فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پایان نامه بررسی عملکرد انواع موتورهای جت و متعلقات آنها

اختصاصی از فایلکو پایان نامه بررسی عملکرد انواع موتورهای جت و متعلقات آنها دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پایان نامه بررسی عملکرد انواع موتورهای جت و متعلقات آنها


پایان نامه بررسی عملکرد انواع موتورهای جت و متعلقات آنها

 

 

 

 




فرمت فایل : WORD + PPT + PDF

تعداد صفحات: 117

فهرست مطالب:
عنوان                                                                                                صفحه


فصل اول : مقدمه
1-1 مقدمه                                                                                                      1
1-2 تاریخچه موتور جت و توربین گازی                                                        2
فصل دوم : عملکرد موتور جت                    
2-1 مختصری در مورد جت                                                                           4
2-2 محاسبه نیروی جلو برنده موتور جت                                                     6
2-3 سیکل کاری موتورجتENGINE   WORK    CYCLE                9
2-4 مجرای همگرا   CONVERGENT     DUCT                               12
2-5 مجرای واگرا DIVERGENT    DUCT                                         12     
2-6 موتورهای جت از نظر قطعات گردان                                                     12

فصل سوم : موتورهای جت توربین دار
WITH  ROTATING  PARTS     JET  ENGINES
3-1 انواع موتور جت                                                                                   14
3-2 موتورهای توربو جت      ENGINES  TURBO  JET                   15
3-3 موتورهای توربو پراپ ENGINES   TURBO  PROP                 20
3-4 موتورهای توربوشفت   ENGINES  TURBO  SHAFT             22
3-5 موتورهای توربوفن     ENGINES  TURBO  FAN                     24   
فصل چهارم : موتورهای جت بدون توربین
JET    ENGINES   WITHOUT   ROTATING    PARTS   
4-1 موتورهای رم جت     ENGINES RAM  JET                               31   
4-2 موتورهای اسکرم جت ENGINES SCRAM  JET                       41
4-3 موتورهای پالس جت  ENGINES      PULSE  JET                   43
4-4 موتورهای راکت      ENGINES ROCKET                                  44
4-5 راکت های سوخت مایع                                                                      46
4-6 راکت های سوخت جامد                                                                     47
4-7 توربو راکت                                                                                         49
4-8 انواع موتورهای پیشران مایع                                                              50
4-9 مزایا و معایب موتورهای پیشران مایع                                                  50

فصل پنجم :قسمتهای اصلی موتور جت
5-1 قسمتهای اصلی موتور جت                                                                 53
5-2 مجرای ورودی هوا AIR  INLET  DUCT                                    53
5-3 کارایی مجرای ورودی                                                                         54
5-4 ورودی سوپر سونیک                                                                          56
5-5 ورودی هایپر سونیک                                                                          56
5-6 کمپرسور         COMPRESSOR                                                  57
5-7 انواع کمپرسورهای موتور جت                                                            58
5-8 کمپرسورهای گریز از مرکز                                                                 59  
5-9 کمپرسورهای محوری                                                                          60
5-10 خطرات کمپرسور                                                                               64
5-11 کمپرسور ترکیبی                                                                               65
5-12 واماندگی کمپرسور                                                                            66    
5-13 موتورهای دو کمپرسوری                                                                  67
5-14 روتور  و  استاتور                                                                               69
5-15 توربین TURBINE                                                                        71
5-16 طراحی توربین                                                                                  72    
5-17 ایرفویل توربین                                                                                 73
5-18 محفظه احتراق COMBUSTION   CHAMBER                    75
5-19 انواع محفظه احتراق                                                                         77
5-20 اگزوز     EXHAUST                                                                    80
5-21 نازل موتورهای جت                                                                           81
5-22 سیستم کشش برگردان                                                                    85
5-23 پس سوز                                                                                          85        
فصل ششم : متعلقات موتور جت
6-1 استارت   STARTE                                                                         88
6-2 روشن کردن موتور جت                                                                       91
6-3 انواع استارت                                                                                      92
6-4 استارت الکتریکی                                                                               93   
6-5 استارت فشنگی                                                                                  94
6-6 استارت بادی                                                                                     94
6-7 ملخ  PROPELLER                                                                      95
6-8 گام ملخ                                                                                              96
6-9 انواع ملخ                                                                                            97
6-10 سیستم فدرکن ملخ                                                                           98
6-11 مکانیزم معکوس کننده گام ملخ                                                         99  
6-12 سیستم هماهنگی دور ملخ ها                                                           99
6-13 سیستم کنترل یخ زدگی ملخ                                                            100
فصل هفتم : کنترل کننده های موتور جت
INDICATORS    ENGINES           
7-1 نشان دهنده نیروی جلو برنده                                                            103
7-2 گشتاور سنج                                                                                     103  
7-3 نشان دهنده دور موتور                                                                      104   
7-4 نشان دهنده حرارت گازهای توربین                                                   104
7-5 نشان دهنده حرارت و فشار روغن                                                     105
7-6 نشان دهنده فشار سوخت                                                                 105
7-7 نشان دهنده جریان مصرف سوخت                                                    106
7-8 لرزه نگار                                                                                            106  
7-9 سیستم اعلام خطر                                                                             106
7-10 روغنکاری موتور جت                                                                       107   
7-11 سوخت موتورهای جت                                                                      108
فصل هشتم : تعمیر و نگهداری موتور
8-1 شرکتهای سازنده موتورجت                                                               109
8-2 تعمیر و نگهداری موتور                                                                      112
8-3 جایگاه تعمیر و نگهداری در خرید هواپیما                                         113
8-4 نقاط قوت تعمیرونگهداری هواپیما در ایران                                       114
8-5 صنعت تعمیر و نگهداری هواپیما در ایران                                          115
8-6 منابع                                                                                                 117


فهرست تصاویر
عنوان                                                                                                صفحه


شکل شماره 1- تصویر فرانک ویتل مخترع موتور جت                                              2
شکل شماره 2- تصویر برش خورده موتور جت                                                         6
شکل شماره3- تصویر ساده از موتور توربین گازی                                                   8
شکل شماره 4- هواپیمای سوخو35 با موتور جت                                                   15
شکل شماره 5- اجزاء تشکیل دهنده موتور جت                                                     15
شکل شماره6- تصویر کمپرسور و توربین درون موتور                                            17    
شکل شماره 7- تصویر موتور توربوپراپ                                                                 20
شکل شماره 8- تصویر بالگرد 206 با موتور توربوشفت                                           22                     
شکل شماره9- تصویر موتور توربوفن                                                                     30
شکل شماره 10- موتور رمجت بر روی استاند مخصوص                                          33
شکل شماره11 - موتور توربو رمجت با هسته توربوجت                                           34
شکل شماره12 -مقایسه موتورهای توربوجت و رمجت                                           35
شکل شماره 13 تصویر برش خورده موتور رم جت                                                  36
شکل شماره 14 اجزاء داخلی موتور رمجت                                                             37
شکل شماره 15 قسمتهای واگرا و همگرای موتور رمجت                                        38
شکل شماره 16 هواپیمایS-R 71   با موتور توربو رمجت                                        41  
شکل شماره 17 مجرای ورودی و خروجی موتور اسکرم جت                                    41
شکل شماره 18 اجزاء تشکیل دهنده راکتهای سوخت مایع                                    46
شکل شماره 19 اجزاء تشکیل دهنده موتور جت                                                     52          
شکل شماره 20 انواع ورودی موتورهای جت                                                           55  
شکل شماره 21 کمپرسور موتور جت                                                                      58
شکل شماره 22 کمپرسور با انواع شفت                                                                   61
شکل شماره 23 مشکل فنی سوپر جمبوجت ایرباس                                              63
شکل شماره 24 کمپرسور محوری و گریز از مرکز                                                   65  
شکل شماره 25 موتور PT-6  با کمپرسور ترکیبی                                                 66
شکل شماره 26 اتصال کمپرسور – توربین –شفت                                                  68
شکل شماره 27 میزان تغییر زاویه در استاتور                                                         70
شکل شماره28 قسمتهای مختلف ایرفویل                                                             73
شکل شماره 29 زاویه حمله و فرار                                                                          74
شکل شماره 30  محفظه احتراق                                                                             77
شکل شماره 31  محفظه احتراق استوانه ای                                                            78  
شکل شماره 32 محفظه احتراق حلقه ای                                                                79
شکل شماره 33 اگزوز یک هواپیمای جنگنده                                                         80
شکل شماره 34  چند نمونه نازل                                                                            82
شکل شماره 35 تصویر اگزوزهواپیمای F-15                                                         83
شکل شماره 36 موتور توربوجت با پس سوز                                                           87
شکل شماره 37 استارت فشنگی موتور T-58                                                        94
شکل شماره 38 موتور اسیب دیده ایرباس                                                            113
شکل شماره 39 آسیب وارده به بدنه هواپیما                                                         115

 

فصل اول : مقدمه


1-1 مقدمه
مـوتـورهـای جت از هـــر شاخه ای که باشند، در دنیای امروز نامشان با صنعت هوانوردی پیوند خورده است.امروزه تقریباً کلیه هواپیماهـای مسـافربـری دوربرد بـه موتـورهـای جت مجهزند، چرا که مزایای فوق العاده آنها این موتورها را در سطح بسیار بالاتری نسبت به موتورهای پیستونی قرار می دهد.یکی ازامتیازهای مهم اینگونه موتورها، توانایی فراهم کردن نیروی مورد نیاز برای پرواز هواپیما در سرعت های مختلف شامل سرعت های زیر صوت و مافوق صوت اسـت که در زمـان های گـذشته برای موتورهای پیستونی امکان پذیر نبود. در سرعت های نزدیک سرعت صوت یا سرعت های تراسونیک، ملخ موتورهای پیستونی تقریباً به شکل یـک دیـسک دوار درآمـده و موجـب به وجود آمدن مقادیر زیادی نیروی پسا می شد. اما با روی کار آمدن موتورهای توربوجت، یعنی همان ابتدایی ترین و ساده ترین موتورهای جت متحرک، این مشکل به سادگی حل شد، چـــرا که نیروی عظیمی که موتورهای جت قادر به تولیدش بودند هواپیماهای مجهز به این موتورها را با سهولت از سرعت صوت عبور می داد. بی دلیل نیست کــه می گویند در عصر جت دیگر دیوار صوتی معنایی ندارد.


1-2 تاریخچه موتور جت و توربین گازی
اولین موتور جت(JET ) هواپیما توسط فرانک ویتل، خلبان و مهندس هواپیماى انگلیسى اختراع شد و از این رو وى را پدر موتور جت مى نامند.
ویتل در سال 1907 در شهر کاونترى به دنیا آمد. پدرش مکانیک بود.او در سن  26 سالگى به عنوان خدمه پرواز به نیروى هوایى سلطنتى انگلستان پیوست و در سال 1926 با قبولى در معاینات پزشکى خلبانى به دانشکده نیروى هوایى سلطنتى راه یافت و بعنوان یک خلبان بى پروا شهرتى جهانی به دست آورد و در سال 1928 تز فوق لیسانسش با عنوان پیشرفت هاى آتى در طراحى هواپیما را به رشته تحریر درآورد.

 
شکل 1 - فرانک ویتل مخترع موتور جت

ویتل پس از فارغ التحصیلى از دانشکده نیروى هوایى سلطنتى،به اسکادران جنگى ملحق شد و در اوقات فراغتش به مطالعه درباره اصول طراحى موتور توربوجت مدرن مى پرداخت. یکى از اساتید پرواز که تحت تاثیر ایده او در زمینه هواپیماهاى ملخ دار قرار گرفته  بود،او را به نیروى هوایى و یک کارخانه خصوصى مهندسى توربین معرفى کرد. پس از مدتى همه به این نتیجه رسیدند که عقاید و نظریات ویتل غیرعملى است اما او در سال 1930ایده موتور جت را به صورت انحصارى به ثبت رساند و در سال 1936 با تاسیس کارخانه خصوصى پاورجت به ساخت و آزمایش اختراعش پرداخت.
در سال 1937 اولین موتور جت خود بنام اچ ای  178 را بر روى زمین آزمایش کرد. یک هفته پس از پرواز اچ اى 178 جنگ جهانى دوم در اروپا آغاز شد و پروژه ویتل، فضایى دوباره براى تحقیق و آزمایش یافت و نیروى هوایى آمریکا نیز سفارش ساخت موتور جت جدیدى را به شرکت پاورجت داد.
هواپیماى ویتل در پروازهاى آزمایشى اولیه به خلبانى گرى سایر به سرعت 370 مایل در ساعت در ارتفاع  25 هزارپایى رسید که سریع تر از هر هواپیماى ملخى تا آن زمان بود.
بطور کلی در یک دسته بندی زمانی می توان تاریخچه توربین گازی و موتـورجت را بصورت زیر نشان داد:
1790 : جان باربر انگلیسی مشخصات توربین گـازی را با ارائه الگوی سیکل ترمودینامیکی توصیف کرد و آنرا برای موتور جت پیشنهاد کرد .
1807 : جورج کالی موتور هوای داغ با توربین نوع عکس العملی رااختراع کرد که نحوه کار این موتور  مانند توربین های گازی امروزی بود .
1837 : برسون اولین توربین گازی با کمپرسور چرخشی را طراحی کرد .
1930: فرانک ویتل اولین طرح توربین گازی جت را ارائه داد .
1937 : هواپیما با موتور توربین گازی ساخته شده توسط فرانک ویتل به پرواز در آمد.


دانلود با لینک مستقیم


پایان نامه بررسی عملکرد انواع موتورهای جت و متعلقات آنها
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد