فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد آموزش و پرورش در عصر اطلاعات و ارتباطات

اختصاصی از فایلکو تحقیق در مورد آموزش و پرورش در عصر اطلاعات و ارتباطات دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد آموزش و پرورش در عصر اطلاعات و ارتباطات


تحقیق در مورد آموزش و پرورش در عصر اطلاعات و ارتباطات

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

  

تعداد صفحه20

 

فهرست مطالب

 

مقدمه :

مفهوم فناوری :

جهانی شدن :

جامعة اطلاعاتی :

آموزش و پرورش در عصر اطلاعات و ارتباطات :

فناوری اطلاعات و ارتباطات و ایجاد تحول در آموزش و پرورش :

راهکارهای پیشنهادی :

نقش معلمان در عصر اطلاعات :

چکیده :

امروزه ، فناوری اطلاعات و ارتباطات در نظام های آموزشی پیشرفته حرف اول را می‌زنند ، اما پایه و اساس این حرف ها بر یافته های علمی به ویژه ، یافته های علوم تربیتی ، روان شناسی رشد ، دانش و هنر آموزش مبتنی است .

بنابراین نباید فراموش کنیم هر کجا که می خواهیم از فناوری های گوناگون در آموزش استفاده کنیم ، دانش و هنر آموزش مقدم بر فناوری است . در حقیقت فناوری  آموزش باید در خدمت آموزش باشد نه به عکس ، در عین حال یادآوری این نکته ضروری است که بدون فناوری های اطلاعاتی و ارتباط به روز ، تغییر و تحول اساسی در شیوه ها ، نگرش ها و مهارت های آموزشی مناسب با عصردانایی رخ نخواهد داد . بنابراین ،  تاثیر متقابل یافته های علمی بر فناوری و قابلیت ها و توانایی های فناوری در به کار گیری یافته های علمی انکار ناپذیر است . و فناوری های اطلاعات


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد آموزش و پرورش در عصر اطلاعات و ارتباطات

تحقیق در مورد بازگشت به آرزوی سقراط

اختصاصی از فایلکو تحقیق در مورد بازگشت به آرزوی سقراط دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد بازگشت به آرزوی سقراط


تحقیق در مورد بازگشت به آرزوی سقراط

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

  

تعداد صفحه34

 

فهرست مطالب

 

هدف های فلسفه برای کودکان :

پایه پنجم و ششم

پایه های یازدهم دوازدهم

پایه هشتم تا د هم

 

قصه های من و فلسفه

فلسفه برای کودکان شهروندی و دموکراسی

ویژگیهای P4c:

 

هنر فوق العاده فلسفه

بازگشت به آرزوی سقراط

برنامه درسی آموزشی فلسفه به کودکان چیست؟

به منظور آموزش شناختی اثر بخش، کتاب های راهنمای آموزش لازمند تا تمرین هایی را برای تقویت مهارت شناختی و طرح بحث تهیه کنند و باعث شکل گیری مفهوم شوند.

  دکتر یحیی قائدی

تصور کنید فلسفه رشته ای است که درسطح دانشکده ها تدریس می شود . اکنون باید تلاش شود تا این رشته به دوره های آموزش ابتدایی و متوسطه تسری داده شود. در اینجا دو نیاز عمده وجود دارد 1) یک برنامه درسی جدید 2) آماده کردن معلمان برای آموزش فلسفه در این دوره ها. تا سال 1980 فقط یک برنامه درسی فلسفه برای کودکان وجود داشت که به وسیله مؤسسه پیشبرد فلسفه برای کودکان(۱) منتشر شده است. این برنامه درسی مبتنی برپیش فرض هایی درباره کودکان است، اهدافی دارد و کتب و منابعی را تهیه نموده است که در اختیار معلمان و دانش آموزان قرار می گیرد تا در فرایند اجتماع پژوهشی کلاس درس در مدارس بتوانند ازآن استفاده نمایند. تمام این اقدامات به همت ماتیولیپمن(۲) که برای مدتها مسئول مؤسسه APC Iبود، صورت گرفته است.

پیش فرض ها :

۱. این برنامه درسی باید نسبت به مکاتب فلسفی مختلف بی طرف باشد، درعین حال در کل باید نمایانگر فلسفه ای باشد .

۲. این برنامه درسی باید به شکل غیر تلقینی تدریس شود .

۳ . کودکان و فلاسفه هر دو از دنیا در تحیرند. بنابراین کودکان در صورتی که ایده های فلسفی به زبان قابل درک برای آنها تنظیم شده باشد، می توانند ایده های فلسفی را بپذیرند و ایده های فلسفی خود را اختراع کنند به طور خلاصه کودکان پیوندی طبیعی با فلسفه دارند.

۴. حرکت های منطقی که کودکان در مکالمات خود به کار می گیرند، کاملا… از حرکت هایی که فلاسفه می کنند، متفاوت نیستند، هر دو دارای پیش فرض، استنباط، تعریف اصطلاحات، ساخت ایده، طبقه بندی و تحلیل موارد مبهم هستند .

۵ . بسیاری از مهمترین اصطلاحاتی که فلاسفه از آن استفاده می کنند در واژه های مورد استفاده کودکان هم یافت می شود. نظیر خوبی، درستی و انصاف ( دراخلاق ) حقیقت، امکان و درستی( درشناخت شناسی ) زیبایی و هنر ( در زیبایی شناسی ) دلیل و مفهوم ( درمنطق ) فرد، زندگی و دنیا ( درمتافیزیک)

6. سئوالاتی که کودکان می پرسند، شبیه سئوالاتی است که فلاسفه می پرسند، دردوگروه سئوالاتی پرسیده می شود که دیگران آن را مسلم می پندارند.

۷. تصور اینکه کودکان غرق در تجربه های محسوس مورد علاقه شان هستند و درباره ایده های مجرد بحث نمی کنند، سراسر خطاست. در حقیقت این پیش داوری یک بزرگسال است که باعث شده است کودکان درزمینه ایده های مجرد رشد نکنند.

۸. وقتی الگوهایی ازتفکرخوب در اختیار کودکان قرارداشته باشد، بهتر فکر می کنند. این الگوها ممکن است معلمان کتاب ها ویا همسالان آنها باشند. بویژه مهم است که کتاب هایی که برای کودکان نوشته میشود با الگوهایی از کودکان اندیشمند همراه گردد و کلاس درس به صورت یک اجتماع پژوهشی اداره شود.

۹. کودکان وقتی بیشتر یاد می گیرند که کتاب هایشان به شکل داستان باشد، نظیر داستانها و قصه های کوتاه و یا به شکل ادبیات نظیر شعر، زیرا این امر آنها را قادر می سازد تا معانی زمینه ای فراری را که درمتون توضیحی قرار دارند را بفهمند و این معانی را به عنوان جزیی از یک کل سازمان یافته درک کنند.

۱۰ . هرچند هوش به صورت های مختلف خود را نشان می دهد، اما در کلاس درس رایج ترین نمود های آن زبان نوشتاری و شفاهی است، کودکان به استدلال کلامی در زبان معمولی


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد بازگشت به آرزوی سقراط

مقاله در مورد تاریخچه مجتمع صنعتی سیمان آبیک

اختصاصی از فایلکو مقاله در مورد تاریخچه مجتمع صنعتی سیمان آبیک دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله در مورد تاریخچه مجتمع صنعتی سیمان آبیک


مقاله در مورد تاریخچه  مجتمع صنعتی سیمان آبیک

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

  

تعداد صفحه:32

 

  

 فهرست مطالب

 

 

تاریخچه

 

مقدمه ای از انواع سیمان:

 

مواد اولیه مورد نیاز و روش استخراج آن

 

معدن

 

معدن سنگ آهک

 

 معدن

 

 آسیاب های سنگ و خاک

 

انبار خاک

 

 آسیاب مواد خام

 

1- آسیابهای گلوله ای:

 

 2- آسیاب غلطکی یا فایفر

 

سیلوهای موادخام

 

پیش گرمکن

 

کوره

 

کلینکر

 

آسیاب سیمان

 

بارگیرخانه

 

مرکز هدایت فنی( اطاق کنترل)

 

 اتوماسیون( سیستم خودکار کامپیوتری)

 

 الف) کنترل موادخام

 

 ب) اندازه گیری و کنترل مراحل تولید

 

 کارخانه کیسه سازی

 

 مراحل تولید کیسه سیمان

 

  مشخصات فیزیکی سیمان

 

قسمت های مختلف برق در کارخانه سیمان آبیک

 

 

 

 

 

 

مجتمع صنعتی سیمان آبیک بعنوان( یکی از واحدهای تابعه شرکت سهامی عام سیمان فارس و خوزستان) فعالیت خود را از سال 1348 در 80 کیلومتری غرب شهر تهران بصورت عملیات نصب و مونتاژ آغاز نمود.

 این مجمتع دارای دو واحد عظیم تولیدی می باشد که بهره برداری از واحد اول آن با ظرفیت اسمی روزانه 3500 تن در نیمه دوم سال 1352 بهره برداری ازواحد دوم با ظرفیت اسمی روزانه 4000 تن در سال 1357 پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و به همت کارگران و متخصصین متعهد داخلی آغاز گردید تولیدات این مجتمع به دو صورت پاکتی و فله ای به بازارهای داخلی کشور عرضه می گردد و از آنجائیکه شرکت سهامی عام سیمان فارس و خوزستان تقریباً  از کل نیاز سیمان کشور را تولید می نماید، مجتمع صنعتی سیمان آبیک      (بعنوان بزرگترین واحد تابعه این سازمان) در این امر مهم نقش اساسی و قابل  توجهی را بعهده دارد.

در ضمن این مجتمع دارای یک واحد کیسه سازی است که با تولید روزانه 95000 عدد پاکت سیمان، در جوار کارخانه، نیاز خود و سایر

 

کارخانجات سیمان کشور را تأمین می نماید. در خاتمه این مجتمع افتخار دارد که در سازندگی کشور، بخصوص احداث سدها، تأسیسات صنعتی، پلهای عظیم بتونی نقش مهمی را بعهده داشته و درصد قابل توجهی از سیمان مورد نیاز کشور را تأمین می نماید.

 

مقدمه ای از انواع سیمان:

قبل از شناخته شدن سیمان از ملاتهای آهکی برای کارهای ساختمانی استفاده می گردید، ولی بعد از شناخت خواص سیمان و طریقه تولید آن، این کالا به میزان وسیعی جایگزین آهک گردید.

 سیمان، پودری است نرم و جاذب آب که باعث چسبندگی خرده سنگها به یکدیگر شده و ماده ای است از ترکیبات پخته و گداخته شده اکسیدکلسیم با اکسیدهای سیلیسیم، آلومینیوم و آهن که ملات این ماده به مرور در مجاورت هوا یا در زیر آب سخت شده و با حفظ ثبات حجم، مقاومت خود را در زیر آب نگه می دارد. این ماده در فاصله 28 روز به حداقل مقاومت مجاز بعنی 250کیلوگرم بر سانتی متر مربع می رسد. امروزه در جهان متنناسب با تنوع نیازها، سیمانهائی با خواص مکانیکی و شیمیایی مختلف تولید می گردد که هرکدام کاربردهای مشخصی را دارا می باشد.

 احتمالاً رومیها نخستین کسانی بودند که بتن را بکار بردند آنان بتن را که براساس سیمان ساخته می شد، بعنوان مواد هیدرولیکی، یعنی موادی که در آب سخت می شد، بکار می بردند. این خاصیت بتن و خواص دیگر آن ضمن گیرش در آب، سبب استفاده روزافزون این ماده ساختمانی گشته است. سالها سیمان ساخت رومیها بکار می رفت تا اینکه یکنفر بنای انگیسی بنام( جوزف اسپدین) موفق به پیداکردن سیمان پرتلند در سال 1824 میلادی گردید سیمان پرتلند سیمانی است که از مخلوط کردن مواد آهکی و رسی یا هر ماده دارای اکسیدهای سیلیسی و آلومینیومی و آهنی  و پختن آنها تا مرحله تولید کلینکر بدست می آید.

براساس مشخصات استاندارد انگلیس(BS ) و آمریکا(ASTM ) قبل از آسیاب مقداری سنگ گچ به کلینکر  افزوده می شود تا از گیرش سریع آن جلوگیری نماید.

 

 


دانلود با لینک مستقیم


مقاله در مورد تاریخچه مجتمع صنعتی سیمان آبیک

تحقیق در مورد کشور هلند

اختصاصی از فایلکو تحقیق در مورد کشور هلند دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد کشور هلند


 تحقیق در مورد کشور هلند

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

  

تعداد صفحه4

                                                             

فهرست مطالب

 

مقدمه : کشور پادشاهی هلند با وسعتی حدود 41500 کیلومترمربع و جمعیتی نزدیک به 16 میلیون نفر در اروپا واقع شده است. بیش از نیمی از سکنه این کشور پیرو مسیحیت هستند. حدود 37 درصد آنها از مذهب خاصی پیروی نمی‏کنند و فقط چهار درصد پیرو مذاهب دیگر هستند. مردمان این کشور اروپایی، به زبان هلندی و فرزی تکلم می‏نمایند. این کشور دارای 12 ایالت از جمله «اوترشت» است و پایتخت آن با جمعیتی بالغ بر 725 هزار نفر، آمستردام است. مرکز حکومتی هلند «لاهه» است.

***

از حضور یهودیان در جنوب و شرق هلند در منابع مربوط به قرون وسطی مکررا سخن به میان آمده است. حدود سال 1590 میلادی تعداد کثیری از بازرگانان اهل پرتغال در قسمت شمالی هلند سکنی گزیدند. این افراد به ظاهر مسیحی شده بودند ولی در حکومت جمهوری به یهودیت رجوع نمودند. در هلند هیچگاه قانون معتبر عمومی ویژه یهودیان وضع نشد بلکه هر ایالتی، خود راسا در مورد پذیرش یهودیان تصمیم می‏گرفت. به دنبال پذیرش یهودیان در هر ایالت، آنها مجاز به انجام فرائض مذهبی خود نیز بودند. هیچگاه در هلند محل خاصی برای یهودیان به نام «گتو» وجود نداشته و داشتن علائم خاص ظاهری برای مشخص بودن مذهب آنها صورت نگرفته است. انجمن‏های یهودیان در ایالات مختلف از استقلال زیادی برخوردار بودند. یهودیان فقط از عضویت و همکاری در اصناف منع شدند.

یهودیان اکثرا در غرب هلند یا به عبارتی آمستردام، لاهه، میدلبورگ و روتردام و عده‏ای نیز بطور پراکنده در مناطق دیگر سکونت داشتند. تعداد یهودیان اشکنازی که پس از سال 1620 میلادی از لهستان و آلمان به هلند مهاجرت کردند، بیش از سفارادی‏ها بوده است. در سال 1635 انجمن مستقل یهودیان آلمانی که از فرهنگ بالایی برخوردار بودند تاسیس شد. تفاوت میان این دو گروه از یهودیان بسیار بارز بود: یهودیان اشکنازی به زبان ییدیش تکلم می کردند و یهودیان اسپانیایی – پرتغالـی در مکاتبات خود از زبان اسپانیایی اسـتفاده می‏کردند.

انجمن پرتغالی‏ها هسته‏ای قدرتمند و ثروتمند داشت. بازرگانان یهودی اهل پرتغال به سیستم بازرگانی بین المللی راه یافتند و سهم به سزایی در شکوفایی اقتصادی دوران طلایی هلند داشتند. بازرگانان سفارادی در کارخانجات قند و شکر و در صنعت برش الماس ، تولید ابریشم و تنباکو نقش مهمی داشتند. اما همکیشان اشکنازی آنها عموما متمکن نبوده و در کارهایی چون خرید و فروش چارپایان و ذبح اشتغال داشتند. بعد از سال 1770 میلادی در کشور هلند بر تعداد انجمن‏های کلیمیان افزوده شد. در سپتامبر 1796 به دستور حکومت فرانسه حقوق شهروندی یهودیان به رسمیت شناخته شد. اما این به رسمیت شناختن به قیمت از دست رفتن زبان رایج میان آنها تمام شد.


کنیسای روتردام که در سال 1940 در بمباران آلمانها ویران شد

طی قرن نوزدهم همگن شدن یهودیان با جامعه اکثریت پیشرفت چشمگیری نمود. یهودیان در فعالیت‏های اجتماعی شرکت داشتند و فعالیت‏های خود را در رشته‏های هنری، چاپ و نشر و ادبیات آغاز نمودند. در این جّو سوسیالیستی، جامعه کارگری یهود احساس امیدواری بیشتری نمود. در هلند صهیونیسم تا قبل از آغاز جنگ جهانی دوم هیچ‏گونه طرفداری نداشت. اما با آغاز حمله ارتش آلمان در اواسط سال 1940 میلادی، زندگی مشترک و صلح آمیز سیصد ساله یهودیان در هلند خاتمه یافت. از حدود 140000 یهودی که در آن زمان در هلند ساکن بودند بیش از 106000 تن روانه بازداشتگاه‏های هیتلر شدند. نمونه بارز و معروف این قتل عام «آنا فرانک» است که منزل او کماکان در آمستردام بعنوان مکانی دیدنی و تاریخی حفظ می‏شود.

«آنا فرانک» که به عنوان نویسنده مشهورترین دفترچه خاطرات شهرت دارد در سال 1929 در شهر فرانکفورت آلمان دیده به جهان گشود. وی در چهار سالگی به همراه خانواده‏اش و به امید رهایی از سرنوشت شومی که در انتظار یهودیان آلمان بود، این کشور را به سوی آمستردام ترک گفت. اما در آنجا نیز برای رهایی از مرگ به همراه جمعی از یهودیان، دو سال تمام در حیاط خلوت منزلی با شرایط بسیار سختی زندگی کرد. آنا فرانک در این فاصله زمانی خاطرات تلخ روزمره‏اش را به سبکی شیوا و در عین حال سوزناک در اندیشه آینده‏ای ایده‏آل پس از پایان آن دوران سخت به رشته تحریر درآورد. اما در اوت 1944 محل اختفای آنها توسط سربازان آلمانی کشف شد و همگی روانه بازداشتگاه شدند. یکسال بعد در مارس 1945 آنا فرانک که در آن زمان تنها 16 سال داشت در پی ابتلا به تیفوس در بازداشتگاه بدرود حیات گفت. اما دست‏نوشته‏هایش به جای ماند و بعدها توسط پدرش، به عنوان تنها بازمانده خانواده او، با تیراژی بالغ بر 15 میلیون جلد برای اولین بار منتشر شد.

یهودیان آمرسفورت در ایالت اوترشت

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد کشور هلند

تحقیق در مورد ارتباط تنگاتنگ ورزش در پیشگیری از ناهنجاریهای جسمانی

اختصاصی از فایلکو تحقیق در مورد ارتباط تنگاتنگ ورزش در پیشگیری از ناهنجاریهای جسمانی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد ارتباط تنگاتنگ ورزش در پیشگیری از ناهنجاریهای جسمانی


تحقیق در مورد ارتباط تنگاتنگ ورزش در پیشگیری از ناهنجاریهای جسمانی

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

  

تعداد صفحه52

                                                             

فهرست مطالب

   

 

ارتباط تنگاتنگ ورزش در پیشگیری از ناهنجاریهای جسمانی  و تأثیر آن در سلامت روح و روان

 تأثیر ورزش بر دستگاه تنفس

تأثیر ورزش بر دستگاه گوارش

تأثیر ورزش بر غدد داخلی

تسلیم در برابر خداوند،  احترام به حقوق انسانها و آمادگی برای خدمات اجتماعی،  ارزشهای والای تربیتی هستند که می‌توانند در فلسفه آموزش و پرورش قرار گیرند.  دانش‌آموزان در مدارس کشور باید توانائی پایبندی به اصول انسانیت،  درک آزادی و صبوری،  احترام به حقوق دیگران و درک مفاهیم صلح و امنیت را بدست آورند،  با این مفاهیم درگیر گردند و آنها را درک نمایند.  وضعیت تربیت بدنی و عوامل تأثیرگذار بر حفظ و توسعه سلامت انسان از موضوعات روز علوم مرتبط با اصول و وضعیت صحیح جسمانی هستند.  

تربیت بدنی محسوس ترین و حقیقی ترین  نوع آموزش و پرورش است که برای رشد و تکامل جسمی و ذهنی و اجتماعی و روانی،  تقویت روحیه و شکل‌پذیری اخلاق در کودکان ضرورت دارد.  حرکت یا الگوهای حرکتی هفتگانه که برای بقای انسان اولیه ضروری و حیاتی بوده‌اند اساس ساختمان حرکت مهارتی را تشکیل می‌دهد این فعالیتهای اساسی عبارتند از: دویدن،  پریدن،  بالا رفتن،  حمل کردن،  بلند کردن،  آویزان شدن،  پرتاب کردن.

 در طول روز کودکانی را می‌توان مشاهده کرد که هرکدام به نحوی به انجام فعالیتهایی از این قبیل مشغول هستند فعالیتهای مذکور بیانگر این مسأله‌اند که موجود زنده به فعالیت نیاز دارد بنابراین شرکت فعال افراد بخصوص بچه‌ها در ساعات درس تربیت بدنی و حضور در فعالیتهای حرکتی نه تنها موجب رشد همه جانبه فرد می‌گردد بلکه در کاهش میزان رفتارهای تخریبی افراد که از حرکات بی‌اصول نشأت می‌گیرد نیز مؤثر است.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد ارتباط تنگاتنگ ورزش در پیشگیری از ناهنجاریهای جسمانی