فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پایان نامه ارشد عمران طراحی و تحلیل شبکه حمل و نقل همگانی BRT در مسیرهای اصلی شهری با نرم افزارهای ترافیکی

اختصاصی از فایلکو پایان نامه ارشد عمران طراحی و تحلیل شبکه حمل و نقل همگانی BRT در مسیرهای اصلی شهری با نرم افزارهای ترافیکی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پایان نامه ارشد عمران طراحی و تحلیل شبکه حمل و نقل همگانی BRT در مسیرهای اصلی شهری با نرم افزارهای ترافیکی


پایان نامه ارشد عمران طراحی و تحلیل شبکه حمل و نقل همگانی BRT در مسیرهای اصلی شهری با نرم افزارهای ترافیکی

چکیده:
امروزه تراکم ترافیک به یکی از مهمترین مشکلات بسیاری از شهرهای بزرگ تبدیل شده است، به طوری که همواره یکی از دغدغه های مدیریت شهری محسوب می شود. به منظور رفع این معضل، یکی از راهکارهای موثر و کارا با رویکرد مدیریت تقاضا، افزایش مطلوبیت سیستم های حمل و نقل عمومی می باشد . در همین راستا اولویت دهی به سامانه اتوبوسرانی از طریق اجرا و احداث خطوط ویژه اتوبوسرانی از جمله تجارب موثر مدیریت شهری در سایر کشور هاست. به طور کلی طراحی یک سامانه اتوبوسرانی مشتمل بر دو بخش تعیین مسیر سامانه اتوبوسرانی و تعیین
تعداد ناوگان و یا سرفاصله زمانی (Headway) حرکت وسایل نقلیه خط (اتوبوس ) سامانه است . با توجه به ویژگی های مسیر سامانه اتوبوسرانی تندرو (BRT) و اشغال عرض از معبر خیابانی و ایجاد محدودیت در شبکه خیابانی، برای تعیین مسیر سامانه اتوبوسرانی تندرو باید که برخی مشخصات فیزیک ی معابر منتخب بررسی گردد. همچنین برای تعیین تعداد ناوگان و یا به عبارتی تخصیص ناوگان، با توجه به ویژگی این سامانه و عدم تداخل زمان سفر آن با زمان سفر معابر شبکه خیابانی، سرفاصله زمانی حرکت مشخصی از پیش تعیین گردیده و بر اساس آن بدون توجه به طول سیکل خط، تعداد ناوگان خطوط سامانه اتوبوسرانی تندرو تعیین می گردد . نکته حائز اهمیت آنکه کاهش سرفاصله زمانی حرکت ناوگان سامانه اتوبوسرانی تندرو که موجب افزایش تعداد ناوگان می گردد، علیرغم کاهش زمان انتظار مسافرین حمل و نقل عمومی در ایستگاه دارای سه عامل محدود کننده است که موجب می گردد تا بیشینه ناوگان در حالت کمینه سرفاصله زمانی حرکت ناوگان، جواب بهینه مساله طراحی سامانه اتوبوسرانی تندرو نباشد که این سه محدودیت عبارتند از: محدودیت بودجه، حداقل اجرایی سرفاصله زمانی حرکت ناوگان و تاثیر تاخیری جریان عبوری ناوگان سامانه اتو بوسرانی تندرو در تقاطع های شبکه خیابانی بر جریان عبوری سایر وسایل نقلیه. در این تحقیق از نرم افزار 2/EMME برای تخصیص استفاده  شده است. هدف این تحقیق بهبود عملکرد سیستم حمل و نقل عمومی به منظور کاهش هزینه های عملکردی سیستم حمل ونقل شهری با استفاده از طراحی و راه اندازی خطوط اتوبوسرانی تندرو مدنظر قرار گرفته است. 


 

فهرست
چکیده..................................................................................................................................................................... 1
مقدمه..................................................................................................................................................................... 3
فصل اول: کلیات و مقدمه................................................................................................................................. 5
1-1 تعریف کلی موضوع .................................................................................................................................. 6
2-1 اهمیت موضوع............................................................................................................................................. 7
3-1 اهداف مطالعه.............................................................................................................................................. 9
4-1 ساختار مطالعاتی...................................................................................................................................... 10
فصل دوم: مروری بر منابع............................................................................................................................. 11
1-2 بررسی مقالات.......................................................................................................................................... 12
2-2 بررسی پروژه ها و پایان نامه ها............................................................................................................ 22
3-2 بررسی کتاب ها........................................................................................................................................ 25
4-2 بررسی کنفرانس ها................................................................................................................................. 27
5-2 سوالات مطرح شده و یافته ها تا زمان حاضر................................................................................... 28
فصل سوم : روش تحقیق.............................................................................................................................. 30
1-3 تعریف مساله............................................................................................................................................. 31
2-3 روش حل مساله ...................................................................................................................................... 31
3- اجزای سامانه اتوبوسرانی تندرو ..................................................................................................... 33 3
1-1-3 اتوبوس ................................................................................................................................ 34
2-3- مسیر اتوبوس ..................................................................................................................... 35 3
3-3- ایستگاه .............................................................................................................................. 37 3
39................................................................ (ITS) 4-3- سیستم های حمل و نقل هوشمند 3
4-3 طراحی مسیر ........................................................................................................................................... 39
5-3 مفهوم استراتژی....................................................................................................................................... 43
6-3 فرمولاسیون مدل استراتژی................................................................................................................... 49
7-3 الگوریتم حل استراتژی بهینه................................................................................................................ 55
8-3 اصول تخصیص متعادل سفر شخصی.................................................................................................. 57
ز
1-8-3 روش تخمین خطی............................................................................................................ 58
2-8-3 مدل تخصیص سفر شخصی تقاضای ثابت.................................................................... 59
9-3 ارتباط میان تخصیص تقاضای سفر شخصی و عمومی.................................................................... 61
63......................................................(BRT) 10-3 الگوریتم طراحی و تحلیل سامانه اتوبوسرانی تندرو
فصل چهارم : اجرا و تحلیل ........................................................................................................................ 65
1-4 داده های مورد نیاز.................................................................................................................................. 66
2-4 ساختار نرم افزاری و پیاده سازی سیستم حمل ونقل عمومی.......................................................... 67
3-4 سیستم های عرضه برای شهر تبریز.................................................................................................... 70
1-3-4 شبکه خصوصی.................................................................................................................... 70
2-3-4 شبکه حمل و نقل اتوبوسی.............................................................................................. 72
3-3-4 شبکه کریدورهای قطار شهری........................................................................................ 73
4-4 تعیین مسیر سامانه اتوبوسرانی تندرو ................................................................................................ 75
5-4 سیاستگذاری و انتخاب سرفاصله زمانی حرکت ناوگان خط اتوبوسرانی تندرو ......................... 79
6-4 تحلیل ترافیکی........................................................................................................................................ 82
1-6-4 تقاضا ..................................................................................................................................... 82
2-6-4 تفکیک سفر ........................................................................................................................ 85
3-6-4 عرضه .................................................................................................................................... 87
4-6-4 توابع زمان سفر.................................................................................................................. 88
5-6-4 تخصیص ترافیک در مطالعات جامع حمل ونقل تبریز ............................................... 91
7-4 نتایج تخصیص و اطلاعات عملکرد سیستم حمل ونقل.................................................................. 94
115................................(BRT) 8-4 تعیین سرفاصله زمانی و ناوگان بهینه سامانه اتوبوسرانی تندرو
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات..................................................................................................... 124
1-5 نتیجه گیری .......................................................................................................................................... 125
2-5 پیشنهادات ........................................................................................................................................... 126
منابع و مراجع ................................................................................................................................................ 127
فهرست منابع فارسی..................................................................................................................................... 127
فهرست منابع لاتین....................................................................................................................................... 129
چکیده انگلیسی ............................................................................................................................................. 130


دانلود با لینک مستقیم


پایان نامه ارشد عمران طراحی و تحلیل شبکه حمل و نقل همگانی BRT در مسیرهای اصلی شهری با نرم افزارهای ترافیکی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد