فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره انرژی اتمی

اختصاصی از فایلکو تحقیق درباره انرژی اتمی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق درباره انرژی اتمی


تحقیق درباره انرژی اتمی

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 69

 

انرژی اتمی

انرژی و جامعه

انرژی چیست؟

همه مردم از انرژی صحبت می کنند. شکلات میتواند انرژی مصرف شده را به ما بازگرداند. هر انسان زنده و متحرک منبعی از انرژی است. آموزگاران و مربیان همواره قصد دارند با صرف انرژی کار خود را انجام میدهند. دانمشندان سرگرم تحقیق درباره فیزیک انرژی زیادند. سیاستمداران و کارشناسان اقتصادی درباره انرژی خورشیدی، باد و یا هسته ای به بحث می پردازند؛ اما حتی برای متخصصان هم، تعریف دقیق انرژی مشکل است.

اگر انرژی را به صورت کار انبار شده یا توانایی انجام کار، تعریف کنیم، تا حد زیادی به حقیقت نزدیک شده ایم. بنابراین انرژی برای به حرکت درآوردن، شتاب دادن، بلند کردن، گرم کردن یا نورانی کردن یک شی لازم است. زندگی بدون مواد غذایی انرژی زا امکان پذیر نیست.

بدون ذخیره انرژی هیچ اتومبیلی به حرکت در نمی آید و بخاریها گرم نمی شوند؛ انرژی نه به وجود می آید و نه از بین می رود. به هر حال انرژی را میتوان از منابع طبیعی آن از قبیل زغال سنگ، گاز طبیعی یا اورانیوم به دست آورد و به شکلی از انرژی که مورد نیاز است (مثلا گرما و نور) تبدیل کرد. در محیط اطراف ما ذخایر انرژی به صورتهای مختلفی یافت می شود، مثلا آب دریاچه مصنوعی دارای انرژی ارتفاعی است، خوروی در حال حرکت انرژی حرکتی دارد، در کمان تیراندازی انرژی کششی نهفته است، در ابرهای باران زا انرژی الکتریکی یافت می شود. پرتوهای خورشیدی انرژی نورانی حمل می کنند، از مواد سوختی انرژی شیمیایی به دست می آید، و در اورانیوم انرژی اتمی که نظرات مختلفی درباره آن وجود دارد و این کتاب به آن اختصاص یافته، نهفته است.

واحد اندازه گیری انرژی چیست؟

طول و مسافت را با متر یا سانتی متر اندازه می گیرند و زمان را با ثانیه، دقیقه یا ساعت می سنجند. برای اندازه گیری مقدار انرژی نیز واحدهایی وجود دارد. معروفترین واحد اندازه گیری انرژی کیلووات ساعت (kWh) است. مثلا میزان مصرف برق هر وسیله برقی خانگی با واحد کیلو وات ساعت بیان می شود. سایر واحدهای مهم اندازه گیری انرژی ژول (J) ، وات ثانیه ( Ws) و واحد زغال سنگ (SKE) است. یک (TSKE) برابر با مقدار انرژی ای است، که می توان از یک تن ]1000 کیلوگرم[ زغال سنگ متوسط به دست آورد.

واحدهای اندازه گیری انرژی

 

1 ژول (J)

1 وات ثانیه ( Ws)= 1 ژول

1 کیلووات ساعت (kWh)= 000/360/3 وات ثانیه

1 تن واحد زغال سنگ (TSKE)= 8141 کیلووات ساعت (kWh)

 

 

واحد دیگر اندازه گیری انرژی که عده ای برای تنظیم وزن بدن خود از آن استفاده می کنند، کیلوکالری (kcal) است که البته دیگر اعتبار رسمی و علمی ندارد (ولی مدتی طول خواهد کشید تا کاربرد روزانه خود را از دست بدهد).

واژه بسیار مهم دیگری که باید با آن آشنا شویم، ظرفیت است. اصطلاح ظرفیت نیروگاه به معنای میزان تولید انرژی آن نیروگاه در واحد زمان (مثلا در ساعت) است. مشخصات ظرفیتی دستگاههای الکتریکی گویای این است که چه مقدار انرژی درهر ساعت مصرف می شود.

واحدهای اندازه گیری ظرفیت

 

1 وات (J)

1 کیلووات (kW)= 000/1 وات

1 مگاوات (MW) = 000/1000 وات= 1000 کیلووات

 

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره انرژی اتمی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد