فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق بررسی تاثیر عوامل آموزشگاهی بر افت تحصیلی دانش آموزان مقطع راهنمایی شهرستان شیراز

اختصاصی از فایلکو تحقیق بررسی تاثیر عوامل آموزشگاهی بر افت تحصیلی دانش آموزان مقطع راهنمایی شهرستان شیراز دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق بررسی تاثیر عوامل آموزشگاهی بر افت تحصیلی دانش آموزان مقطع راهنمایی شهرستان شیراز


تحقیق بررسی تاثیر عوامل آموزشگاهی بر افت تحصیلی دانش آموزان مقطع راهنمایی شهرستان شیراز

 

 

 

 

 

 

 


فرمت فایل : WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحات:45

فهرست مطالب:

عنوان
فصل اول- طرح تحقیق
بیان مسئله
اهمیت و ضرورت تحقیق
اهداف تحقیق
سوالهای پژوهش
تعاریف عملیاتی
فصل دوم- ادبیات تحقیق
2-1-1- مفهوم افت تحصیلی
روشهای تدریس و نقش آن در وضعیت تحصیلی دانش آموزان
سبک مدیریت
فضای آموزشگاه
اصول حاکم بر هدفهای برنامه درسی
فصل سوم روش تحقیق
روش تحقیق
فصل چهارم تجزیه و تحلیل داده ها
4-2- تجزیه و تحلیل توصیفی داده ها
افت تحصیلی و جدولها
فصل پنجم نتیجه گیری
بحث
نتیجه گیری
3-5- پیشنهادات تحقیق
منابع وماخذ

 

 

فصل اول- طرح تحقیق

بیان مسئله
افت تحصیلی یکی از مشکلاتی است که معمولا نظام های  آموزش و پرورش جهانی با آن دست به گریبانند.و در حقیقت آفتی است که به محصول آموزش و پرورش کشورها لطمه می زند.وکارایی و باروری نظام ها را با نقصان روبرو می سازد. عوامل زیادی می تواند بر افت تحصیلی تا ثیر گذار باشد،از جمله عوامل خانوادگی،فردی،محیطی وآموزشگاهی؛که این پژوهش به بررسی عوامل آموزشگاهی می پردازد.
بررسی نتایج امتحانات دوره راهنمایی منطقه شیرازدر سالهای اخیر حاکی از آن است که افت آموزشی خصوصا در مقطع راهنمایی مشهود و ملموس است.باتوجه به اینکه آموزش و پرورش هر کشور کلید پیشرفت در تمامی زمینه ها است و آموزش کلید ورودی عبور از قرن 21 توصیف شده است لذا اهمیت این حرکت به خوبی آشکار می گردد.مدعای این پژوهش این است که دانش آموزان در مقطع راهنمایی خصوصا در پایه اول وسوم افت تحصیلی شدیدی داشته به طوری که می توان گفت این معضل مشکلاتی از قبیل ترک تحصیل،انحراف ، بیکاری و اعتیاد و غیره...ایجاد نموده است و پیامد آن برای جامعه بسیار زیانبار است.
کلا هدف از طرح این موضوع تشریح و توصیف عوامل آموزشگاهی بر افت تحصیلی دانش آموزان مقطع راهنمایی در شهرستان شیراز و بررسی علل گوناگون افت تحصیلی دانش آموزان از قبیل سبک مدیریت آموزشگاهها,نقش دبیران,برنامه درسی دانش آموزان، وضعیت فضای آموزشگاهها,جو روانی کلاسها، یکی از مشکلات موجود در سطح کشور,بخصوص در حوزه شهرستان شیراز می باشد. بررسی افت تحصیلی یکی از موضوعات جنجالی بوده است و معمولاً از پرداختن به علل واقعی آن پرهیز می شود. در این پژوهش بر آنیم تا به برخی از عوامل افت تحصیلی که به آفت تحصیل مبدل شده اند،با قلم قاصر خود بپردازیم ،امید آن که موثر واقع افتد.

اهمیت و ضرورت تحقیق
چون دانش آموزان به خصوص دانش آموزان مقطع راهنمایی آینده سازان هر کشوری محسوب می شوند.و با توجه به این که جمعیت کشور ما را،یک جمعیت نوجوان وجوان،و اکثرا در حال گذراندن دوران تحصیل در قبل از ورود به دبیرستان هستند.لذا ضرورت توجه به این قشر در زمینه عملکرد تحصیلی و عوامل تاثیر گذار بر افت تحصیلی آنان از اهمیت ویژه ای برخوردار است,از سوی دیگر ما درکشوری زندگی می کنیم که برای رسیدن به استقلال و پیشرفت همه جانبه در زمینه های فردی و اجتماعی،اقتصادی و صنعتی،علمی و فرهنگی به دانش آموزانی نیاز داریم که از حداکثرتوانایی های خود بهره برند،بنابراین لازم است که متخصصان تعلیم وتربیت،روان شناسان و شاید دست اندرکاران آموزش و پرورش،در این راستا به برنامه ریزی های مدون اقدام نمایند،این مهم محقق نخواهد شد،الی با انجام پژوهش‌های متعدد واستفاده از نتایج آن.
برای شناسایی  عوامل افت تحصیلی  دانش آموزان تحقیقات زیادی لازم است,انجام شود. اهمیت این تحقیق از آنجا روشن می شود که عوامل افت تحصیلی معلوم شوند تا در نتیجه باعث تقویت رشد تحصیلی,کارایی مدیران و دبیران و در نتیجه آموزشگاهها  شوندیکی از مشکلاتی که آموزش و پرورش کشور ما با آن مواجه است و از مدتها قبل بویژه در سالهای اخیر مورد توجه مسئولین مربوط قرار گرفته است,شناسایی عوامل افت تحصیلی می باشد که باعث پایین بودن درصد قبولی می شود هر سال تعداد زیادی از دانش آموزان در شهرستان شیراز (همانند سایر نقاط کشور)با مردودی و افت مواجه شده و هزینه مالی و نیروی انسانی برای آنان در نظر گرفته می شد. کشف و ارائه راه حلهای ممکن و منطقی و پیشنهادات اصولی در این خصوص در زمینه آموزشی,تحقیقاتی و برنامه ریزی می تواند مورد استفاده دانشجویان,مدیران ,مسئولین,دبیران,دانش آموزان و اولیای آنها و...قرار می گیرد.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق بررسی تاثیر عوامل آموزشگاهی بر افت تحصیلی دانش آموزان مقطع راهنمایی شهرستان شیراز
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد