فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود کارآموزی تعمیر و بازسازی موتورهای بنزینی 79 ص

اختصاصی از فایلکو دانلود کارآموزی تعمیر و بازسازی موتورهای بنزینی 79 ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 166

 

آرامی

بسمه تعالی

مقدمه :

احتراق عبارت است از سوختن مخلوط سوخت و هوا در اطاقک احتراق و تبدیل آن به انرژی. این انرژی تولید شده ناشی از احتراق توسط پیستون و شاتون و میل لنگ به انرژی مکانیکی چرخشی تبدیل می شود تمامی این عملیات داخل محیطی که موتور نام دارد صورت می گیرد ( همچنین به عبارتی دگر در وسیلع ای که انرژی را از حالتی یا نوعی به حالت و نوع دیگر تبدیل می کند موتور نام دارد . ) بطورکل دو نوع موتور

1- بنزینی

2- دیزیلی

وجود دارد که ساختمان و عملکرد آنها با هم متفاوت بوده و دارای تفاوت های عمده ای از لحاظ نوع سوخت مصرفی ، نحوه احتراق ماده سوختنی ، نحوه مخلوط کردن سوخت و هوا مقدار نیرو و قدرت تولیدی و … می باشند احتراق در موتور بنزینی نیاز ضد ایجاد جرقه در داخل محفظه احتراق زمانی که مخلوط سوخت و هوای داخل آن به حد کافی فشرده شده اند می باشد این جرقه نیز به نوبه خود نیازمند قسمتهای مختلفی از قبیل باطری ، دینام . کوئل ، دلکو ، شمع می باشد همچنین در این موتورها ( موتور بنزینی) جهت مخلوط کردن هوا و بخار بنزین به یک دستگاه کاربراتور نام دارد نیاز داریم . اما نحوه احتراق در موتو دیزل به این شکل است که ابتدا تنها هوا در داخل سیلندر تا حد زیادی متراکم می شود بطوری که دمای آن تا حد بسیار زیادی بالا می رود وقتی که هوا کاملا فشرده شد سوخت توسط انژکتو ر با فشار زیاد بصورت ذرات بسیار ریزی داخل محفظه احتراق پاشیده می شود و دمای بسیار زیادی هوای داخل سیلندر را باعث احتراق سوخت می شود پس در موتور های انوع دوم به شمع و سایر قسمتهاییی که در بالا ذکر شد برای تولید جرقه نیازی نیست همچنین کاربراتور نیز در نوع دوم حذف می شود و یک انژکتور به همراه بارل و پلانجرجای تمامی این قسمتها را می گیرد .

پس از توضیحات کوتاهی که در مورد این موتو ارائه کدم با توجه به اینکه نوع موتورهای که در دوره کارآموزی مورد تعمیرقرار گرفتند از نوع اول ، یعنی بنزینی بود پس در این جزوه به تعمیر و بازسازی موتورهای بنزینی می پردازیم .

بطور کلی پیاده کردن قطعات موتور ممکن است بعلل مختلفی از قبیل شکستگی رینگها ، چسبیدن یاتاقاهای میل لنگ چسبیدن رینگ های پیستون ، کاهش کمپرس سیلندر ، سائیدگی رینگ های پیستون و سیلندر های موتور که به مرور بر اثر کارکرد کوتور پیش می آید . در اینصورت لازم است که قطعات موتور باز شده و تعمیر و تعویض گردند .

· مراحل کلی تعمیر موتور

· باز کردن قطعات موتور

باز کردن قطعات موتور :

پس از باز کردن موتور از رو شاسی اتومبیل و قرار دادن آن بر روی پایه مخصوص و یا بر روی میز کارک محسمتها زیر نیز بایستی بترتیب از موتور جدا گردد .

1- دینام یا آلترناتور را با باز کردن پیچ های آن ( معمولا سه عدد می باشد ) از موتو جدا نمود .

2- پیچ های استارت را باز و آنرا بیرون آورد .

3- در اغلب موتورها ،

4- واتر پمپ را بیرون آورد ( سعی گردد که واشر آن سالم از جای خود کنده شود ).

5- صفحه کلاچ و خورشیدی کلاچ (چدنی کلاچ ) را با بازکردن پیچ های اطراف آن از موتور جدا کرد .

6- پیچ های اطراف سینی جلو را باز ،

7- سینی و واشر آنرا در آورد . لازم بیاد آوری است که قبل از باز کردن پیچ های اطراف سینی ،

8- بایستی پیچ بزرگ سر میل لنگ را بوسیله دو پیچ گوشتی بزرگ یا بزرگ تایرلیور بیرون آورد (برای جلوگیری از حرکت میل لنگ ،

9- میتوان با قراردادن پیچ گوشتی روی دندانه های چرخ دندانه های چرخ دندانه های چرخ دندانه دار فلایویل ،

10- از حرکت آن جلوگیری بعمل آورد ).

توجه :

موقع باز کردن قطعات موتور ، باید دقت بیشتری شده و محل قطعهو طرز قرار گرفتن آنرا بخاطر سپرده یا یادداشت نمود تا در موقع بستن موتور ، کار بسهولت انجام گیرد . حتی بعضی نکات لازم را روی بر چچسب نوشته و به قطعه چسباند .

11- پس از جدا نمودن سینی جل و ،

12- لازم است که بعلامت های تایمینگ روی چرخ دنده ها ی میل لنگ و میل سوپاپ توجه نموده و از بودن آنها مطمئن شد . در غیر اینصورت باید روی هر دنده علامت گذاشـت.

سپس پیچ و واشر قفلی (واشر بر گردان ) سر چرخ دنده میل سوپاپ را باز کرده و با اهرم اگر در مکانیزم سوپاپ ها از زنجیر استفاده شده باشد . ابتدا خار زنجیر را بیرون کشیده و سپس زنجیر را در آورد . چرخ دنده میل سوپاپ نیز بایستی بروش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود کارآموزی تعمیر و بازسازی موتورهای بنزینی 79 ص

دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم استعدادهای بالقوه دانش آموزانم را در زمینه انشانویسی بالفعل کنم

اختصاصی از فایلکو دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم استعدادهای بالقوه دانش آموزانم را در زمینه انشانویسی بالفعل کنم دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم استعدادهای بالقوه دانش آموزانم را در زمینه انشانویسی بالفعل کنم


دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم استعدادهای بالقوه دانش آموزانم را در زمینه انشانویسی بالفعل کنم

 

 

 

 

 

 

 

دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم استعدادهای بالقوه دانش آموزانم را در زمینه انشانویسی بالفعل کنم ؟

فرمت فایل word و قابل ویرایش 

تعداد صفحات 34 صفحه

قیمت 2500 تومان

قسمتی از مجموعه

چکیده

نوشتن و انشا نعمت عظیمی است که با هیچ نعمت دیگری قابل مقایسه نیست. خداوند تبارک و تعالی دو نعمت اساسی خواندن و نوشتن را در سوره مبارکه علق، بیان فرموده است. از این نکته می توان استفاده کرد که برای خوب نوشتن باید بتوان خوب خواند و خوانده ها را خوب فهمید تا بتوان نوشت.

در پایان این پژوهش نتایج زیر بدست آمد :

  • دانش اموزان به درس انشا علاقه مند شدند.
  • اکثر فراگیران در درس انشا فعال شدند.
  • کلاس ها برای معلمان دیگر خسته کننده و ملال آورنبود.
  • در میان دانش اموزان و معلمان بیشتر شد.
  • این شکل کار زمینه های رشد اجتماعی فراگیران را نیز فراهم می سازد
  • انسان های متفکر و خلاق و نقاد را به بار می آورد.
  • عادت به مطالعه و بررسی و تحقیق را را نیز فراهم می سازد.
  • گنجینه لغات فراگیران افزایش می یابد.
  • افزون بر نگارش ، مهارت سخن گفتن بسیاری از آنها بهبود خواهد یافت.
  • خلاقیت فراگیران را افزایش یافت.

مقدمه:

انسان تنها آفریده ای است که می تواند منظور خود را با زبان و به وسیله نمادهای کلامی و گفتاری، به دیگران انتقال دهد. او یاد گرفت که از تصاویر نیز به عنوان نمادهای ارتباطی استفاده کند و دوباره آموخت که بنویسد. واقعاً قابل تحسین است که انسان گفتن را به نوشتن تبدیل کرد و این یعنی ثبت و ماندگاری کلام و گفته ها. شاید اگر کلام خداوند هم در ادیان مختلف، نوشته نمی شد، به شکل امروزی در اختیار جامعه قرار نمی گرفت

نوشتن و انشا نعمت عظیمی است که با هیچ نعمت دیگری قابل مقایسه نیست. خداوند تبارک و تعالی دو نعمت اساسی خواندن و نوشتن را در سوره مبارکه علق، بیان فرموده است. از این نکته می توان استفاده کرد که برای خوب نوشتن باید بتوان خوب خواند و خوانده ها را خوب فهمید تا بتوان نوشت. این منطقی است که هر کسی خوانده اش را خوب بفهمد، می تواند آن را به زبان خودش، خیلی خوب بنویسد. .

(انشا درس روییدن در خود-رئوفی 1390)

 اگر معلمان جامعه به تفکر خلاق و منطقی و انتقادگر معتقد و متصف بوده و در پی اعمال این تفکر باشند، بالطبع باعث انتقال به افراد تحت آموزش خود شده، آنان نیز به صورت نسبی به این گونه اندیشیدن مسلح می شوند

مقطع ابتدایی زیر بنای مقاطع دیگر تحصیلی می باشد و در مقطع ابتدایی نیز پایه اول اساس پایه های دیگر می باشد و هر چقدر دانش آموزان در این پایه بهتر آموزش ببینند در پایه های دیگر راحت تر هستند و بالعکس ؛ در پایه اول دو درس ریاضی و فارسی ( قرائت فارسی و املای فارسی ) کلیدی هستند و بیشترین ساعات به این دو درس اختصاص می یابد و از بین دو درس ذکر شده درس فارسی از اهمیت دو چندانی برخوردار می باشد. طوری که بدون یادگیری درس فارسی , یادگیری دروس دیگر تقریباً غیر ممکن می باشد. از آنجا که یکی از اهداف درس فارسی در دوره ی دبستان تقویت مهارت تفکر خلاق در فراکیران است و یکی از اهداف مهم در دوره ی ابتدایی می باشد ما خود را  موظف به انجام این کار می دانیم لذا تصمیم گرفتیم با کمک  انشا تفکر خلاق را در فراگیرانم بهبود بخشیم . امید است در سایه ی رحمت حق تعالی از عهده این کار بر بیاییم.

معرفی خود:

اینجانب …………… ، دبیر ادبیات فارسی ،  دارای …………………. ، مدت ……..سال است که در خدمت سازمان مقدس آموزش وپرورش مشغول تعلیم و تربیت فرزندان این مرز و بوم هستم . مدرسه تثبیتی من در سال 92-91 آموزشگاه راهنمایی …………… واقع در شهرستان …………… می باشد .

بیان مسئله

    پس از چند جلسه تدریس در درس انشا پایه سوم راهنمایی  به این نتیجه رسیدیم که در طول سالهای گذشته به درس انشا اهمیتی داده نشده بود زیرا دانش آموزان به آسانی نمی توانستند بنویسند و افکار خود را بیان نمایند و درس انشا برای آنها جذابیتی نداشت . نارسایی حتی بر نحوه ی پاسخ دادن آنها در دروس کتبی نیز اثر گذاشته بود.

همچنین بارها در کلاس درس و به خصوص درساعت انشا و در جریان حل تمارین ،مخصوصا قسمت هایی از کتاب کار فارسی که نیاز به تفکر و خلاقیت دارد متوجه شدم دانش اموزانم با مشکل رو به رو می شوند. کلاس انشا سرد و بی روح بود و اغلب نوشته های فراگیرانم کلیشه ای و تکراری بودند.هم چنین در نوشتن موضوعاتی واگرایی که برای انشا در جریان کلاس انشا ارائه می کردم متوجه شدم که تعدادی از آنها در این امر مشکل دارند یا اینکه فقط پاسخ های تکراری را بیان می کنند. بارها پیش امده که پاسخ های تعداد زیادی از آنها به مسائلی که نیاز به تفکر و خلاقیت دارد شبیه به هم و تکراری هستندو به رو نویسی از روی  تعداد محدودی  از بچه ها روی می آورند.

روزی در کلاس به فراگیرانم گفتم این جمله را ادامه بدهند:  ( اگر من ...............................) بعد از توضیح درخواست مربوطه متوجه شدم که تعداد زیادی از آنها جملات کلیشه ای و تکراری که از روی یکدیگر نوشته بودند، را به کار برده اند یا که اصلا هیچی ننوشته بودند این مسئله فکر مرا به خود مشغول ساخته بود که به راستی چگونه می توانم دانش آموزان را با درس انشا آشتی دهم ؟

کلاس انشا را از حالت خشک و سرد بیرون بیاورم؟

و شیوه های بهبود مهارت تفکر خلاق را در کلاس درسم به اجرا در بیاورم تا فراگیرانم بتوانند نوشته های خلاقی را روی کاغذ بیاورند و به کلاس ارائه کنند.

این موضوع ابتدا مرا نگران کرد ولی من تصمیم گرفتم که این مشکل دانش اموزانم را علت یابی و حل کنم. از انجایی که در ترم آخردانشگاه  درسی به نام اقدام پژوهی ارائه شده فرصت را مناسب دانستم تا آموخته های  نظری کلاس های دانشگاه را در کلاس درسم عملی کنم.

در جریان کلاس مسئله ای را که با آن مواجه بودم مطرح کردم و اتفاقا یکی از دوستانم که مشغول تدریس در پایه سوم راهنمایی می باشد با من هم نظر شد و اظهار کرد که او هم مثل من با این مشکل رو به رو است. یکم قوت قلب گرفتم و عزمم جدی تر شد تا این مسئله را بتوانم به نحو احسن علت یابی کنم. با بیان مسئله برای استاد و مشورت با ایشان  تصمیم گرفتیم که به اصطلاح با یک تیر دو نشون بزنیم. یعنی با توجه به این که در این ترم درس اقدام پژوهی داریم بر آن شدیم که هدف مشترکمان را دنبال کنیم تا هم فعالیت عملی اقدام پژوهی را به نحو احسن انجام بدهیم وهم قدمی در راستای رفع مشکل دانش آموزانمان در کلاس برداریم.

هم چنین باتوجه به اظهارات دانش آموزان در بسیاری مدارس از ساعت انشا برای جبران سایر دروس استفاده می شود و این امر نشانگر اهمیت ندادن به آن است.

فهرست مطالب

چکیده 5

مقدمه: 6

معرفی خود: 7

تعریف واژگان و مفاهیم: 9

انشا از نظر لغوی: 9

—انشاء چیست؟. 9

—تعریف مهارت تفکر خلاق: 10

تعریف دانش آموز 12

پیشینه علمی.. 13

هفت گام اساسی تا انشا نویسی.. 15

فعالیتی برای افزیش درک مطلب دانش آموزان دوم ابتدایی.. 15

2 ) مشکل اسا سی و مهم انشا 19

کتابخوانی.. 19

گام چهارم :انشا کوتاه 21

گام پنجم:تقویت حس بینایی.. 21

تقویت حس شنوایی.. 22

نوشتن انشای بلند. 22

گام ششم:انشای گروهی یاانشای مشارکتی.. 22

سکوی پرتاب به دنیای نوشتن.. 22

خلاصه ی یافته های اولیه. 23

«چند نکته درباره ی نگارش». 24

«اصول ومبانی انشا». 24

«انواع انشا». 25

«معیارهای ارزشیابی». 25

گردآوری اطلاعات ( شواهد 1) 26

ملاک های ارزشیابی.. 27

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن. 28

آموزش آیین نگارش به دانش آموزان. 29

تبدیل کلاس به کارگاه نوشتن.. 29

گردآوری اطلاعات ( شواهد 2 ) 30

3- ارزش یابی تاثیر اقدام جدید و تعیین اعتبار 30

نتیجه گیری: 32

پیشنهادات.. 33

منابع: 34

 

 

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم استعدادهای بالقوه دانش آموزانم را در زمینه انشانویسی بالفعل کنم

دانلود تحقیق مراقبتهای ویژه و تروما

اختصاصی از فایلکو دانلود تحقیق مراقبتهای ویژه و تروما دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق مراقبتهای ویژه و تروما


دانلود تحقیق مراقبتهای ویژه و تروما

ادم حاد ریه

ادم حاد ریه دارای دو علت عمومی است . 1-پر شدن آلوئولها از مایع در اثر نارسایی قلبی 2-ادم ناشی از افزایش نفوذپذیری به  علت آسیب آلوئولی –مویرگی

برخی از علل آسیب حاد ریه و نارسایی تنفسی در زنان باردار عبارتند از :

پنومونی،سپسیس،خونریزی،مسمومیت با آرسنیک، پره اکلامپسی،آمبولی،بیماری بافت همبند ، سوء مصرف مواد،تنفس مواد محرک و سوختگیها ، پانکراتیت

سندرم دیسترس تنفسی

این سندرم بدترین نوع نارسایی تنفسی است . میزان مرگ و میر این سندرم در بیماران غیر باردار 40 تا 50% است.

این سندرم به صورت ارتشاحات منتشر ریوی در رادیوگرافی قفسه سینه،نسبت فشار اکسیژن شریانی به کسر اکسیژن دمی در حد کمتر از 200 تا 250 و فقدان شواهد نارسایی قلبی تعریف می شود .

در بیماران غیر باردار سپسیس و پنومونی عفونی منتشر شایعترین علل و در دوره بارداری عفونت،پره اکلامپسی-اکلامپسی و خونریزی به طور شایع یافت می شود .    

منحنی تفکیک اکسی هموگلوبین

تمایل مولکول هموگلوبین برای آزاد کردن اکسیژن توسط منحنی تفکیک اکسی هموگلوبین توصیف می شود .

جابجایی منحنی به راست با کاهش تمایل هموگلوبین به اکسیژن و بنابراین با افزایش تبادل بافتی-مویرگی اکسیژن همراه است . جابجایی منحنی به راست در اثر هیپرکاپنه،اسیدوز متابولیک ، هیپرترمی و افزایش میزان 2و3 دی فسفوگلیسرات رخ می دهد .

در طی بارداری غلظت 2و3دی فسفوگلیسرات تا حدود 30%افزایش می یابد . که به نفع تحویل اکسیژن به جنین و بافتهای محیطی مادر است .

باکترمی و شوک سپتی سمیک

عفونتهایی که بسیار شایعتر از عفونتهای دیگر سبب باکترمی در بیماران زایمانی می شوند عبارتند از : پیلونفریت قبل از زایمان،کوریوآمنینیت و سپسیس دوره نفاس ، سقط سپتیک و فاشئیت نکروزان

باکتریهایی که شایعتر سبب شوک می شوند عبارتند از : انتروباکترها خصوصاً اشرشیاکولی، استرپتوکوکهای بتا همولیتیک گروه A ،استاف طلایی ، ای کولای و کلبسیلا

تروما در بارداری

سوء استفاده فیزیکی یا جنسی شایعترین نوع تروما در این دوره است .

دکولمان یکی از عوارض  تروما  می باشد و بروز کوآگولاپاتی شدید در دکولمان تروماتیک احتمالا بیشتر از دکولمان غیر تروماتیک است . 

اگر تروما با وارد شدن نیروی قابل توجهی به شکم باشد و اگر جفت پاره شده باشد ممکن است خونریزی جنینی-مادری رخ دهد .

 

 

بیماریهای قلبی-عروقی

بیماریهای قلبی سومین علت اصلی مرگ را در زنان 25 تا 44 ساله تشکیل می دهند . اما میزان مرگ و میر در 50 سال گذشته به طور قابل ملاحظه ای کاهش یافته است .

درمانهای بهتر این امکان را فراهم کرده که تعداد بیشتری از دختران مبتلا به بیماریهای مادرزادی قلب به سنین باروری برسند .

در بارداری از اکو،الکترو و رادیوگرافی قفسه سینه به راحتی می توان استفاده کرد . در صورت لزوم می توان کاتتریزاسیون قلب راست را انجام داد .

تغییرات فیزیولوژیک

مهمترین مورد افزایش برون ده قلبی به میزان 30 تا 50% در طول بارداری است. افزایش حجم ضربه ای، کاهش مقاومت عروقی و کاهش فشار خون نیز دیده می شود .

در اکثر موارد نارسایی قلبی زمانی که در دوره حوالی زایمان بار همودینامیک اضافی بر قلب تحمیل می شود به وجود می آید .

علایم و نشانه های بیماری قلبی در بارداری

علایم:

دیسپنه یا ارتوپنه پیشرونده ، سرفه شبانه،هموپتزی،سنکوپ و درد قفسه سینه

یافته های بالینی :

سیانوز، چماقی شدن انگشتان،اتساع مداوم ورید ژوگولر ، سوفل سیستولیک درجه 3:6 یا بیشتر ، سوفل دیاستولیک،کاردیومگالی،آریتمی مداوم،دوگانگی مداوم صدای دوم ، هیپرتانسیون ریوی

طبقه بندی بالینی

کلاس یک : بیمارانی که فاقد محدودیت در فعالیتهای فیزیکی هستند. این افراد نه علایم نارسایی دارند و نه دچار درد آنژینی می شوند .

 

41 صفحه فایل Word


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق مراقبتهای ویژه و تروما

دانلود فایل سند و انواع آن

اختصاصی از فایلکو دانلود فایل سند و انواع آن دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود فایل سند و انواع آن


دانلود فایل سند و انواع آن

 

بخش اول – تعریف سند و انو اع آ ن

 

فصل اول – آ ثا ر حقو قی ثبت اسناد

فصل دو م – صدور اجراییه

 

بخش دوم – شکا یات اجرایی

بخش سوم – طواری اجرایی

 

 

  • تعریف سند مطابق ماده 1284قانون مد نی : "سند عبارتست از هر نوشته که درمقام دعوی یا دفاع قابل استناد باشد ." با استنباط ازتعریف قانون ، یکی از شرایط مهم سند ، نوشته شد ن یا کتبی بودن آ ن است ، پس مدارک غیر مکتوب سند تلقی نمی شود.

 

 

وبه استناد ماده 1258قانون مد نی ومواد 206و229قانون آیین دادرسی مدنی :سند جزءادله اثبات دعوی محسوب است

به موجب مواد 1287و1289قانون مدنی سند به دو دسته تقسیم می شود :

سند رسمی

سند عادی ( غیر رسمی )

فایل ورد 81 صفحه


دانلود با لینک مستقیم


دانلود فایل سند و انواع آن

دانلود اقدام پژوهی علاقه مند کردن دانش آموزان کلاس ششم ابتدایی رابه کارگروهی یاهمیاری درکلاس

اختصاصی از فایلکو دانلود اقدام پژوهی علاقه مند کردن دانش آموزان کلاس ششم ابتدایی رابه کارگروهی یاهمیاری درکلاس دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود اقدام پژوهی علاقه مند کردن دانش آموزان کلاس ششم ابتدایی رابه کارگروهی یاهمیاری درکلاس


دانلود اقدام پژوهی علاقه مند کردن دانش آموزان کلاس ششم ابتدایی رابه کارگروهی یاهمیاری درکلاس

 

 

 

 

 

 

 

دانلود اقدام پژوهی چگونه دانش آموزان کلاس ششم ابتدایی رابه کارگروهی یاهمیاری درکلاس علاقه مند کنم

فرمت فایل word و قابل ویرایش 

تعداد صفحات 30 صفحه

قیمت 2500 تومان

قسمتی از مجموعه

چکیده :

دانش آموزانی که از طریق  یادگیری فعال  به یادگیری می بردازند  نه تنها بهتر یاد می گیرند  بلکه از تجربه یادگیری الذت بیشتری نیز می برند .حتی اگر معلم بهترین سخنران باشد ودر تمام مدت جلسه درسی به سخنرانی  بپردازد ممکن است یادگیری  صورت  گیرد اما این یادگیری به اندازه یادگیری که در موقعیت فعات به وجود می آید کامل جامع   وپایدار نیست . به نظر بین وویتاکر یکی ازمهمترین  راهبرد های فعال کردن دانش آموزان در فرآیند  یادگیری  ازگروهها مطالعه در کلاس و فراهم کردن فرصت بحث  تبادل نظر وبرسش و باسخ است (بین وویتاکر 2000)

 اثرات یادگیری از طریق کار گروهی و همیاری را می توان در این 5 بند خلاصه کرد :

  1. افراد از یکدیگر می آموزند
    2.انگیزه جهت یادگیری راافزایش می دهد
    3.احساسات مثبت نسبت به یکدیگر را افزایش می دهد واز جدایی و تنهایی می کاهد وروابط دوستانه ایجاد می کنند
    4.باعث تقویت مهارتهای اجتماعی می گردد.
    5. منجربه تقویت عزت نفس می شود.

مقدمه

دنیای امروز دنیای تشکیل تیم های کاری است و اگر در هر موسسه یا سازمان افراد موفق به کار گروهی نشوند، شرکت و سازمان، یکی از کلید های مهم موفقیت را از دست داده است.
دوران کنونی، دوران تخصص های متفاوت است. امروز دیگریک نفر تنها به صرف این که در یک رشته تخصص یا حتی فوق تخصص دارد نمی تواند در فعالیت های مختلف آموزشی، تجاری، اقتصادی، درمانی و... موفق باشد.

به عبارت دیگر، دنیای امروز دنیای تشکیل تیم های کاری است و اگر در هرموسسه یا سازمان افراد موفق به کار گروهی نشوند، شرکت و سازمان، یکی از کلید های مهم موفقیت را از دست داده است.

یکی‌ از معیارهایی‌ که‌ کشورهای‌ توسعه‌ یافته‌ را از کشورهای‌ در حال توسعه‌ مجزا می‌کند، فرهنگ‌ گروهی‌ کار کردن‌ است‌، در کشورهای‌ توسعه‌ نیافته‌، افراد علاقه‌یی‌ به‌ فعالیت‌های‌ گروهی‌ ندارند و همین‌ امر سبب‌ می‌ شود علاوه‌ بر صرف‌ انرژی‌ بیشتر، کارها با کیفیت‌ پایین‌ترین‌ انجام‌ پذیرد.
اصولا جهت‌ رسیدن‌ به‌ یک‌ جامعه‌ کارآفرین‌، رشد فعالیت‌های‌ گروهی‌ نیز ضروری‌ است‌ و بدون‌ چنین‌ ویژگی‌، کارآفرینی‌ در جامعه‌ فراگیر نخواهد شد.

شرکت‌ مایکروسافت‌ جهت‌ تهیه‌ متن‌ برنامه‌ ویندوز 2003 از پنج‌ هزار برنامه‌ نویس‌ کمک‌ گرفت‌ به‌ گونه‌یی‌ که‌ این‌ تعداد افراد در یک‌ کار گروهی‌، موفق‌ به‌ طراحی‌ این‌ برنامه‌ شدند. مهمتر از طراحی‌ و تولید این‌ برنامه‌، باید از هماهنگی‌ و همبستگی‌های‌ گروهی‌ لازم‌ برای‌ رسیدن‌ به‌ این‌ هدف‌ نام‌ برد. حال‌ ما با این‌ سوال‌ روبرو خواهیم‌ بود که‌ چگونه‌ باید یک‌ گروه‌ کاری‌ موفق‌ را سازماندهی‌ کنیم‌ و چه‌ شرایط‌ فرهنگی‌ باید بر این‌ گروه‌ حاکم‌ شود تا بتواند به‌ اهداف‌ مورد نظر خود دست‌ یابد.

برای‌ رسیدن‌ به‌ این‌ هدف‌ باید از قدم‌های‌ کوچک‌ آغاز کرد تا در نهایت‌ با کسب‌ تجربیات‌ لازم‌ بتوان‌ به‌ تشکیل‌ گروه‌های‌ بزرگتر اقدام‌ نمود.

گروه‌های‌ بزرگتری‌ که‌ بتوانند زمینه‌ساز تحول‌ در جامعه‌ باشند. در این‌ مقاله‌ تلاش‌ می‌شود فرصتی‌ برای‌ اندیشیدن‌ در این‌ خصوص‌ پدید آید. رشد و بسط‌ فرهنگ‌ گروهی‌ کار کردن‌ نیازمند انجام‌ پژوهش‌های‌ لازم‌ در این‌ زمینه‌ است‌ زیرا فرهنگ‌ جامعه‌ ما با دیگر کشورها متفاوت‌ است‌ و لذا
بعضی‌ از دستورالعمل‌های‌ ارایه‌ شده‌ در مقالات‌ نویسندگان‌ کشورهای‌ دیگربرای‌ ما کارساز نخواهد بود

فهرست مطالب

چکیده : 2

مقدمه. 3

بیان مساله : 4

شواهد1: 5

یافته های علمی: 6

انواع یادگیری.. 6

عوامل مؤثر بر یادگیری.. 8

انواع بازده‌های یادگیری.. 9

ضرورت تحول درروشهای تدریس... 12

پیشینه تحقیق: 24

تجزیه و تحلیل: 25

اثرات یادگیری فعال وهمیاری  (شواهد2 ) 25

پیشنهادات: 27

منابع: 28

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود اقدام پژوهی علاقه مند کردن دانش آموزان کلاس ششم ابتدایی رابه کارگروهی یاهمیاری درکلاس