاس و پژواک شوند.  
ž
žجلوگیری از انتقال صوت از خارج با داخل ساختمان به اطاق ها از راه دیوار ها – درها پنجره ها و سقف ها است  یعنی کاهش سر و صدای نا خواسته در هر فضا از راه جذب هر چه بیشتر آن با مصالح آکوستیکی . مصالح متخلخل که برای عایق کاری حرارتی ساختمان ها مصرف میشوند معمولا جاذب صوتی مناسب نیز میباشند ولی معمولا در برابر عبور صوت ضعیف اند این نکته معمولا از سوی طراحان در نظرگرفته نمی شود.
 
žعایق پلی استایرن که در بازار ایران به نام تجاری پلاستوفوم معروف است از پلی مریزاسیون استایرن تولیدمی‌گردد و درحرارت معمولی جسمی است جامد، بی‌رنگ، شفاف و کشسان. پلی استایرن در ساختمان به صورت قطعاتی در اندازه‌ها و ضخامت‌های دلخواه بریده‌ شده و به عنوان عایق حرارتی و صوتی خوب در دیواره، کف و سقف به کار می‌رود.
ž این عایق از لحاظ حرارتی ، برودتی و صوتی بسیار موثر و مقرون به صرفه می‌باشدو با توجه به ضریب انتقال حرارت، سبکی وزن، سهولت برش، سهولت نصب، دوام طولانی، نفوذ ناپذیری در مقابل رطوبت و یخ‌زدگی در شرایط مختلف کشورمان دارای کاربردی مؤثر است.
ž بلوک‌های «پلی استایرن» به دلیل سبکی وزن خود، وزن نهایی ساختمان را کم می‌کنند، وزن هر قطعه بلوک سیمانی که در ساختمان‌سازی به‌کار می‌رود، ۱۵ کیلوگرم است، درحالی که وزن بلوک‌های یونولیتی بسیار ناچیز است و تا اندازه بسیار زیادی موجب پایین آوردن وزن ساختمان می‌شود. بلوک‌های مذکور نقش باروری ندارند و به همین دلیل در برابر زلزله ایمن هستند.
žاین بلوک‌ها در دو نوع «قابل اشتعال» و «غیر قابل اشتعال» در بازار عرضه می‌شوند .
ž
ž
 
žاین تایل‌ها ازقطعات فلزی سوراخ‌داری تشکیل شده‌اند که با مصالح لایی آگوستیکی نظیر پشم معدنی پر شده‌اند. تاوه‌های نازک فلزی سوراخ‌دار سبب کاهش ویژگی‌های جذب صوت مصالح آگوستیکی لایی نخواهند شد، بلکه به صورت دیافراگمی در انتقال صوت به آنها عمل می‌کنند و صوت در آنجا جذب می‌شود. آنها ممکن است از آلومینیوم یا ورق فولادی ساخته  شوند؛ معمولا آنها رابا لعاب پخته شده سفیدی می‌پوشانند. گرچه این تایل‌ها گران قیمت هستند ولی چون دوامشان زیاد و هزینه نگهداری و تعمیر آن‌ها کم است، مصرفشان روی‌هم‌رفته اقتصادی و باصرفه است، سطح آن‌ها را می‌توان با پارچه نمدار تمیز کرد و به رنگ‌آمیزی مجدد و تعویض قطعات نیازی ندارند، به‌علاوه لعاب سخت پوشش آن‌ها باعث تامین ویژگی‌های بازتاب سطوح می‌شوند.
 

دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت عایق های صوتی - 24 اسلاید
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد