فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پایان نامه بررسی ارتباط بین ساختار سازمانی و خلاقیت کارکنان

اختصاصی از فایلکو پایان نامه بررسی ارتباط بین ساختار سازمانی و خلاقیت کارکنان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پایان نامه بررسی ارتباط بین ساختار سازمانی و خلاقیت کارکنان


پایان نامه بررسی ارتباط بین ساختار سازمانی و خلاقیت کارکنان

پایان نامه کارشناسی ارشد با عنوان بررسی ارتباط بین ساختار سازمانی و خلاقیت کارکنان (مطالعه موردی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی  خراسان رضوی) به صورت کامل و با فرمت ورد و پی دی اف

چکیده:

هدف اصلی این تحقیق بررسی ارتباط بین ساختار سازمانی و خلاقیت کارکنان در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خراسان رضوی است.جامعه آماری مورد نظر این تحقیق شامل تمامی کارکنان سازمان مذکور است که 80 نفر به روش تصادفی ساده به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند.

روش جمع آوری اطلاعات در این تحقیق به دو صورت مطالعات کتابخانه ای و میدانی است.در حالت میدانی ابزار جمع آوری داده­ها از طریق  پرسشنامه می باشد. که برای این مهم از دو پرسشنامة استاندارد ساختار سازمانی رابینز و خلاقیت رندسیب استفاده شده است.

اگرچه پرسشنامه های مذکور، پرسشنامه های استانداردی هستند که قبلا در داخل کشور توسط محققان اعتباریابی شده ومورد استفاده قرارگرفته اند اما بار دیگر روایی و پایایی این پرسشنامه ها مورد بررسی قرار گرفت و هم از نظر روایی و هم از نظرپایایی( با استفاده از آلفای کرونباخ) مورد تایید قرار گرفتند .

تحقیق حاضر از نظر هدف،کاربردی و روش تحقیق هم از نوع توصیفی است.

ساختار سازمانی دارای سه  بعد می باشد که عبارتند از تمرکز ساختار سازمانی ، رسمیت ساختار سازمانی و پیچیدگی ساختار سازمانی .

متغیر های مستقل این پژوهش عبارتند از :1 - تمرکز ساختار سازمانی 2 - رسمیت ساختار سازمانی 3 - پیچیدگی ساختار سازمانی و متغیر وابسته هم خلاقیت کارکنان می باشد. در این پژوهش برای تست فرضیه ها از آزمون  T-test استفاده شده وخروجی نرم افزاری تحقیق نیز بر اساس نرم افزار SPSS انجام گردیده است.

نتایج این تحقیق نشان دادکه رابطه معنی­دار مثبت و در سطح پایین بین ساختار سازمانی و خلاقیت کارکنان وجود دارد. بین تمرکز و رسمیت ساختار سازمان و خلاقیت کارکنان رابطه معنی­داری وجود ندارد، اما بین پیچیدگی ساختار سازمان و خلاقیت کارکنان در این سازمان رابطه معنی­داری وجود دارد.

نتایج تجزیه و تحلیل همچنین نشان داد که در این سازمان به طور متوسط سطح ساختار سازمانی و ابعاد آن وسطح خلاقیت کارکنان از سطح متوسط پایین­تر است. باتوجه به نتایج این تحقیق، پیشنهادهای کاربردی ونیزپیشنهادهایی برا ی انجام تحقیقات آتی ارائه گردید.


دانلود با لینک مستقیم


پایان نامه بررسی ارتباط بین ساختار سازمانی و خلاقیت کارکنان
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد