فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پایان نامه بررسی سیستم های ترمز ضد قفل (ABS)

اختصاصی از فایلکو پایان نامه بررسی سیستم های ترمز ضد قفل (ABS) دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پایان نامه بررسی سیستم های ترمز ضد قفل (ABS)


پایان نامه بررسی سیستم های ترمز ضد قفل (ABS)

 

 

 

 

 

 

 


فرمت فایل : WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحات:116

فهرست مطالب:
عنوان...................................................................................................................صفحه
فصل اول............................................................................................................... 8
ترمز چیست ؟........................................................................................................ 9
ترمز های هیدرولیکی............................................................................................. 11
ترمز دو مداری با پمپ دوبل................................................................................. 15
سیستم ترمز چرخ...................................................................................................17
سیستم ترمز دیسکی ..............................................................................................19
بوستر.................................................................................................................. 27
فصل دوم........................................................................................................... 34
فلسفه یABS ...................................................................................................35
اختراع ترمز ضدقفل............................................................................................35
محدودیت های ترمز ضد قفل............................................................................  37
دینامیک تایرها.................................................................................................... 38
فصل سوم...........................................................................................................44
معرفی اجزا سیستم ABS ...................................................................................45
واحد کنترل الکترونیکی  (ECU ).......................................................................47
مدارهای ایمنی...................................................................................................51
دوره (سیکل ) کنترل ABS..................................................................................52
مدارهای هیدرولیکی ............................................................................................54
مدارهای جلو – عقب مجزا..................................................................................55
مدارهای قطری مجزا ..........................................................................................56
کانالهای ABS ....................................................................................................57
سیستم های یک کاناله.......................................................................................... 57
سیستم های سه کاناله.......................................................................................... 57
سیستم های چهار کاناله ......................................................................................58
واحد کنترل هیدرولیکی..................................................................................... 59
نوع مجتمع........................................................................................................ 59
نوع غیر مجتمع................................................................................................. 59
پمپ..................................................................................................................61
سیلندر اصلی.....................................................................................................63
 سولونوییدها......................................................................................................66
شیرهای سولونوییدی سه وضعیتی ......................................................................66
شیرهای سولونوییدی دو وضعیتی....................................................................... 70
مقسم هیدرولیکی بوش...................................................................................... 74
دستگاه جک هیدرولیکی.....................................................................................78
انباره ها ( آکومولاتورها)....................................................................................81
سنسور سرعت .................................................................................................82
سنسور شتاب.....................................................................................................86.
ساختار سنسور شتاب .......................................................................................87
سنسور شتاب جانبی......................................................................................... 88
عملکرد سنسور شتاب ......................................................................................90
سوئیچ چراغ ترمز........................................................................................... 91
سوئیچ سطح روغن ترمز................................................................................. 91
فصل چهارم................................................................................................... 92
سیستم ضد قفل ABS چگونه کار می کند ؟....................................................92
دیاگرام سیستمABS ........................................................................................96
عملکرد فعال کننده ی ECU............................................................................98
وضعیت ترمز معمولی : (ABS فعال نیست)......................................................98
وضعیت ترمز اضطراری : (ABS فعال است )...............................................100
وضعیت کاهش فشار ...................................................................................100
وضعیت ثابت نگه داشتن فشار...................................................................... 102
وضعیت افزایش فشار....................................................................................103
فعال کننده ی ABS با شیر سولونوییدی دو وضعیته..........................................105
ABS ECU.................................................................................................107
فصل پنجم................................................................................................... 108
عیب یابی سیستم ABS.................................................................................108
سنسورهای سرعت چرخ...............................................................................109
سوئیچ چراغ ترمز........................................................................................ 111
سیستم ترمز اصلی........................................................................................111
سیستم تشخیص عیب ABS .......................................................................112
تفسیر لامپ اخطار..................................................................................... 112
خواندن کدها...............................................................................................113
آزمایش سنسور سرعت چرخش ..................................................................114
منابع.......................................................................................................... 116

 

 فصل اول

ترمز چیست؟
وظیفه ی سیستم ترمز در یک خودرو ایجاد شتاب منفی در خودرو جهت کم کردن سرعت آن یا توقف خودرو یا کنترل سرعت در سراشیبی ها می باشد . بنا بر این سیستم ترمز باید در خودرو نیرویی در خلاف جهت حرکت خودرو تولید کند که این نیرو در یک مسافت راه ترمز به عنوان کار نیروی ترمزی تعریف می شود، که این کار نیروی ترمز انرژی جنبشی خودرو را کاهش می دهد(یا صفر می کند).پس هرچقدر که جرم خودرو بیشتر باشد باید نیروی ترمزی قوی تر باشد.
 
M = جرم خودرو
= V سرعت خودرو
F = نیروی ترمزی
S = راه ترمز
و هر چقدر که سرعت خودرو افزایش یابد به مقدار مجذور آن نیروی ترمز باید افزایش یابد.
یک خودرو باید در اثر نیروی ترمزی تولید شده در یک راه معینی (راه ترمزی) متوقف شود که این مقدار بر طبق استانداردهای جهانی مشخص می شود .
بنابراین با ثابت بودن s در سرعتهای متفاوت نیروی ترمز متناسب با جرم خودرو و سرعت آن طراحی می شود .
کار نیروی ترمز در خودرو که سبب کاهش انرژی جنبشی می شود به صورت انرژی گرمایی در سیستم ترمز ظاهر می شود ، یعنی این انرژی زیاد موجب گرم شدن قطعات اصطکاکی در سیستم ترمز می شود . بنابراین سیستم ترمز باید در مقابل حرارت و دما مقاومت بالایی داشته باشد ، و نیز بالا رفتن دما تاثیری بر روی کارکرد قسمتهای اصطکاکی نداشته باشد و به عبارت دیگر آن قسمتها در برابر تغییرات دما حساس نباشند .
به عنوان مثال تشتکی های آب بندی در اثر بالا رفتن دما حالت خود را از دست نداده وآب بندی آنها به هم نخورد و یا روغن ترمز نقطه ی جوش بالایی داشته باشد و در اثر بالا رفتن دما ویسکوزیته ی آن زیاد تغییر نکند.
دو عامل بسیار مهم بر توان ترمز تاثیر دارند :
1- بار روی هر چرخ
2- ضریب چسبندگی تایر با جاده که خود تحت تاثیر سه عامل است :
 الف)آج تایر
 ب)نوع جاده
ج)شرایط جاده(خشک،بارانی،برفی)می باشد که هرکدام از این عوامل روی عمل ترمز تاثیر می گذارد.
اگر نیروی ترمز از نیروی اصطکاکی تایر و جاده بیشتر شود باعث بلوکه کردن چرخ (لغزش چرخ) می شود . که این لغزش چرخ سه مشکل عمده را به وجود می آورد:
1- لاستیک سایی ، یعنی لاستیک از یک ناحیه ساییده می شود
2- راه ترمز ، یعنی مسافتی که خودرو در حین ترمز طی می کند تا کاملا متوقف شود را زیاد می کند . چون که راه ترمز چرخی که با غلطش می ایستد به مراتب کمتر از راه ترمز چرخی است که با لغزش می ایستد.
3- کنترل خودرو به هم می خورد زیرا در خودرویی که چرخهای آن در حال لغزیدن است تماس چرخ با جاده به خوبی برقرار نمی باشد و خودرو تحت کنترل فرمان نمی باشد و کنترل و فرمان دهی به خودرو مشکل می باشد..
پس یک ترمز ایده آل ترمزی است که تحت هر شرایطی با کمترین راه ترمز اتومبیل را متوقف کند و دیگر این که باعث بلوکه کردن چرخها نشود . از طرف دیگر باید سیستم ترمز کمترین زمان عکس العمل را داشته باشد و از لحظه ی فشردن پدال تا اعمال نیروی اصطکاکی کمترین زمان ممکن را لازم داشته باشد،که این خود مستلزم خوب طراحی شدن سیستم ترمز می باشد
در یک تقسیم بندی کلی ترمزها به چهار دسته ی مکانیکی ، هیدرولیکی ،پنوماتیکی،و مغناطیسی تقسیم می شوند.
ترمزهای هیدرولیکی
اساس کار سیستمهای ترمز هیدرولیکی انتقال فشار در مایعات می باشد ، چون مایعات غیر قابل تراکم بوده و مانند یک جسم صلب نیرو و فشار را منتقل می کنند .بنابراین هرگاه ما در محفظه ای مقداری از یک مایع را به وسیله ی یک نیروی مشخص متراکم کنیم ، مایع تحت فشار قرار گرفته و اگر این نیرو در یک سیلندر ترمز ایجاد شده باشد نتیجه ی آن انتقال نیرو به قسمتهای اصطکاکی و لنتهای ترمز می باشد .


دانلود با لینک مستقیم


پایان نامه بررسی سیستم های ترمز ضد قفل (ABS)
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد