فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله نقش آب در بتون

اختصاصی از فایلکو مقاله نقش آب در بتون دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله نقش آب در بتون


مقاله نقش آب در بتون

 

 

 

 

 

 

فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت) تعداد صفحه:26

نقش آب در بتون

آب در برابر سیمان واکنش نشان می دهد و باعث چسبیدنت سیمان به توده های جامد دیگر می گردد.

از لحاظ تئوریکی آب، برای ترکیب کامل سیمان برابر با آب می باشد. نسبت سیمان تقریبا 3/0 می باشد که باعث تولید بتونی می گردد که تقریبا کارآمد نیست. برای اینکه بتوانیم آن را به حد دلخواه نرم نمائیم لازم است که آب را با ترکیبات شیمیایی در بتون مخلوط کنیم.

همچنین استفاده بیش از حد از آب ممکن است که بروی کیفیت بتونی خوب اثر بگذارد. نسبت آب به بتون (w/c) به صورت وزن آب آزاد تقسیم بر وزن بیان می شود. آب آزاد در بتون آبی است که در اثر ترکیب شیمیایی با سیمان بوجود می آید. که آن شامل آبی است که به بتون برای آمیختن ترکیبات افزوده می شود. این قضیه شامل آبی را که به وسیله سوراخ ها و منافذ ساخته شده جذب نمی شود. نسبت آب به بتون یکی از مهمترین جنبه هایی استه که بروی خواص دیگر تاثیر می گذارد.

بعضی از انواع خواص بتون که بروی نسبت آب در بتون تا موثرند عبارتند از:

  • میزان پایداری و استقامت (استحکام)
  • آب رفتگی و افت
  • نفوذ پذیری
  • مقاومت در برابر فرسایش
  • ایستادگی سولفات
  • مقاومت در برابر یخ زدگی

استحکام بتون تقریبا به صورت کلی بروی نسبت آب در بتون موثر است. استحکام در این نسبت به طور معکوس عمل می‌کند و نسبت آب در بتون را کاهش می دهد و استحکام افزایش می یابد. به همین دلیل است که تعیین قوسها و منحنی ها فراهم می شود. و مقاومت های بتون ها تخمین زده می شود اگرچه نسبت آب در بتون به وسیله انواع مختلف سیمان شناخته شده است.

این اشتباه است که اگر بتون به صورت متراکم و فشرده باشد یک مثال برای نشان دادن ارتباط میان نسبت آب در سیمان و فشار و استحکام آن در شکل شماره 1 نشان داده شده است.

شکل شماره 1

ارتباط میان نسبت آب در بتون و فشردگی و استحکام 1 نشان می دهد. در اواخر روزهای بیست و هشتم وقتی که میزان آب رفتگی افزایش یافته پیدا می‌کند نسبت آب در بتون تاثیر مهم و چندانی بروی آن نمی گذارد. به هر حال در مرحله آخر افزایش آب رفتگی با افزایش نسبت آب در بتون همراه است. (شکل شماره 2)

نسبت اب در بتون همچنین بروی نفوذ پذیری بتون تاثیر می گذارد. به طوری که نسبت آب در بتون را تا 5/0 افزایش می دهد. (شکل شماره 4) این می توان به صورتی به نظر برسد که نسبت آب در بتون کمتر از 5/0 باشد و نفوذپذیری نیز پائین تر می آید و تاثیر چندانی بروی تغییرات آب در بتون نمی شود به هر حال در نسبت آب در بتون میان 5/0 تاثیر نفوذ پذیری بیشتر است. که به وسیله تغییرات آب در بتون صورت می گیرد.

گروه QCL

یادداشت های تکنیکی گروه QCL

نقش آب در بتون

مارس 99

شکل شماره 20: تاثیر آب در بتون بروی آب رفتگی و افت سیمان را نشان می دهد.

شکل شماره 3: تاثیر آب در بتون و تراکم اجزا آن بروی آب رفتگی

مقاومت در برابر فرسایش یکی از مهمترین ملاک ها برای بتون (طبقات، جاده ها، پیاده رو ها، ساختارهای هیدرولیکی و …) می باشد در شکل شماره 5 دیده می شود که افزایش آب در بتون باعث کمتر افزایش پیدا کردن وزن شده است که این مسئله مقاومت در برابر فرسایش را کاهش می دهد.

شکل شماره 4:

ارتباط میان نفوذپذیری و نسبت آب در بتون را در ترکیبات سیمانی نشان می دهد.

شکل شماره 5:

تاثیر آب و بتون بروی وزن- بتون در برابر فرسایش به وسیله استفاده از سه روش احتمالی.

توانایی سیمان پروتلند بر وری سولفات به وسیله ترکیبات شیمیایی هدایت می شود. سمیان مخصوصی (نوع SR) در استرالیا ساخته می شود که طبق استاندارد As 3972 طراحی شده است. که در برابر حمله های سولفات مقاومت می‌کند. بافت سیمان در بتون همچنین تاثیر مهمی بروی مقاومت سولفات در طی تاثیر آب بر بتون می گذارد. اگر آب بر بتون افزایش یابد حجم بتون کاهش پیدا می‌کند. نفوذپذیری کاهش می یابد. و همچنین مقاومت سولفات نیز کاهش می یابد. تاثیر آب بر بتون در شکل 6 نشان داده شده است.

تاثیر آب در بتون در پسرفت و خراب شدن بتون هایی که به وسیله خاک های سولفاته شده حمل می شوند. تاثیر آب در بتون در برابر یخ زدگی به صورت مستقیم می باشد. به هر حال این تاثیر برای بتون منفی می باشد و برای آب در بتون بالاتر از 45% درصد می باشد. این توضیح در شکل شماره هفت 7 جایی که این مقاومت به صورت ارقام یخ زدگی برای وزنی حدود 25% در آزمایشات نمونه برداری لازم است نشان داده شده است.

شکل شماره 7

تاثیر آب در بتون در برابر مقاومت یخ زدگی بتون در 28 روز افزایش آب در بتون را نشان می دهد و کاهش مقاومت یخ زدگی در هر دو صورت عادی و هواگیری بتون را نشان می دهد.

از میان این اطلاعات به وضوح می توان فهمید که مشتقات آب در بتون تاثیرات اصلی را بروی بتون می گذارد. در طی این تاثیر نسبت آب در بتون باید به صورت دقیق برای ساخت کیفیت بهتر بتون برای تقاضای بیشتر کنترل می شود.

1100 سری های پاک شده

زیر ساخت، پایه، پایه آبی بتون و تکریبات آن برای بهسازی

توصیف:

مهر محکم 110 سری های پاک کننده پایه آبی بتون ترکیبات بهسازی آن به وسیله زیر ساخت ها هیدروکربن هایی تامین می شود. و ممکن است بر روی سطح های درونی، بیرونی، قائم و عمودی و افقی بتون مورد استفاده قرار گیرد. در این هنگام آنها به شکل مایع در می آیند و به بهترین وجه در بتون قرار می گیرند. و اجازه می دهد که سیمان به بهترین صورت قرار گیرد. یادداشت بعد از حدوداً 4 هفته پوسته بتون شروع به شکست شیمیایی می‌کند. وقتی که دوایر بتون کامل می شوند پوسته شروع به پراکنده شدن از قسمت سطح می‌کند. این تغییرات معمولا 3 تا 5 هفته دیگر در زیر شرایط و محیط عادی صورت می گیرد.

پس از پرداخت ، میتوانید مقاله را به صورت انلاین دانلود کنید


دانلود با لینک مستقیم


مقاله نقش آب در بتون
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد