فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پاورپوینت کامل با عنوان جوشکاری قوس تنگستن یا گاز آرگون یا TIG در 42 اسلاید

اختصاصی از فایلکو پاورپوینت کامل با عنوان جوشکاری قوس تنگستن یا گاز آرگون یا TIG در 42 اسلاید دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پاورپوینت کامل با عنوان جوشکاری قوس تنگستن یا گاز آرگون یا TIG در 42 اسلاید


پاورپوینت کامل با عنوان جوشکاری قوس تنگستن یا گاز آرگون یا TIG در 42 اسلاید

 

 

 

 

جوشکاری تیگ (Tungsten Inert Gas) یا همان جوشکاری قوس تنگستن تحت پوشش گاز محافظ، یکی از مهمترین روشهای جوشکاری در صنایع مختلف کوچک و بزرگ پتروشیمی، نظامی، دریایی، هوایی، نیروگاههای برق و ... می باشد. در ایران بیشتر با نام اختصاری و متداول جوش آرگون شناخته می‌شود. دلیل این نامگذاری بیشتر به خاطر استفاده از گاز آرگون در این فرایند جوشکاری است.

از فرایند جوشکاری TIG می‌توان برای جوشکاری فلزات سخت و غیر سخت، آهنی و غیر آهنی در تمام ضخامتها استفاده کرد. با استفاده از این نوع جوشکاری می‌توان جوشکاری صفحات نازک و ظریف (به عنوان مثال:آلومینیومی) تا لوله‌های تحت فشار را انجام داد. در این روش قوس و حوضچه مذاب کاملاً آشکار و قابل مشاهده می‌باشد. در دهه ۱۹۲۰ کوشش شد تا قوس و حوضچه مذاب را در مقابل اتمسفر محافظت کنند تا جوشکاری کاملاً ایده‌آل انجام گیرد. ظهور الکترودهای روپوش دار در آن دهه مسئله محافظت را منتفی کرد. اما بدلیل بوجود آمدن برخی مشکلات در دهه ۱۹۳۰، جوشکاری با گاز خنثی و الکترود تنگستن (TIG)ابداع شد که شروع روش جوشکاری با محافظت گاز بود.این روش با وجود اینکه بسیار کند پیشرفت کرد ولی در دهه ۱۹۴۰۰ توسعه پیدا نمود.

اصول جوشکاری قوس تنگستن تحت پوشش گاز محافظ[ویرایش]

درمیان انواع فرایندهای اتصال فلزات، فناوری جوشکاری و روشهای مختلف آن به دلیل قابلیتهای خاص و تنوع در عملکرد، جایگاه خاصی را به خود اختصاص داده‌است. در استانداردهای مطرح و مرتبط این رشته، از فرایند جوشکاری تحت عنوان فرایند خاص یاد شده‌است. فرایند خاص به فرایندی اطلاق می‌شود که کیفیت و نتیجه آن وابستگی بسیاری به مهارت اپراتور آن داشته و جهت اجرای آن به دستورالعمل‌های تایید شده نیاز باشد.

 
طرحواره جوشکاری TIG
 
نمونه جوشکاری بروش TIG

در این فرایند عمل جوشکاری توسط حرارت ناشی از قوس الکتریکی ما بین یک الکترود مصرف نشدنی از جنس تنگستن (یا آلیاژ آن) و قطعه کار صورت می‌پذیرد. الکترود، قوس الکتریکی و منطقه حوضچه مذاب توسط یک گاز محافظ (آرگون، هلیم، مخلوط هر دو گاز و یا مخلوط هر یک از دو گاز با گاز هیدروژن) در برابر اتمسفر محافظت می‌شود. استفاده از گازهای آرگون و هلیم به علت خاصیت خنثی بودن این گازها می‌باشد. گازهای خنثی با عناصر دیگر قابلیت واکنش ندارند پس به منظور حذف گازهای فعال مانند اکسیژن و نیتروژن از اطراف قوس و حوضچه مذاب، اکسیدها و نیتریدهای فلزی (Porosityy)ایده‌آل می‌باشند بدین ترتیب می‌توان از شکل گرفتن تخلخلهای گازی جلوگیری نمود. تخلخلهای گازی، اکسیدها و نیتریدهای فلزی، عیوبی هستند که باعث کاهش خواص مکانیکی جوش از جمله مقامت به ضربه و استحکام کششی می‌شوند.

فهرست مطالب:

مقدمه

نام های مختلف جوشکاری TIG

محاسن گاز آرگون نسبت به هلیوم

محاسن هلیوم نسبت به آرگون

اصول جوشکاری قوس تنگستن

محاسن جوشکاری با الکترود تنگستن

محدودیت های جوشکاری TIG

وسایل مورد نیاز جهت جوشکاری با GTAW

منابع نیروی دستگاه TIG

الکترود تنگستن

آماده سازی نوک الکترود

کد رنگ الکترودهای مورد استفاده در TIG

قوس الکتریکی

سیلندرهای گاز محافظ

پدال پایی

حفاظت در موقع جوشکاری TIG

جلوگیری از خطرات دود و بخارات سمی

تهویه موضعی

استفاده از ماسک دود

عملیات هیدروتست

نکاتی درباره جوشکاری فلزات آهنی

نکاتی درباره جوشکاری فلزات غیر آهنی

 

 


دانلود با لینک مستقیم


پاورپوینت کامل با عنوان جوشکاری قوس تنگستن یا گاز آرگون یا TIG در 42 اسلاید
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد