فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد مواد اولیه در منبت کاری

اختصاصی از فایلکو تحقیق در مورد مواد اولیه در منبت کاری دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد مواد اولیه در منبت کاری


تحقیق در مورد مواد اولیه در منبت کاری

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 تعداد صفحه9

 

مواد اولیه در منبت کاری

 

.قسمت های مهم یک درخت

.مقاطع سه گانه چوب

.چوب های فشاری و کششی

.رطوبت چوب

چوب:مهمترین ماده اولیه در منبت کاری چوب است. انتخاب چوب در منبت کاری یکی از مراحل مهم منبت کاری می باشد.بایدسعی شود چوبی که برای منبت کاری انتخاب می شود بدون گره و باختگی باشد.

درخت: چوب، حاصل درخت است و درخت مواد غذایی خود را از زمین و هوا گرفته و رشد می کند. درخت از طریق ریشه ، مواد غذایی را از زمین می گیرد و به سایر قسمت های خود هدایت می کند. این کار به وسیله ی لوله های باریک مویی و با نیروی مویی انجام می شود. نیروی مویی یا کاپیلارتیه باعث به جریان افتادن آب آزاد از طریق حفره های سلولی و روزنه های ریز دیوارهی سلول می گردد.

 

درخت ، گاز کربنیک هوا را همراه با مواد غذایی که از زمین گرفته، تحت تأثیر نور خورشید به مواد سازنده ی چوب تبدیل می کند، که مهمترین این مواد عبارتند از :مواد قندی، سفیده ای، سلولز صمغ، قلیایی ، دباغی و مواد رنگی.

 

قسمت های مختلف یک درخت

1- پوست درخت:

پوست درخت به دو لایه تقسیم می شود : پوست بیرونی یا  "لایه ی مرده" کار آن حفاظت از تنه درخت است و ضخامت آن بستگی به گونه و سن درخت دارد. این قسمت از سلول ها و بافت های مرده شما تشکیل می شود .لایه زنده یا پوست درونی که از بافت های زنده، نرم و مرطوب تشکیل شده است و مواد غذایی تهیه شده را به نقاط مختلف درخت هدایت می کند.

2- پوسته چوبساز یا کامبیوم (لایه زاینده): زایش و تقسیم سلول ها در این قسمت انجام می شود و سلولهای تشکیل دهنده چوب را تشکیل می دهند. قسمتی از سلول ها به صورت چوب درآمده و در داخل درخت قرار می گیرند و قسمت دیگر از طرف خارج پوست آن را شامل می شوند.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد مواد اولیه در منبت کاری
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد