فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پایان نامه نقش تیپ های شخصیتی (آیزنک) در گرایش به خرید بیمه نامه عمر و سرمایه گذاری

اختصاصی از فایلکو پایان نامه نقش تیپ های شخصیتی (آیزنک) در گرایش به خرید بیمه نامه عمر و سرمایه گذاری دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پایان نامه نقش تیپ های شخصیتی (آیزنک) در گرایش به خرید بیمه نامه عمر و سرمایه گذاری


پایان نامه نقش تیپ های شخصیتی (آیزنک) در گرایش به خرید بیمه نامه عمر و سرمایه گذاری

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت با عنوان  نقش تیپ های شخصیتی (آیزنک) در گرایش به خرید بیمه نامه عمر و سرمایه گذاری به صورت کامل و با فرمت ورد و پی دی اف

چکیده:

در دنیای رقابتی امروز شرکت ها برای کسب مزیت رقابتی باید توجه بالایی به مشتریان و رفع نیازهای آنان (بهتر از رقبا) داشته باشند. از طرفی مشتریان (خریداران بیمه) در خرید محصولات دارای گرایشهای مختلف و ویژگی های شخصیتی متفاوتی هستند که باید آنها را در مطالعه رفتار مصرف کننده مورد توجه قرار داد.  بدون شک، فروشنده‌ی خدمات بیمه‌ای که بتواند رفتار مشتریان(ویژگی های شخصیتی) خود را درک کند از موقعیت رقابتی بهتری در بازار برخوردار خواهد بود. با توجه به اهمیت بیمه عمر به عنوان یک خدمت بیمه­ای، انجام مطالعه در خصوص عوامل شخصیتی موثر بر خرید این بیمه ضروری است. شناخت تاثیر عوامل شخصیتی (ویژگی های شخصیتی) موثر بر خرید بیمه نامه عمر می تواند سازمان های بیمه­ای را در طراحی و ارائه خدمات بیمه­ای جدید یاری رساند و از این جهت نیز انجام پژوهش حاضر ضروری می باشد. نتایج این پژوهش می تواند به عنوان مبنایی جهت طبقه بندی مشتریان در حوزه بیمه عمر مورد استفاده قرار گیرد و مشخص می شود که با توجه به شخصیت مشتری باید از کدام فنون مذاکره برای فروش بیمه ای استفاده شود تا فروشندگان بیمه عمر بتوانند یک فروش موفق همراه با رضایت مشتری داشته باشند. لذا در این پژوهش سعی بر آن است تا به بررسی نقش تیپ های شخصیتی (آیزنک)  درگرایش به خرید بیمه نامه عمر و سرمایه گذاری پرداخته شود.

روش تحقیق: به روش پیمایشی، از نظر زمانی مقطعی و از نوع مطالعات کاربردی است و روش نمونه گیری، خوشه ای چند مرحله ای می­باشد. این تحقیق با استفاده از ابزار پرسشنامه  استاندارد شده  و نمونه­ای متشکل از 279 نفر صورت گرفته است. در این پژوهش از آزمونهای پارامتریک ضریب tتک نمونه ای استفاده شده است.

یافته ها نشان داد که تیپ های شخصیتی برونگرایی و روان نژندی بر خرید بیمه نامه عمر و سرمایه گذاری تاثیر دارد

و تیپ های شخصیتی روان­رنجور و درون گرا  بر خرید بیمه نامه عمر و سرمایه گذاری تاثیر ندارد.

 


دانلود با لینک مستقیم


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد