فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله و تحقیق درباره بررسی وقوع انقلاب اسلامی ایران و تأثیر آن در بروز جنگ ایران و عراق

اختصاصی از فایلکو دانلود مقاله و تحقیق درباره بررسی وقوع انقلاب اسلامی ایران و تأثیر آن در بروز جنگ ایران و عراق دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 81

 

پیشگفتار:

قبل از شروع اصل تحقیق لازم می‎دانم، شمائی از کل تحقیق‎ام را در اختیار خوانندگان محترم قرار دهم. موضوع تحقیق عبارت است از: «بررسی انقلاب اسلامی و تأثیر آن در بروز جنگ میان ایران و عراق‌» بنابراین همان‎طور که از موضوع پیداست می‎خواهیم علل و عوامل بروز جنگ را مورد کنکاش و دیگرخوانی قرار دهیم. بنا براین ناگفته پیداست که هدف از ارا ئه این تحقیق روشن نمودن برخی نقاط پنهان و جا مانده از اندیشه چرایی انقلاب اسلامی و چگونگی بروز جنگ ایران و عراق خواهد بود.

اصولاً جنگ زمانی اتفاق می‎افتد که اختلافات در بین دو یا چند کشور در سطح بین‎الملل وجود داشته یا پیدا شود بنابراین و قطعاً جنگ در سطح بین‎الملل نمی‎تواند تک علتی یا تک بعدی باشد. موشکافنه دیدن و بررسی کردن عوامل بروز جنگ و اختلافات از اهدافی بود که محقق فوق سعی در بازشناسی یا پیدا نمودن آنها کرد و به این تحقیق روی آورد.

همان‎طور که ملاحظه خواهید فرمود در برخی از فصول سعی می‎شود برخی علل و عوامل اصلی را با دیدی کارشناسانه مورد نقد و بررسی قرار گیرند. از آنجایی برخی در مورد چگونگی و انجام وقوع جنگ بر یک نظر می‎باشند و مهم اینکه بر نظر خود نیز تأکید دارند، محقق فوق سعی نموده به نظرات متفاوت و همچنین به اثبات علمی هر یک از نظرات فوق بپردازد. اما انگیزه‎ایی که باعث روی آوردن به این موضوع و تحقیق گردید بدین پا شکل گرفته است که مدت مدیدی از شروع و پایان جنگ گذشته است و در این برهة زمانی یا برخی علل و عوامل پیدایش جنگ را فراموش نموده‎اند و یا عده‎ای از چرایی آن اطلاع چندانی ندارند، رساندن این پیام و منصفانه قضاوت نمودن در مورد آن، انگیزه فوق را پدید آورده است.

بنابراین در موضوع فوق متغیر اصلی را «‌انقلاب اسلامی» در نظر گرفته و عواملی مانند: بروز ایدئولوژی، اختلافات ایدئولوژی و مرزی، نقش قدرت‎های بزرگ، خلاء قدرت در منطقه و ‎… را که به متغیر اصلی ربط پیدا می‎نمایند را مورد برسری قرار می‎دهیم. (رجوع شود به فصول بعد)

تحقیق فوق قطعاً به تنهایی و خودی خود نمی‎توانست شکل بگیرد، بنابراین در جهت انجام آن اساتید ارجمند و بزرگواری سهم داشته‎اند که جا دارد از ایشان تشکر و قدردانی نمایم. اساتید محترمی چون جناب آقای دکتر ابوالقسام ظاهری استاد محترم دانشکده حقوق و علوم سیاسی کرج و قرآن. اساتید محترم دیگر همچون، جناب آقای دکتر شفیعی و آقای دکتر امامزاده فرد و همچنین جا دارد از مجموعة مراکز و کتابخانه‎هایی که در تهیه و اختیار قرار دادن کتب و مدارک به اینجانب در انجام این تحقیق یاری رسانیدند مراکزی همچون، کتابخانه مرکزی وزارت امور خارجه، کتابخانه مجلس شورای اسلامی، کتابخانه بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، مرکز حفظ آثار جنگ، کتابخانه فرهنگسرای بهمن و همچنین مسئولان و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران و جا دارد از همسر و فرزندم که در انجام این تحقیق از اوقات آنها نیز بهره بردم، تشکر و قدردانی بنمایم.


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله و تحقیق درباره بررسی وقوع انقلاب اسلامی ایران و تأثیر آن در بروز جنگ ایران و عراق
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد