فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله نشاسته فوق تصفیه خوراکی

اختصاصی از فایلکو دانلود مقاله نشاسته فوق تصفیه خوراکی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله نشاسته فوق تصفیه خوراکی


دانلود مقاله  نشاسته فوق تصفیه خوراکی

شکل نشاسته:

در زیر میکروسکوپ دانه های نشاسته، کروی تا بیضی با سطح نسبتاً صاف می باشد . اندازه دانه های نشاسته بسیار متغیر و بین 007/0 - 002/0 میلی متر است. در صورت تست و مشاهده ، ملاحظه می گردد که سطح نشاسته را لایه یا غشایی از پروتئین قابل تورم احاطه می نماید . پروتئین در قسمت خارجی ، شکل لوله پلاستیکی را به خود گرفته که در اثر این امر سطح زبری در روی دانه های نشاسته بوجود می آید . از طرفی درون دانه های نشاسته ، مولکول های نشاسته قرار دارند که قابل روئیت نمی باشند .

قابلیت آبگیری نشاسته :

غشاء پروتئین می تواند آب را جذب نماید . آب روی قسمت سطحی دانه های نشاسته می چسبد . در دمای معمولی خمیر ، یعنی دمای 30 - 20 درجه سانتی گراد ، این آب به درون دانه های نشاسته نفوذ نمی کند .

به طور کلی نشاسته گندم می تواند 1 وزن خود آب جذب نماید . البته قابلیت آبگیری دقیق نشاسته به مراتب بالاتر است زیرا 100 گرم نشاسته گندم در واقع حاوی 86 گرم نشاسته بوده و مابقی از آب تشکیل شده است . قابلیت آبگیری نشاسته اهمیت زیادی در جذب آب یا بازدهی خمیر دارد اصولاً 100 گرم آرد گندم با خاکستر حدود 55/0  درصد می تواند 60 درصد آب جذب نماید که در این صورت بازدهی خمیر 160 درصد خواهد بود . در اصل 100 گرم آرد، حاوی 65 گرم نشاسته می باشد . از آنجایی که این مقدار نشاسته قادر است  2  وزن خود آب جذب نماید بنابراین نشاسته می تواند در واقع 44 گرم آب خمیر را جذب نماید . به عبارت واضح تر می توان گفت که نشاسته قادر است 2  آب خمیر را جذب کند .                                              

موارد مصرف : 

از نشاسته به عنوان ماده اولیه در بسیاری از رشته های صنایع غذایی استفاده می شود که برای هر مورد نشاسته خاص آن مناسب است . در تولید دکستروز ،دکسترین و گلوکز مایع ماده اولیه اصلی، نشاسته است و برای بسیاری دیگر از رشته های صنایع ، برای نقشی که نشاسته در بهبود ویژگیهای فیزیکی ،بالا بردن ثبات سیستم های کلوئیدی و اثر غلظت دهندگی دارد ، از آن استفاده می شود . در پودرهای نانوایی و مواد بهبود دهنده پخت به عنوان Filler (پر کننده ) و جلوگیری از واکنش بین بیکربنات و اسید پیش از ساختن خمیر ، در سس ها برای حفظ امولسیون روغن و سرکه و سایر اجزا و جلوگیری از دوفاز شدن سیستم ، در بیسکویت برای بهبود بافت و تردی فرآورده و کنترل PH ، در صنایع پخت پیش از قالب گیری برای جلوگیری از چسبیدن خمیر به قالب ، در تولید انواع سوپ به عنوان غلظت دهنده و در صنایع کنسرو سازی ، صنایع گوشت ،صنایع غذاهای منجمد ،بیسکویت سازی ، کیک سازی ، ویفر ، کاکائو ، بستنی ، آدامس ، قهوه و خردل، مواد افزودنی غذایی، شیرینی

شامل 4 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله نشاسته فوق تصفیه خوراکی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد