فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پایان نامه پژوهش شناخت راه ها واصول آموزش خلاق در آموزش مفاهیم دینی ( نماز )

اختصاصی از فایلکو پایان نامه پژوهش شناخت راه ها واصول آموزش خلاق در آموزش مفاهیم دینی ( نماز ) دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پایان نامه پژوهش شناخت راه ها واصول آموزش خلاق در آموزش مفاهیم دینی ( نماز )


پایان نامه پژوهش شناخت راه ها واصول آموزش خلاق در آموزش مفاهیم دینی ( نماز )

فایل : word

قابل ویرایش و آماده چاپ

تعداد صفحه : 200

  1. 1. اهمّیّت و ضرورت موضوع :
  2. 1. سؤال های تحقیق :
  3. 1. فرضیات تحقیق :
  4. 1. تعاریف نظری و عملیاتی تحقیق

3.1. اهداف تحقیق :

تفکر خلاق :

 

تعمیق و تقویت باورهای دینی :

 

بصیرت گرایی :

 

مفاهیم دینی :

 

مربیان تربیتی :

 

کودکان :

 

خلاقیت :

 

،7 . محدودیت ها :

 

2. تاریخچه ی باورهای دینی

 

ادیان و نگاه آنها به نماز ونیایش

 

3.3.2. نماز در دین مسیحیت

 

4.3.2. نماز در آئین مقدّس اسلام

 

4.2. تربیت دینی در دوران کودکی و نوجوانی

 

. نقش توجّه به نیازهای کودکان در تربیت دینی

 

2.5.2. نقش آموزش خلاق در تربیت دینی کودک[1]

 

. نقش انگیزش در تربیت دینی کودک

 

. نقش محبّت و ایمنی در تربیت دینی کودک

 

5.2. نقش فرادهنده در تربیت دینی کودک

 

. نقش محیط آموزشی در تربیت دینی کودک

 

. نقش تفکّر در تربیت دینی کودک

 

. نقش روان شناسی رشد در تربیت دینی

 

  1. الف - رشد و تکامل بدنی

 

8.5.2.ب - رشد و تکامل گویایی

 

.ج- رشد و تکامل عقلی

 

.د- رشد و تکامل اخلاقی

 

.5.2.ه- تفاوت های جنسی و ویژگی های مختلف آن ها

 

.و- ویژگی های دختران در سنین ابتدایی

 

9.5.2. نقش بصیرت گرایی در تربیت دینی کودک

 

6.2. تربیت بصیرت گرا

 

. مفهوم بصیرت گرایی

 

8.2. طبقات و حوزه های چهارگانه یادگیری در رویکرد بصیرت گرا

9.2. بصیرت ، توانایی تشخیص و تمییز و توانایی تصمیم گیری


[1] با توجه به موضوع تحقیق ، در قسمت (2-12 ) به طور کامل به این موضوع پرداخته خواهد شد.

 

 

1.1. بیان مسئله

 

در سال های اخیر، با توجه به تلاش های بسیاری که در آموزش مفاهیم دینی در مدارس صورت گرفته و نیز فعّالیّت های بی وقفه ای که مربیان تربیتی برای آشنایی کودکان با مبانی دینی انجام داده اند ، تنها شاهد انبوه سازی مطالب ذهنی آنان به عنوان محفوظات هستیم و این آموزه های تعالی بخش که سبک زندگی و شیوه ی اعتقادات آینده ی فرد را می سازد ، اگر با بینش و بصیرت صحیح صورت نگیرد به مرور کمرنگ شده و یا در مواجهه فرد با زرق و برق های فرهنگ های بیگانه دچار سردرگمی و در نهایت حذف اعتقادات آنها می گردد . تغییرات برنامه های درسی در دوران ابتدایی و نگرش های جدید مسئولان آموزش و پرورش در تدوین کتب آموزشی ، حاکی از آن است که گام های مؤثری در این راه برداشته شده است ، اما هنوز نیاز به ارائه ی راهکارها و الگوهای آموزشی مناسب تر جهت انتقال آموزه های دینی خصوصاً نماز در مدارس هستیم.

 

تربیت دینی صحیح در طول دوران ابتدایی می تواند به عنوان یکی از مهم ترین عوامل جلوگیری از ناهنجاری های رفتاری و رشد اندیشه های دینی و تقویت باورهای اعتقادی در فرد باشد . هنگامی که از نهادینه شدن تربیت دینی صحبت به میان می آید ، منظور این است که کودکان به عنوان نسل فردا باید سیر زندگی و اهداف خود را در بستر نظام اعتقادی جامعه مشخص کنند . دکتر باهنر در این باره می نویسد : تجربیات موجود و تحقیقات انجام شده نشانگر آن است که مسأله آموزش دینی از وضعیت مطلوبی برخوردار نبوده و گاهی با تأثیرات معکوسی نیز همراه گردیده است . ( باهنر ، 1385 )

 

در سال های اخیر در میان نسل جـوان و نوجـوان ، نوعی تردید در همه ی باورها و خود باختگی

 

در برابر نئومدرنیسم[1] دیده می شود . به گونه ای که اسلامی که در کلاس های دینی بیان می شود ،

 

نمی تواند پاسخگوی دانش آموزان و مشکلات آنها باشد . ( قائمی ، بی تا )

 


[1] تجدد گرایی نو

 

 

 


دانلود با لینک مستقیم


پایان نامه پژوهش شناخت راه ها واصول آموزش خلاق در آموزش مفاهیم دینی ( نماز )
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد