فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پلان درسی مبادی جامعه شناسی - 9 صفحه وورد

اختصاصی از فایلکو پلان درسی مبادی جامعه شناسی - 9 صفحه وورد دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پلان درسی مبادی جامعه شناسی - 9 صفحه وورد


پلان درسی مبادی جامعه شناسی - 9 صفحه وورد

 

 

 

 

 

 

1 – عنوان ( موضوع درس ) – مبادی جامعه شناسی ( تعریف ها و اهمیت مطالعه جامعه شناسی )

2 – مقدمه یا مبنانی منطقی   :

 

           جامعه شناسی جوان ترین دانش اجتماعی است . واژة جامعه شناسی  را نخستین بار درسال 1838 میلادی اگوست کنت فرانسوی ، ضمن دروس فلسفه اثباتی خود بکار برد .

به این سبب اورا پدر جامعه شناسی مینامند . به اعتقاد اگست کنت دانش جامعه شناسی را میتوان بر بنیان مشاهده  طبقه بنــدی منطقــــی و علمی استوار کرد . همچنان اهمیت مطالعه جامعه شناسی توانایی محصلان را دردرک و تفاهم نظر ها و گرایش ها به ویژه در ایجاد تفکر خلاق و تفکر  انتقادی  نیرومند  تر میسازد .

3 – عوامل وضعیتی :   بتعداد 33 تن محصل در فضای مناسب داخل یک اتاق در سی که دارای چوکی های بازودار ، تخته تباشیر و مواد درسی بوده ، مصروف فراگیری درس و تحصیل است . هوای اتاق معتدل بوده ، توسط پکه های سقفی اعتدال صنف رعایت و حفظ  گردیده است .

 

4 – اهداف آموزشی :   محصلان به سویه های متفاوت بوده ، دانش  قبلی از مضمون مبادی جامعه شناسی ندارند و به آن هم عده از دانش خوبی بر خوردار هستند .

محصلان با فراگیری این فصـــل ، متــوجه نکاتی میشوند که یک انسان هد قمند و معتقد به مناسبت های اجتماعی می باشند . محصلان به مثابه انسان های متعهد به آینده امید وار کننده عقیده مند هستند . بی آنکه مایوس شوند از گذشت زمان تجربه می گیرند وراه بیرون رفت  به سوی سعادت  و بختیاری و پیروز مند گام بر می دارند .

 

5 ارزیابی : محصلان  با سهم گیری فعال نقش شان را در امر اجرای فعالیت های خویش  انجام می دهند . با ار زیابی روزانه ، هفته وار ، ماهوار ، نیز با طرح  سوال ها وجواب ها ، مبا حثات ، مناقشات ، مناظره و یا دیالوگ های فی مابین مهارت ، توانایی و دست آورد های خود را تبارز میدهند . خورسند هستند آنچه پلان درسی بــوده بــه مراتب بالا تر و بهتر از توقع و پلان پیش بینی شده  موفقیت را نصیب می شوند . با تبارز لیاقت ها و استعداد های عالی و مهارت های مسلکی با عث فخر و سر بلندی اداره و استاد خود میگردند . با ارزیابی اصلاحی و آموزنده که مباحثه متفکرانه و عمیق با گروپ را تعمیم بخشیده ، ازطریق نظر دهی و نتیجه گیری فوری به شاگردان  تعمیل میگردد . بدین وسیله در دوره آموزش ارزیابی گونا گون صورت گرفته نتایج سود مند به بار می آید .

6 – اصل موضوع : درس اول دسته بندی از علوم است در بر گیرنده موضوعات اساسی و دسته بندی علوم اجتماعی و جامعه شناسی می باشد . تعریف های از جامعه شناسی در س دوم است که تمام خصوصیات علم جامعه شناسی از تعریف آن واضح و روشن می گردد .

روابط جامعه شناسی با علوم دیگر درس سوم فصل است جامعه شناسی چگونه  و چه طریق با علوم دیگر رابطه دارد ، این رابطه از لحاظ علمی به چه استوار است همه جانبه تشریح و توضیح گردیده است . رشد تاریـخی جامـــعه شناسی عــنوان درس چهارم می باشد . رشد تدریجی جامعه شناسی و مبدل شدن آن به شکل تمدن امروز در این درس روشن شده است . بلاخره اهمیت مطالعه جامعه شناسی عنوان آخرین این فصل است چـــرا وچگونه جامعه شناسی را مطالعه میکنیم ، مفیدیت آن به محصلان در آینـــده و امروز چـــگونه   خــواهد     بودتاکید بیشتر صوذت گرفته است . با تدریس این فصل مناسبت های انسان ها  با یکدیگر ایجاد و پیشرفت های چشم گیر در عالم انسانـــــــی به صـــــــورت همـــــــــه جانبه تشریح و

توضیح گردیده است .

تعریف ها و اهمیت  مطالعه جامعه شناسی

درس پنجم

درس چهارم

درس سوم

درس دوم

درس اول

اهمیت مطالعه جامعه شناسی

رشد تاریخی جامعه شناسی

روابط جامعه شناسی با علم دیگر

تعریف های از جامعه شناسی

دسته بندی علوم

 

انسنتاج ازآغاز درس فصل با در نظر داشت تسلسل منطقی کلام و ابراز نظر مستقلانه دسته بندی تعریف ها و اهیمت مطالعه جامعه شناسی

- حل پرابلم محصلان با ارتباط درس ،

- فعالیت های مشارکتی ،

- مباحثه و مناقشه و تبادل افکار ،

- ارزیابی قابلیت ها و توانمندی کار برد مستقلانه  مفاهم توسط محصلان .

 

 - ار زیابی و نتیجه گیری موثریت درس قبلی با سهمگیری فعال محصلان ،

رشد تاریخی جامعه شناسی و تاثیر آن بالای سایر علوم ،

- مباحثه و مناقشه تبادل افکار ،

- سوال هاوجواب ها

 

 

- نتیجه گیری از درس قبلی و ارایه درس جدید ،

- سوال ها وجواب ها

- معلومات در باره روابط جامعه شناسی با علوم دیگر ،

- ار زیابی از فهم و توانمندی محصلان

- مکث روی نکات عمده درس ،

- مباحثه و کار گروپی

 

- ار زیابی انفرادی و کار گروپی ،

- ارایه درس جدید

- مناقشه و مباحثه در موارد تعریف های جامعه شناسی

- ار زیابی استعدا و توانمندی محصلان

- پرسش ها و جواب های مقنع همراه با ارایه معلومات مسلکی و آفاقی

- سهمگیری فعال محصلان و تشریک مساعی ،

 

مباحثه و تبادل نظر ،

- ارایه لیکچر و مکث روی نکات عمده درس با مثال های مشخص و بحث پیرامون آن ،

- فعالیت های مشارکتی ،

- کار برد درست مفاهیم توسط محصلان ،

- وادار ساختن محصلان به ارایه مستقلانه مطالب به طوری رسمی و غیر رسمی

به طور رسمی وغیر رسمی

- ار زیابی قابلیت و توانمندی محصلان .

 

 

 

 

کار بیرون صنفی در مضمون جامعه شناسی کمتر وجود دارد .

پلان درس واحد به شیوه آموزش محور

 

   تعریف ها و اهمیت مطالعه جامعه شناسی

اهیمت مطالعه جامعه شناسی :

 

        مطالعه جامعه شناسی برای هر یک از محصلان به دلایل متعدد اهمیت و ارزش ادارد .

اهمیت مطالعه جامعه شناسی توانایی محصلان را در درک و فهم نظر ها و گرایش دیگران که با  نظر ها و گرایش های محصلان به کلی متفاوت است ، افزایش میدهد . محصلان با دل چسپی و علاقه مندی متوجه می شوند که چگونه می توانند شیوه های تازه یی را برای مشاهده چهره متغیر واقعیت  اجتماعی  عکس العمل های مناسب به آن را درک کنند وبه فهم شان بیافزایند . زیرا هدف اساسی هر میتود انتقال دانش برای محصلان است . به این  سبب هم به روان شاگردان تاثیر عمیق میگذارد .

 

عوامل وضعیتی :

          این مضمون در سمستر اول در صنف اول تاریخ تدریس میگردد ، که در این صنف به تعداد 33 تن محصل مصروف فراگیری دروس می باشند . اتاقی که درس در آن پیش  برده می شود که متناسب به تعداد شاگردان بوده دارای وسایل ولوازم ضروری تدریس  از قبیل تخته ، تباشیر ، چوکی  های بازو دار ، پکه و غیره می باشد . هوای اتاق معتدل و مناسب اســـــت .

 

اهداف آموزشی :

 

     به صورت گذرا و تدریجی حرکت از محتوا  محور به طرف آموزش محور است .

تاشاگرد ان آن چیزی راکه ، آموخته اند و یا به سهیمگیری فعالانه  خویش می آموزند . به زنده گی عملی  خود وهم وطنان از آن مستفید  گردند .

 

  ار زیابی :  بطور پرسشها و پاسخها ، مباحثه و مناقشه ، کار های گروپی  و غیره می باشد .

منابع :  لیکچر نوت های اختصاصی  مواد در سی ، ممد در سی ، ماخذ معتبر  مشوره و نظریات مناسب و مقاله های  علمی – تحقیقی ، قلم ، کتابچه ، کاغذ ، تخته و تباشیر و غیره .

 

  فعالیت های  تدریسی و آموزشی:    سهیم ساختن  محصلان به پروسه تدریس به طور فعال با به راه اندازی کار های گروپی  ، مباحثوی و مناقشوی ، سوال ها و جواب ها  و ابراز نظر ها ی جمــعی  وفـــردی  هـــــر یک از محصلان  جهت موثریت هر چه بهتر تدریس  و آموزش به شیوه آموزش محور .

 

مقدمه ( 5 دقیقه )

 

  ما امروز در جهانی  زنده گی میکنیم  که بسیار هراس آور ولی در عین حال سر شار از فوق العاده ترین دست آوردها و نوید ها برای آینده است .

جهانی پر از تغییر که نضادها و تنش های عمیق اجتماعی  وهم چنین یورش و یرانگر فنی – تخنیکی مــدرن اصلی ترین مشخصه آن میباشد ، ولی ما بااین حال از چنان امکاناتی برای کنترول سر نوشت مان و شکل دادن به زندگی مان برای بهتر ساختن آن بر خرداریم که برای نسل های گـــذشته قابل تصور نبوده است . اهمیت مطالعه جامعه شناسی از چنان امکاناتی نیز بر خردار است که باانتقال  دانش مسلکی برای محصلان خدمات شایسته  را انجام داده درراه تقویه روحی و بلند بردن روحیه رسالت میهن پرستی آنان یکی از ضروریات زمان حاضر می باشد، میسر میسازد .

 

جریان درس : ( 30 دقیقه )

       درس جامعه شناسی درس پند وعبرت و تنبیه اخلاق ، ادب در یک کلام تکامل تدریجی زند گی بشری و اجتماعی می باشد . بحث کنونی موضوع اصلی در باره " اهمیت مطالعه جامعه شناسی " می باشد که مطالعه زندگی اجتماعی انسان ها ، گروه ها و جوامع انسانی است . کار یک جامعه شناس بسیار جذاب و گیرا است .

قابل یاد آوری است که علوم اجتماعی ازنسبیت بیشتر بر خردار است . در بسیاری از موارد در علـــوم اجتماعی نمی توان به یک قانون کلی و قطعی و کامل دست یافت و بطور کلی اوضاع عوامل زمانی و مکانی بر علوم اجتماعی بیش از علوم دیگر تاثیر میگذارد.  و آنر محدود میسازد و نمی توان قوانین ثابت از آن استخراج کرد . به طور مثال : یک افریقای تحت استعمار در قرن 19 بایک اجتماع صنعتی اروپایی امروز نمی توان مقایسه کرد .


دانلود با لینک مستقیم


پلان درسی مبادی جامعه شناسی - 9 صفحه وورد
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد