فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تجارت‌ الکترونیک‌ چیست؟

اختصاصی از فایلکو تجارت‌ الکترونیک‌ چیست؟ دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 43

 

تجارت‌ الکترونیک‌ چیست؟

‌تجارت‌ الکترونیک‌ واژه‌ای‌ است‌ که‌ امروزه‌ در مقالات‌ و ادبیات‌ بازرگانی‌ و تجارت‌ و رسانه‌های‌ عمومی‌ بسیار به‌ گوش‌ می‌رسد. این‌ پدیده‌ نوین‌ هم‌ به‌ علت‌ نوپابودن‌ و هم‌ به‌ علت‌ کاربردها و زمینه‌های‌ بسیار متنوع‌ فعالیت، نزد مراجع‌ گوناگون‌ تعاریف‌ مختلفی‌ دارد. همچنین‌ تجارت‌ الکترونیک‌ پدیده‌ای‌ چندرشته‌ای‌ است‌ که‌ ازطرفی‌ با پیشرفته‌ترین‌ مفاهیم‌ فناوری‌ اطلاعات‌ و ازسوی‌ دیگر با مباحثی‌ مثل‌ بازاریابی‌ و فروش، مباحث‌ مالی‌ و اقتصادی‌ و حقوقی‌ پیوستگی‌ دارد. از این‌رو تعابیر گوناگونی‌ از آن‌ پدید آمده‌ است.

‌ ‌برخی‌ فکر می‌کنند تجارت‌ الکترونیک‌ به‌ معنی‌ انجام‌ امور تجاری‌ بدون‌ استفاده‌ از اسناد و مدارک‌ کاغذی‌ است. برخی‌ دیگر تبلیغات‌ بر روی‌ اینترنت‌ و حتی‌ خود اینترنت‌ را مترادف‌ با تجارت‌ الکترونیک‌ می‌دانند. برخی‌ دیگر تصور می‌کنند تجارت‌ الکترونیک‌ یعنی‌ سفارش‌ دادن‌ کالاها و خدمات‌ و خرید آنها به‌وسیله‌ رایانه. همه‌ دیدگاههای‌ بالا بخشی‌ از مفهوم‌ تجارت‌ الکترونیک‌ را پوشش‌ می‌دهند اما کامل‌ نیستند.

تعاریف‌ تجارت‌ الکترونیک‌

‌ ‌سازمانها و موسسات‌ علمی‌ و تحقیقاتی‌ و مراکز تجاری‌ معتبر جهانی‌ و پژوهشگران‌ فعال‌ در زمینه‌ تجارت‌ الکترونیک‌ چندین‌ تعریف‌ از تجارت‌ الکترونیک‌ ارائه‌ کرده‌اند:

تعریف‌ لینچ‌ و لیندکوئیست: <تجارت‌ الکترونیک‌ به‌ معنای‌ مبادله‌ محصولات‌ و خدمات‌ درمقابل‌ پول‌ با استفاده‌ از تواناییهای‌ اینترنت‌ است>.[1]

کالاکوتا و وینسون‌ دو پژوهشگر مشهور تجارت‌ الکترونیک‌ در کتاب‌ خود به‌ نام‌ <مرزهای‌ تجارت‌ الکترونیک> آن‌ را این‌طور تعریف‌ می‌کنند: <تجارت‌ الکترونیک‌ واژه‌ معادلی‌ است‌ برای‌ خریدوفروش‌ محصولات، خدمات‌ و اطلاعات‌ به‌وسیله‌ زیرساختارهای‌ شبکه‌ای>.[2]

گروه‌ کاری‌ فناوری‌ زیرساختارهای‌ اطلاعاتی‌ و کاربرد آن‌ (1(IITA)( یک‌ تعریف‌ کارکردی‌ از تجارت‌ الکترونیک‌ ارائه‌ می‌کند: <تجارت‌ الکترونیک‌ ارتباطات، مدیریت‌ داده‌ها و خدمات‌ ایمنی‌ را یکپارچه‌ می‌سازد تا کاربران‌ تجاری‌ در سازمانهای‌ گوناگون‌ بتوانند به‌ صورت‌ خودکار اطلاعات‌ را مبادله‌ کند>.[3]

ولادیمیر زواس‌ در مقاله‌ خود به‌نام‌ <ساختار و آثار کلان‌ تجارت‌ الکترونیک> بیان‌ می‌دارد: <تجارت‌ الکترونیک‌ به‌ معنی‌ سهیم‌ شدن‌ در اطلاعات، حفظ‌ ارتباطات‌ تجاری‌ و هدایت‌ مبادلات‌ بازرگانی‌ به‌وسیله‌ شبکه‌های‌ ارتباطی‌ است>.[4]

باتوجه‌ به‌ تعاریف‌ فوق‌ شاید بتوان‌ تجارت‌ الکترونیک‌ را این‌طور تعریف‌ کرد که: <تجارت‌ الکترونیک‌ به‌ معنی‌ اطلاع‌رسانی، تبلیغات‌ و خریدوفروش‌ کالاها و خدمات‌ و حفظ‌ و برقراری‌ روابط‌ تجاری‌ ازطریق‌ سیستم‌های‌ مخابراتی‌ و ابزارهای‌ پردازش‌ داده‌ها است>.

‌ ‌ویژگی‌ اصلی‌ همه‌ این‌ فعالیتها تسهیل‌ فرایندهای‌ تجاری، حذف‌ فرایندهای‌ غیرضروری‌ در انجام‌ امور بازرگانی‌ و کاهش‌ هزینه‌ها ازطریق‌ بهبود و افزایش‌ هماهنگی، کاهش‌ هزینه‌های‌ اداری‌ به‌ویژه‌ هزینه‌ مکاتبات‌ و کاغذبازی‌ و بهبود دسترسی‌ به‌ بازار و افزایش‌ تنوع‌ برای‌ مشتریان‌ به‌ معنای‌ عام‌ است.

‌ ‌مهمترین‌ ویژگی‌ تجارت‌ الکترونیک‌ از دیدگاه‌ بازاریابی، برقراری‌ ارتباط‌ سازمان‌ یا فرد با کل‌ مخاطبان‌ و سازگار ساختن‌ محصولات‌ و خدمات‌ با نیازهای‌ فرد - فرد آنهاست. برآیند این‌ عمل‌ رقابت‌ شدید، تنوع‌ عرضه‌کنندگان‌ و محصولات‌ و خدمات‌ آنها و درنتیجه‌ کاهش‌ هزینه‌ها و افزایش‌ رضایتمندی‌ مشتریان‌ است.

‌ ‌نکته‌ مهمی‌ که‌ باید به‌ آن‌ توجه‌ داشت‌ این‌ است‌ که‌ موضوع‌ تجارت‌ الکترونیک، موضوع‌ فناوری‌ و دانش‌ فنی‌ نیست. در بحث‌ تجارت‌ الکترونیک‌ بیشتر هدف‌ شناخت‌ الگوهای‌ جدید تجارت‌ و ارتباطات‌ موجود در محیط‌ الکترونیکی‌ است. همچنین‌ باید توجه‌ داشت‌ که‌ تجارت‌ الکترونیک‌ مجموعه‌ای‌ است‌ از فناوریهای‌ مخابراتی، پردازش‌ و ذخیره‌ داده‌ها در ارتباط‌ با بازارها، سازمانها، مشتریان، واسطه‌ها و سیستم‌های‌ پرداخت‌ الکترونیکی.

پیدایش‌ تجارت‌ الکترونیک‌

‌ ‌تجارت‌ الکترونیک‌ به‌ شیوه‌ امروزی‌ در دهه‌ 1960 برمبنای‌ (2EDI( شکل‌ گرفت. درواقع‌ مبادله‌ الکترونیک‌ داده‌ها را می‌توان‌ پدر تجارت‌ الکترونیک‌ امروزی‌ به‌حساب‌ آورد. با گذشت‌ زمان‌ و پدیدآمدن‌ ابزارهای‌ ذخیره‌ و بازاریابی‌ و پردازش‌ داده‌ها و دسترسی‌ عامه‌ مردم‌ و سازمانها و همچنین‌ پیشرفت‌ فناوریهای‌ مخابراتی‌ و شبکه‌های‌ رایانه‌ای‌ گسترده، فرصتی‌ پدید آمد که‌ بازیگران‌ صحنه‌ تجارت‌ آن‌ را بسیار سودمند یافتند.

‌ ‌

‌ ‌طی‌ بیست‌ سال‌ گذشته‌ یکی‌ از روندهای‌ عمده‌ در گسترش‌ تجارت‌ الکترونیک، کاهش‌ چشمگیر قیمت‌ سخت‌افزارهای‌ رایانه‌ای‌ و مهمتر از آن‌ ایجاد استانداردهای‌ جهانی‌ برای‌ توسعه‌ سخت‌افزارها بوده‌ است. چنین‌ فرایندی‌ را استانداردسازی‌ یکپارچه‌ سیستم‌های‌ باز می‌نامند. درمورد نرم‌افزارها نیز چنین‌ روندی‌ وجود داشته‌ است‌ اما استانداردهای‌ نرم‌افزاری‌ هنوز به‌ اندازه‌ استانداردهای‌ سخت‌افزاری‌ یکپارچه‌ و سازگار نیستند.


دانلود با لینک مستقیم


تجارت‌ الکترونیک‌ چیست؟

ترفندهای جستجو در گوگل

اختصاصی از فایلکو ترفندهای جستجو در گوگل دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 11

 

ترفندهای جستجو در گوگل (قسمت اول)

مبانی جستجوی گوگل:

وقتی شما چند کیورد (Keywords) را با هم جستجو می‌کنید، یک موتور جستجو یک استراتژی از پیش تعیین شده‌ای برای بررسی و ترکیب کیوردهای شما دارد. آیا هر یک از کیوردها می‌توانند به تنهایی در هر جای صفحه وجود داشته باشند یا باید کنار هم قرار گرفته‌ باشند؟ آیا موتور جستجو کلمات کلیدی را با هم جستجو می‌کند یا تک‌تک؟

جستجوی یک عبارت:

گوگل به صورت پیش‌فرض، کلمات کلیدی شما را در هر کجای صفحه، چه کنار هم باشند و چه به صورت پراکنده، جستجو می‌کند. برای تغییر نتایج صفحات با کلمات مرتب شده موردنظر ما، آنها را در بین دو کوتیشن قرار می‌دهیم.

برای جستجوی کیوردهای زیر:

to be or not to be

گوگل کیوردها را در هر جای صفحه که آمده باشند، پیدا خواهد کرد. اگر شما می‌خواهید تنها نتایجی را ببینید که کیوردها با هم و به عنوان یک عبارت در صفحه آمده‌اند، آنها را در بین دو کوتیشن قرار دهید:

"to be or not to be"

گوگل در این حالت تنها نتایجی را نشان می‌دهد که کیوردها با هم ظاهر شده‌اند. البته گوگل کلماتی مثل «or» و «to» را در این حالت جستجو نمیکند.

جستجوی عبارت به این روش همچنین زمانی مفید است که شما می‌خواهید عبارتی را بیابید، اما مطمئن نیستید که جمله‌بندی عبارت مورد نظر شما درست باشد که این مطلب که مکمل این قسمت است در بخش Full-Word Wildcards شرح داده شده است.

اساس بول

یک موتور همه کیوردها یا هر یک از آنها را جستجو می‌کند که بر اساس پیش‌فرض بولی صورت می گیرد. موتورهای جستجو می توانند از AND برای جستجوی همه کیوردها یا OR برای جستجوی هر کلمه استفاده کنند.

در نتیجه حتی اگر موتو جستجو به صورت پیش فرض همه کیوردها را جستجو کند شما می توانید معمولا به آن یک دستور خاصی بدهید تا آن‌را برای یافتن هر کیورد راهنمایی کنید.

پیش فرض بولی گوگل AND است، یعنی اگر شما کلماتی را بدون اصلاح کننده ها جستجو نمایید همه کلمات شما را با هم جستجو می نماید.

به عنوان مثال اگر شما برای کلمات زیر جستجو کنید:

snowblower Honda "Green Bay"

موتور، جستجو را برای همه کیوردها باهم انجام می‌دهد. اگر شما مایلید که مشخص کنید که هر کدام از کلمه‌ها یا عبارات قابل قبول است یک OR بین هر کدام قرار دهید:

snowblower OR snowmobile OR "Green Bay"

اگر شما اصطلاحی را به همراه یک یا دو اصطلاح دیگر میخواهید، ‌آنها را در پرانتز قرار دهید مثل:

snowblower (snowmobile OR "Green Bay")

میتوانید جستجو برای کلمه snowmobile یا عبارت "Green Bay" به همراه کلمه Snowblower را با پایپ که معادل OR است به صورت زیر جستجو کنید که علامت | پایپ نامیده میشود:

snowblower (snowmobile | "Green Bay")

خنثی سازی:

اگر شما مایلید که آیتمی در جستجوی شما ظاهر نشود قبل از آن – قرار دهید:

snowblower snowmobile -"Green Bay"

موتور در این حالت صفحاتی را که شامل snowblower snowmobile هستند و "Green Bay" را در بر ندارند خواهد یافت. نکته ای که باید به آن توجه کرد، علامت – باید درست قبل از کلمه ای که شما آن را در نتایج نمی‌خواهید، باید قرار بگیرد اگر از فاصله نیز استفاده شود دیگر این دستور جواب نمیدهد.

ترفندهای جستجو در گوگل (قسمت دوم)

دستورات و المان‌های خاص:

علاوه بر OR و AND و جستجو‌های عبارتی، Google دستورهای خاص زیادی را برای محدود نمودن جستجوی شما فراهم نموده است.

همانند همه موتورهای جستجوی Full Text، در گوگل به جای اینکه صفحات وب تنها بر اساس عنوان و توضیحات انها ایندکس شوند، صفحات وب کلا ایندکس می‌گردند. دستورهای خاص به کاربران گوگل اجازه می‌دهند که جاهای معینی از صفحات وب را برای اطلاعات به خصوصی، جستجو

نمایند، و این اجازه را به کاربران گوگل می‌دهند که بتوانند جاهای معینی از صفحات وب را برای اطلاعات به خصوصی، جستجو نمایند (که آن‌ها اپراتورهای پیشرفته نیز نامیده می‌شوند). این ویژگی (دستورات و المانهای خاص) خیلی چاره‌ساز است مخصوصا زمانی که شما با بیش از 8 بیلیون صفحه وب مواجهید و می‌خواهید دامنه جستجوی خود را محدودتر نمایید!


دانلود با لینک مستقیم


ترفندهای جستجو در گوگل

دانلود پاورپوینت تحلیل محتوای دروس هدیه‌های آسمان؛ پایه پنجم درس هفتم: رنگین کمان جمعه

اختصاصی از فایلکو دانلود پاورپوینت تحلیل محتوای دروس هدیه‌های آسمان؛ پایه پنجم درس هفتم: رنگین کمان جمعه دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت تحلیل محتوای دروس هدیه‌های آسمان؛ پایه پنجم درس هفتم: رنگین کمان جمعه


دانلود پاورپوینت تحلیل محتوای دروس هدیه‌های آسمان؛ پایه پنجم درس هفتم: رنگین کمان جمعه

دانلود پاورپوینت تحلیل محتوای دروس هدیه‌های آسمان؛ پایه پنجم درس هفتم: رنگین کمان جمعه

فرمت فایل: پاورپوینت

تعداد اسلاید: 8

 

 

 

 

پس از گفت‌وگوی صمیمانه با روز جمعه، دعا در این روز و درخواست توفیق برای انجام برخی کارها:

- موجب تأکید بر فضیلت دعا کردن در این روز می‌شود.

- زمینه‌ای فراهم می‌کند تا دانش آموزان دوستی و علاقه خود را نسبت به این روز با زبان دعایی ابزار نمایند.


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت تحلیل محتوای دروس هدیه‌های آسمان؛ پایه پنجم درس هفتم: رنگین کمان جمعه

ثبت دامنه

اختصاصی از فایلکو ثبت دامنه دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 12

 

ثبت دامنه ( Domain )

چنانچه می خواهید برای موسسه خود سایت ایجاد نمایید اولین قدم ثبت یک نام برای سایت می باشد به این نام که به صورت انحصاری ثبت می گردد دامنه یا Domain می گویند هر نام از دو قسمت تشکیل شده است که با نقطه از یکدیگر جدا می شوند قسمت اول که قسمت اصلی نام بوده و می تواند نام موسسه یا نام محصول ویا هر نام دلخواه دیگر (به شرط آنکه قبلا توسط شخص دیگری ثبت نشده باشد) باشد و قسمت دوم که شناسه نام یا پسوند می باشد و با توجه به نوع سایت می توان آنرا انتخاب نمود :

هزینه ثبت هر نام با توجه به شناسه آن و مدت زمان ثبت (یک تا ده سال) مشخص می گردد جدول 1 هزینه ثبت دامنه عمومی را برای شناسه های مختلف نشان می دهد

نکات زیر را در هنگام انتخاب دامنه به یاد داشته باشید:

- چون دامنه به نام شما ثبت خواهد شد، فرم را با اطلاعات درست و کامل تکمیل نمائید.

- در غیر اینصورت ممکن است در آینده مالکیت دامنه از دست شما خارج شود.

- نام انتخابی بستگی به سلیقه شما دارد. اما پیشنهاد می کنیم

. نام دامنه کوتاه و با معنی باشد.

. از لحاظ نوشتاری ساده باشد.

. با زمینه کاری شما تشابه داشته باشد.

برای ثبت دامنه می توانید از حروف و اعداد و خط تیره - (Dash) و حداکثر 63 کارکتر استفاده نمائید.

:: Domain چیست؟

معادل کلمه قلمرو می باشد ، هر فرد حقیقی یا حقوقی می تواند صاحب Domain (دامنه) در اینترنت باشد. به عنوان مثال yahoo.com یک Domain است که در اینترنت به این شکل آدرس دهی می شود: http://www.yahoo.com

:: معیارهای انتخاب Domain مناسب چیست

- متناسب با نوع فعالیت های سایت باشد.

- خواندن و spell کردن آن آسان باشد.

- تا جایی که امکان دارد کوتاه باشد.

:: از چه کاراکترهایی می توانم استفاده کنم؟

کارکترهای مجاز عبارتند از : حروف a تا z ، اعداد 0 تا 9 و خط تیره ( - ) ، در ضمن حروف کوچک و بزرگ تفاوتی نمی کند .

:: از چه پسوند هایی می توانم استفاده کنم؟

پسوند های زیادی برای اهداف مختلف وجود دارند که متداولترین آنها عبارتند از :

info ، .biz ، .org ، .net ، .com و غیره

انتخاب آنها بستگی به نوع استفاده شما دارد ، به طور مثال در صورتی که تمایل به راه اندازی یک وب سایت با مقاصد تجاری را دارید می توانید از پسوند com. که مخفف Commercial و یا biz. که مخفف Business است استفاده نمایید ، بدیهی است در اینحالت استفاده از پسوندی چون net. که مخفف Network است که مربوط به سرویس دهندگان اینترنت و شبکه می باشد مناسب نیست. متاسفانه استفاده صحیح و به جا از این پسوند ها معمولاً رعایت نمی شود.

:: آیا می توانم Domain را برای همیشه ثبت کنم؟

خیر ، می توانید مدت ثبت آن را از 1 تا 10 سال تعیین کنید ، ضمن اینکه می توانید قبل از به پایان رسیدن دوره ثبت ، برای تمدید آن اقدام نمائید.

:: آیا Domain به نام من به ثبت خواهد رسید؟

البته ، Domain توسط شما و به نام شما به ثبت می رسد.

:: آیا می توانم مشخصات را پس از ثبت، تغییر دهم؟

بله ، در هر لحظه از شبانه روز می توانید مشخصات مربوط به مالکیت Domain خود را تغییر دهید.

اجاره فضا ( Hosting )

بهترین امکانات روی سرور های پر قدرت ویندوز 2003 با امکانات حرفه ای و خدمات پشتیبانی فنی 24 ساعته از ویژه گی های سرویس های هاست ما میباشد.

کنترل پانل با امکان مدیریت همه بخش ها

پشتیبانی از همه سرویس های حرفه ای سرور مخصوص طراحان و مدیران سایت ها

پشتیبان گیری روزانه از سایت (Backup)

پشتیبانی 24 ساعته و پاسخگویی سریع و رفع اشکالات

Windows Server )2003)

Full Control Panel

· Smtp/Pop3 Email Accounts

Asp.Net , ASP , PHP5 , CGI , PL and Front page 2003 Extension Support

· Full ASP Component Support , ASP Upload , ASP JPEG , ASP Email

· Auto Daily Backup and User Backup

· Helpful 24*7 Customer Support ( Tel , Fax , Email ,Chat , SMS )

· Ms Access DB, My SQL

طراحی صفحات وب:

امروزه  برای ایجاد یک وب سایت، گزینه های بسیاری وجود دارد و طرح های متهورانه و شگرد های بسیاری نیز ارائه شده است. به گونه ای که به سختی می توان یک الگوی مناسب را انتخاب کرد.تفاوت قیمت نیزاحتمالا  باعث سردرگمی  شما دوست عزیز شده باشد . طراحی سایت با 18000 تومان به همراه 1000 عدد کارت ویزیت و مشاهده


دانلود با لینک مستقیم


ثبت دامنه

دانلود آزمایش خطای ادراکی مولر-لایر

اختصاصی از فایلکو دانلود آزمایش خطای ادراکی مولر-لایر دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود آزمایش خطای ادراکی مولر-لایر


دانلود آزمایش خطای ادراکی مولر-لایر

چکیده:

آزمایش در مورد خطای ادراکی «مولر-لایر» است ولی خواهیم خطای ادراکی آزمودنی را بسنجیم. این آزمایش با یک آزمون خطای مولر-لایر انجام می شود که دارای دو صفحه ثابت و متحرک است. آزمایشگر در 20 مرحله متحرک را به آزمودنی نشان می دهد به طوری که یکبار آن را بلندتر از خط معیار و یکبار کوتاهتر از خط معیار آنرا به آزمودنی نشان می دهد و آزمودنی نیز باید بر اساس ادراک خودش آنها را با هم برابر کند.

آزمایش از نوع مطالعه موردی است که نمونه یک آزمودنی پسر با سن 24 سال می باشد. پس از بررسی نتایج و با توجه به نمرات بدست آمده، نتیجه می شود چون خطای وضعیت 02 /0 شده است . پس هنگامی که آزماینده خط متحرک کوتاهتر را به آزمودنی ارائه داده است‌، آزمودنی آن را بر اساس ادراک خودش کوچکتر ارزیابی کرده است.

مقدمه:

هر چند اطلاعات جزء خود به حواس ما می رسد، با این حال ما آدمیان جهان را به صورت بخش های جدا از هم ادراک نمی کنیم بلکه با جهانی پر از اشیاء و آدمی و سیلی از کل های یکپارچه مواجه هستیم. تنها در شرایط استثنایی و یا زمانی که سرگرم طراحی و نقاشی هستیم از وجود اجزاء و ویژگی های جدا از هم محرک ها آگاهی می یابیم. وگرنه بیشتر اوقات اشیاء را سه بعدی می بینیم و صداها را در قالب کلمات و موسیقی می شنویم.

در مبحث ادراک می خواهیم بدانیم که آدمی چگونه احساس هایش را یکپارچه می کند و به صورت دریافت های ادراکی (Percepts) در می آورد و سپس این دریافت های ادراکی را برای شناخت جهان به کار می برد (دریافت ادراکی نتیجه فرآیند ادراکی است). امروزه پژوهشگران ، در بررسی ادراک، بیشتر در پی پاسخ این سوال هستند که دستگاه ادراکی برای حل چه مسایلی ساخته شده است. در این چشم انداز همواره دو مسئلة کلی مطرح است دستگاه ادراکی باید معین کند که (الف) این شی «چیست» (سیب، یا گربه، یا میز، یا …)، و «ب» این شی در «کجا» قرار دارد ( به فاصله یک متر در سمت چپ صدها متر جلوتر و …)، این دو مسئله در ادراک شنوایی نیز مطرح است و همچنین در مورد سایر دستگاه های حسی.

در بینائی فرآیند تعیین ماهیت اشیاء را باز شناختی طرح « Pattern recognition» یا به اختصار بازشناسی می نامند. بازشناسی برای ادامه زندگی آدمی بسیار مهم است، زیرا غالباً برای پی بردن به برخی از ویژگی های اساسی هوشی ابتدا باید بدانیم آن شیء چیست.

 

15 صفحه فایل Word


دانلود با لینک مستقیم


دانلود آزمایش خطای ادراکی مولر-لایر