فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

سیم برش الماسه و تعیین قطر بیرونی سیم برش و بیان استاندارد ASTM

اختصاصی از فایلکو سیم برش الماسه و تعیین قطر بیرونی سیم برش و بیان استاندارد ASTM دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

سیم برش الماسه و تعیین قطر بیرونی سیم برش و بیان استاندارد ASTM


سیم برش الماسه و تعیین قطر بیرونی سیم برش و بیان استاندارد ASTM

 

فرمت : Word

تعداد صفحات : 52

 

مقدمه :

با توجه به پیشرفت روزافزون صنعت و معدن و اهمیت بالای آن ، امروزه بسیاری از معادن باارزش ایران به روش رو باز استخراج می شوند. ایران تنوع چشمگیری از سنگهای تزیینی مختلف را در خودجای داده است ، ولی متأسفانه سهم چندانی از بازارهای جهانی را کسب نکرده است. گرچه عوامل متعددی در این عدم موفقیت سهیم هستند ولی روشهای نامناسب تولید، استخراج و فرآوری به ویژه برای سنگها ی سخت مانند گرانیت باعث گردیده است تا نتوان از پتانسیل های معدنی ایران استفاده بهینه نمود . ابزارهای اولیه بشر برای کندن سنگ واستفاده از آن بسیار ساده و ابتدایی بودند اما توسعه سریع و پیشرفت بشر در زمینه های تکنولوژی باعث ایجاد تغیرات عمده در ساختار اقتصادی و اجتماعی جامعه گردید و روشهای متعدد و متنوعی را برای استخراج سنگ پیش روی بشر قرار داد . روشهای متعددی از جمله استفاده از مواد منفجره ، مواد منبسط شونده ، سیم برش ، جت شعله، جت آب و لیزر برای استخراج سنگهای ساختمانی مورد استفاده قرار گرفت .

در این فصل سعی بر این است انواع روشهای برش سنگ معرفی و توضیحات مختصری  در ارتباط با این روشها به رشته تحریر در آورده شود و در فصل سوم بهینه ترین روش استخراج سنگ به نام روش سیم برش الماسی به طور اخص مورد بحث و  معرفی قرارگیرد .

علاوه بر روش استخراج سنگهای ساختمانی به کمک مواد ناریه که تفاوت عمده ای با استخراج سایر مواد معدنی ندارد وفقط با کنترل فاصله چالها و انتخاب نوع مواد ناریه ومیزان خرج گذاری و استخراج قطعات بزرگتر اقدام می گردد . روشهای دیگر به شرح زیر می باشد :

1ـ2ـ روش استخراج با چال های موازی :

روش استخراج سنگ به کمک چالهای موازی ، قدیمی ترین روش استخراج سنگ از سینه کار می‌باشد. در این روش ابتدا در خط مورد نظر که بعداً ضلعی از صفحه جدا شدنی خواهد بود ، تعدادی چال به فواصل معین از یکدیگر حفر می گردد .فاصله چال های یک ردیف می تواندتا چندین سانتیمتر متغیر باشد. این امر به نوع سنگ ، وزن مخصوص واستحکام سنگ بستگی دارد.هر چه چال ها به هم نزدیکتر باشند ، بلوک بهتر ومطمئن تر جدا می شود . البته از نظر اقتصادی تعداد زیاد چال ها پر هزینه است و باید فاصله مناسب چال ها را برای هر نوع سنگ با آزمایشات متعدد به دست آورد .

همچنین عمق چال به جنس سنگ و ارتفاع بلوک مورد نظر بستگی دارد . مثلاً :

  • گرانیت چهار پنجم ارتفاع بلوک
  • سنگ آهک یک سوم تا یک دوم ارتفاع بلوک
  • مرمر دو سوم ارتفاع بلوک

استخراج سنگ به کمک چال های موازی برای کانسارهایی که لایه بندی طبیعی دارند و نیاز به حفر چال های افقی ندارند ، نظیر معادن تراورتن با موفقیت انجام می‌گیرد.

پس از حفر چال های مورد نیاز به سه روش بلوک را از توده سنگ جدا می کنند.


دانلود با لینک مستقیم


سیم برش الماسه و تعیین قطر بیرونی سیم برش و بیان استاندارد ASTM
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد