فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود گزارش کارآموزی شرکت تعاونی کشاورزی

اختصاصی از فایلکو دانلود گزارش کارآموزی شرکت تعاونی کشاورزی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود گزارش کارآموزی شرکت تعاونی کشاورزی


دانلود گزارش کارآموزی شرکت تعاونی کشاورزی

 

مشخصات این فایل
عنوان: شرکت تعاونی کشاورزی
فرمت فایل : word( قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 30

این گزارش کارآموزی درمورد شرکت تعاونی کشاورزی می باشد .

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از  گزارش کارآموزی شرکت تعاونی کشاورزی

قوه نامیه بذر:
منظور از قوه نامیه بذر همان خاصیت زنده بودن بذر است که از طریق شمارش جوانه های زده شده در صد بذر بدست می آید.
عوامل و دلایل زیادی هستند که بر میزان جوانه زنیبذر موثرند ولی مهمترین دلایلی که بر قوه نامیه بذر اثر می گذارند عبارتند از:

  • سرعت جوانه زنی: یعنی بذر ممکن است جوانه بزند ولی مدت زمانی که طول می کشد تا گیاهچه خارج شود اگر طولانی باشد مطلوب نیست. هر چه مدت زمان جوانه زنی بیشتر طول بکشد امکان حمله آفات و بیماری خاکزی به گیاهچه افزایش می یابد. همچنین مزرعه از سبر یکنواختی بر خواردار نخواهد بود. بنابراین هر چه زمان یا سرعت جوانه زدن بیشتر باشد برای ما مطلوب تر خواهد بود. (سرعت جوانه زنی مطلوب این است که بذرها بتوانند در نصف مدت لازم برای جوانه زدن سبز نمایند) در این صورت سبز مزرعه یکنواخت، پوشش گیاهی همسان و ابتلاع به بیماری خاک در جوانه کاهش می یابد.
  • توان رویش بذر: یک بذر ممکن است جوانه بزند ولی توان یا نیروی خروج از خاک را نداشته باشد و یا در شرایط سخت نتواند بخوبی سبز کند بنابراین
  • سبز شدن در آزمایشگاه ملاک خوبی نیست و باید توان نیروی بذر برا ی سبز شدن تحت شرایط شبیه به مزرعه نیز آزموده شود......(ادامه دارد)

زمان کاشت گندم:
زمان کاشت گندم بستگی به منطقه آب و هوائی دارد. بر حسب مشاهدات طولانی کشت گندم پائیزه باید موقعی شروع گردد که درجه حرارت هوا c 15-13 بوده و موقعی پایان یابد که درجه حرارت هوا به c9-8 کاهش نموده باشد. گندم پائیزه بایدقبل از ورود به مرحله زمستان حدود 50-40
روز رویش کرده باشد و در این مدت میانگین درجات حرارت روزانه بیش از c5 باشد. گندم در این مدت زمان 50-40روز نیاز به مجموعا c500 گرمای بیش از صفر دارد. بر قراری تاریخ کاشت باید طوری تنظیم شود که گندم در شروع سرمای زمستان به اندازه کافی رشد کرده باشد.
بطور کلی گندم پائیزه باید موقعی کشت گردد که گرمای تابستان تمام شده و سرمای زمستان هم هنوز شروع نشده. کشت بسیار زود گندم باعث کاهش تولید آن خواهد گردید، گیاهان در پائیز و قبل از رسیدن زمستان بسیار زیاد توسعه می یابند و به همین دلیل نسبت به درجات پائین حساس خواهند بود. درجات حرارت بالا در ابتدای رویش باعث می گردد که در نزدیکی سطح خاک گره انشعاب تشکیل گردد که در نتیجه یخبندان و سرمای زمستان تاثیر منفی بر روی گیاهان خواهد گذاشت. روی هم رفته کشتهای زود باعث تشدید خوابیدگی و هجوم آفات می گردد.
گندم پائیزه اگر دیر کشت گردد تاثیرات منفی بر روی عملکرد خواهد گذاشت......(ادامه دارد)

ازت:
میزان مصرف کود از ته در گندم kg 75-50 ازت خالص در هکتار است.
مهمترین کودهای ازته عبارتند از:

  • سولفات آمونیم: این ترکیب از آمونیاک و اسید سولفوریک بدست می آید.

این کود اسیدزا است یعنی وقتی به خاک اضافه شود خاک را تا حدودی به سمت اسیدی شدن پیش می برد. این کود به عنوان بهترین کود شیمیائی ازته برای خاکهای قلیائی و آهکی در ایران معرفی شود، زیرا هم اسیدزا است و هم مقداری گوگرد دارد که یک عنصر غذائی بحساب می آید. چون ازت این کود به صورت آمونیوم (NH4)می باشد. بنابر این با روش تبادلی به رسها متصل شده و در نتیجه کمتر از کودهای دیگر از خاک شسته می شود.
سولفات آمونیم دارای حدود 21% ازت و 24% گوگرد است. از نظر قیمت واحد ازت یکی از گرانترین کودهای ازته به حساب می رود. ولی با توجه به مزایائی که دارد مقدار قابل توجهی از آن در ایران مصرف می شود.
2- اوره: این کود از ترکیب آمونیاک و گاز کربنیک در شرایط خاص تولید می شود. در صد ازت این کود بیش از 2 برابر ازت سولفات آمونیم است. ولی قیمت آن حدودا 5/1 برابر آن است. بنابراین اوره از نظر قیمت واحد ازت مناسب ترین کود ازته محسوب می شود. این کود در خاک در اثر آبگیری یا هیدرولیز تولید کربنات آمونیوم نموده و آمونیوم حاصله می تواند مستقیما مورد استفاده گیاه قرار گیرد. همچنین می تواند توسط موجودات ذره بینی.....(ادامه دارد)

کود پتاسه:
میزان مصرف این کود در گندم kg/he 50-40 به صورت پتاس خالص(k2O) می‌باشد. مهمترین کودهای پتاسه عبارتند از:

  • کلرور پتاسیم: نیاز گیاه برای کلر به عنوان یک عنصر غذائی بسیار ناچیز بوده و افزودن ترکیب کلرور (کلراید) به خاک به ویژه در خاکهایی که در مرز شوری قرار دارند ممکن است سبب بروز علائم سوختگی و عوارض دیگری شوند،گر چه مقدار کلری که از طریق افزایش کود پتاسی به خاک اضافه می شود بسیار کم بوده و هیچ گونه تغییری در خاکهای معمولی ایجاد نمی کند.
  • سولفات پتاسیم: سولفات به عنوان ماده مغذی برای گیاه بطور قابل توجهی مد نظر بوده است. نیاز به سولفات در خاکهای نواحی خشک که میزان گچ در آنها نسبتا زیاد کمتر مشاهده می شود با وجود این در خاکهای نواحی مرطوب

مصرف سولفات پتاسیم ترجیح داده می شود. با توجه به موارد ذکر شده و این که افزایش کلراید پتاسیم به خاک سبب بروز عوارض نامطلوب در کیفیت برخی .....(ادامه دارد)

تغذیه کلزا:
برای تولید 3 تن دانه کلزا مقادیر کودی ذیل مورد نیاز است.

  • 150 کیلوگرم در هکتار ازت خالص (N)
  • 70 کیلوگرم در هکتار فسفر خالص (P2O5)
  • 100 کیلوگرم در هکتار پتاس خالص (K2O)

به منظور استفاده بهینه گیاه از کود ازته بهتر است آن را در اختیار گیاه قرار داد. به این صورت که  ازت در هنگام کاشت به صورت 100 کیلوگرم اوره و یا در صورت استفاده از کود دی آموینوم فسفات (این کود فسفره دارای 18 درصد ازت میباشد) تنها 50 کیلوگرم اوره استفاده شود در صورتی که کود سولفات آمونیوم در دسترس میباشد بهتر است به جهت نیاز زیاد کلزا به جای اوره از کود سولفات آمونیوم (دو کیسه 50 کیلوگرمی کود سولفات آمونیوم معادل یک کیسه 50 کیلوگرمی اوره میباشد) استفاده شود.
دیگر کود ازته (100 کیلوگرم اوره) در قبل از شروع ساقه رفتن (پایان فصل سرما) و  آخر (100 کیلوگرم اوره) قبل از شروع گلدهی (انتهای مرحله تشکیل غنچه های گل) استفاده شود......(ادامه دارد)

بخشی از فهرست مطالب گزارش کارآموزی شرکت تعاونی کشاورزی

تاریخچه سازمان:
نمودار سازمانی و تشکیلات:
نوع محصولات تولیدی یا خدمات:
برنامه های آینده کار آموز:
گندم: triticum spp
عملیات تهیه زمین:
خاک:
ویژگیهای بذر:
خلوص بذر:
قوه نامیه بذر:
تراکم بوته:
میزان مصرف بذر:
فواصل میان ردیفها:
عمق کاشت:
زمان کاشت گندم:
بیماریهای بذر
تغذیه گندم:
ازت:
کود فسفر:
کود پتاسه:
زمان مصرف کودهای شیمیایی
جو: Hordeum Vulgar
خاک:
ویژگیهای بذر جو:
میزان بذر:
زمان کاشت:
روش کاشت جو:
عمق کاشت:
بیماریهای بذر:
تغذیه جو:
کلزا:
آماده سازی زمین و کاشت:
ارقام مناسب کلزا:
خاکهای مناسب کلزا:
خصوصیات بذر کلزا:
میزان بذر:
عمق کاشت:
زمان کاشت:
تغذیه کلزا:
آبیاری کلزا:
کنترل علف هرز:

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود گزارش کارآموزی شرکت تعاونی کشاورزی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد