فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

گزارش کارآموزی رشته مکانیک تعمیرات موتور پراید

اختصاصی از فایلکو گزارش کارآموزی رشته مکانیک تعمیرات موتور پراید دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

گزارش کارآموزی رشته مکانیک تعمیرات موتور پراید


گزارش کارآموزی رشته مکانیک  تعمیرات موتور پراید

دانلود گزارش کارآموزی رشته مکانیک  تعمیرات موتور پراید بافرمت ورد وقابل ویرایش تعدادصفحات 38

گزارش کارآموزی آماده,دانلود کارآموزی,گزارش کارآموزی,گزارش کارورزی


این پروژه کارآموزی بسیاردقیق و کامل طراحی شده و جهت ارائه واحد درسی کارآموزی میباشد

مقدمه:

به لطف خدا و با استفاده از تجربیات بدست آمده  در  دوره کارآموزی در شرکت سایپا اطلاعات مفیدی بدست آورده‌ایم که با استفاده از برخی کتابها این اطلاعات را تکمیل کرده و بصورت مکتوب در آورده‌ام شرکت سایپا که در آن مشغول به کار آموزی  خلاصه: یکی از وسایل بسیار مهم درکارهای امروزی ما ماشین یا همان خودرو می‌باشد که باعث شده بسیاری ازمشکلات حمل و نقلی را راحت کند. و این وسیله تقلیه که باعث بحرکت درآمدن آن موتور می‌باشد مورد بحث ما می‌باشد. موتور از اجزاء بسیار زیادی تشکیل شده که باعث بوجود آوردن توان مفید می‌‌شود. و حرکت اصلی یک خودرو بستگی به موتور آن ماشین دارد.   موتور: تعریف: موتور یا همان مولد قدرت که باعث به حرکت درآمدن هر نوع وسیله مکانیکی می‌شود. به نمونه‌ای از آن وسایل ماشین می‌باشد که دربارة آن توضیح می‌دهیم. قسمتهای سوار شده یا mix (میکس) شده با موتور را به ترتیب می‌توان نام برد. 1-قطعات ثابت و متحرک 2-سیستم خنک‌کاری 3-سیستم روغن کاری 4-سیستم سوخت رسانی 5-سیستم جرقه زنی  و همة این 5 مورد باعث تشکیل موتور یا مولد قدرت می‌شود. موتور پراید همانند دیگر ماشینها از یک سری سوپاپها و سیلندرها و رینگها و … تشکیل شده است که تقریباً ظریفتر و جمع و جورتر می‌باشد.موتور پراید بر خلاف یکسری ماشین‌ها که موتور آنها در راستای محور ماشین یعنی محور طولی قرار دارند در محور عرض قرار دارد. 1-قطعات ثابت و متحرک 1-    اسپکها 2-     گیت 3-     سیت  4-    سوپاپ 5-    سرسیلندر 6-    کانال‌های آب 7-کانال‌های روغن 1-بلوکه سیلندر 2-بوش سیلندر 3-پولکها 4-کانال‌های آب 5-کانال‌های روغن 6-محفظه لنگ 7-رنگ پیستون 8-شاتون 9-میلنگ 10-اویل پمپ 11-میل سوپاپ پس از تفکیک قسمتهای مختلف یک موتور در این قسمت راجع به عملکرد و عیوب احتمالی و برطرف کردن عیبها توضیح خواهیم داد. معایب قسمت سر سیلندر 1-معمولاً سرسیلندرها در دو نوع 1-چدنی 2-آلیاژ آلومینیوم وجود دارند. یکی از ایرادهای مهم سرسیلندرها تاب برداشتن یا ترکیدگی که معمولاً در نوع چدنی بیشتر است می‌باشد و ایراد دیگر که معمول است خورندگی فلز در مقابل آب که دارای رسوبات گچی است و این رسوبات در دراز مدت روی  فلزات اثر گذاشته و مخصوصاً در کانال‌های آب سیلندر و سر سیلندر اثر گذار بوده و خورندگی ایجاد می‌کند و همچنین باعث ایجاد در رسوبات گچی در کانال گشته و در نهایت موجب افت عمل خنک کاری در گرمای معمول موتور می‌گردد. و همچنین از عمر مفید موتور کاسته خواهد شد. سیت و گیت: معمولاً به جای نشت پخ سوپاپ سیت و به راهنمای ساق سوپاپ گیت سوپاپ گویند. که درتعمیرات معمولاً مورد بازرسی تعمیر و تعویض قرار می‌گیرد. چنانچه سیت معیوب باشد (عدم آب‌بندی و خوردگی پخ) باعث فرار کمپرس در زمان انفجار و تراکم می‌گردد. و چنانچه مربوط به سوپاپ دود باشد صدای یکنواخت کمپرس در اگروز شنیده می‌شود. و چنانچه مربوط به سوپاپ هوا باشد به صورت کمپرس و عطسه در هنگام گازدادن در کاربراتور شنیده می‌شود. لازم به ذکر است چنانچه سوپهای هم بسوزند (سوپاپ دررو هوا) ممکن است چنین حالتهای احساس گردد که در هر دو صورت باید سرسیلندر باز و تعمیر گردد. تعمیر و تعویض سیت وگیت معمولاً در تراشکاری صورت گرفته و با روغن سمباده و سنگهای مخصوص فرز دستگاه سوپاپ تراش این قسمتها را تعمیر و ترمیم می‌نمایند. سوپاپ سوپاپها معمولاً در دو نوع به نامهای سوپاپ دود وجود دارد که این دو تفاوتهایی از نظر شکل ظاهری با یکدیگر دارند. 1-سوپاپ دود از هوا مقاومتر است. 2-بشقابک سوپاپ هوا از سوپاپ دود بزرگتر است 3-ساق سوپاپ دود لاغرتر است همانطور که قبلاً گفته شده از معایب سوپاپ نیم روز شدن- سوختن- عدم آب بندی و چسبندگی- کج شدن- پیچیدگی و غیره می‌باشد. و برای تشخیص این معایب به طریقه زیر عمل می‌نمائیم. یکی از روشهای کنترل سوپاپ کمپرس‌گیری از سیلندر موتور می‌باشد. که با این روش می‌توان حدس زد که سوپاپ سالم و یا معیوب است به همین منظور به این طریق عمل می‌نمائیم و باید توجه داشت در کمپرس‌گیری اختلاف فشار تا (pis20 یا at3/1) به علت خطای طراحی سرسیلندر و محفظه احتراق مجاز است. مقدار تراکم موتورهای تقریباً به طریق جدول زیر می‌باشد. نسبت تراکم    فشار تراکم Pc        1: 5/6 1: 7 1: 5/7 1: 8 1: 9 1: 10    110 120 130 140 150 160    75/7 45/8 9 86/9 5/10 27/11 نکات قابل توجه در کنترل سلامت سوپاپ: 1-قبل از هر چیز سوپاپها را طبق استاندارد کارخانه سازنده فیلترگیری نمایید. 2-سوپاپ را از لحاظ چسبندگی کنترل نمایید. 3-سوپاپ را از لحاظ کج بودن کنترل نمایید. 4-سوپاپ را از لحاظ لقی جانبی کنترل نمایید. پس از فیلترگیری و مطمئن شدن از تلرانس مجاز دم سوپاپ دستگاه کمپرس سنج را آماده کرده و شمع سیلندر شماره 1 را باز کرده و کمپرس سنج را در محل می‌بندیم. و استارت می‌‌زنیم و مقدار کمپرس تراکم را کنترل کرده و یادداشت می‌کنیم. لازم به ذکر است که در حالت درجا باید دور موتور را زیاد کرده و این عمل با گاز دادن انجام می‌گیرد.

فهرست مطالب
عنوان                                                        صفحه
مقدمه    1
موتور    2
قطعات ثابت و متحرک    2
سرسیلندر    3
سیلندر    3
سوپاپ    4
علائم چسبندگی سوپاپ    7
طریقه آب‌بندی کردن سوپاپ    8
سیت    10
تراشیدن سیت    10
گیت سوپاپ    11
اسبکها و نگهداری و کنترل آن    12
تایپیتهای خودکار هیدرولیکی    12
طریقه باز کردن و بستن سرسیلندر و رفع معایب آن    14
طریقه بستن سرسیلندر    15
دلایل سوختن واشر سرسیلندر    17
دلایل دوپهنی سیلندر    18
شاتون    20
سرشاتون    20
اندازه‌گیری گژن‌پین    21
میلنگ و یاتاقانها    22
میلنگ    22
تعمیرات میلنگ    23
دلایل بریدن میلنگ    24
کاسه نمد میلنگ    24
یاتاقانها    25
فلایویل    27
بوش انتهای میلنگ    28
رینگ پیستون و گژن‌پین    29
نکاتی که باید در تعمیرات مورد توجه قرار گیرد    30
رینگهای پیستون    31
معایب رینگها، تشخیص و برطرف کردن آن    31
کانالهای روغن    32
اویل پمپ    32


دانلود با لینک مستقیم


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد