فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درمورد وضعیت حقوقی ـ فقهی رایانه در ایران 35 ص

اختصاصی از فایلکو تحقیق درمورد وضعیت حقوقی ـ فقهی رایانه در ایران 35 ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 36

 

وضعیت حقوقی ـ فقهی رایانه در ایران

اشاره

رشد استفاده از رایانه در ایران و به کارگیری آن در فرایندهای مختلف آموزش،صنعت، نشر و پژوهش، مسائل حقوقی نوظهوری را در پی داشت. این مسائل ضرورتاً باید در دستگاه فقهی و حقوقی ایران تحلیل و قوانین مناسب با آن‏ها تصویب گردد.

بررسی‏های نظری پژوهش‏گران فقه و حقوق، بستر سازی برای دست‏یابی به قوانین کارآمد است. این مقاله تلاش دارد براساس نیازهای روز و مسائل نوظهور، متون فقهی و آراء فقیهان را بررسی کند.

حقوق رایانه دارای طیفی گسترده و موضوعاتی گوناگون است؛ امّا از آن‏جایی که بسیاری از فروعات این حقوق (بر خلاف کشورهای پیش‏رفتة صنعتی), تناسب چندانی با ساختار اقتصادی و اجتماعی کنونی ایران ندارند, طبعاً در تاریخچة قانون‏گذاری حقوق رایانه ایران, نمی‏توانند دارای منزلت و جایگاه ویژه‏ای باشند. به‏عنوان نمونه, گرچه در انگلستان برای حمایت از برخی از ابعاد سخت‏افزاری رایانه, قانونی تحت عنوان حمایت از تراشه‏های نیمه هادی تصویب شده است, اما به دلیل عدم آمادگی صنعت ایران بر تولید چنین محصولاتی در حجم انبوه, نمی‏توان از قانون‏گذار ایرانی انتظار تدوین چنین قوانینی را داشت. به طور کلی می‏توان گفت که از بین دو جنبة سخت‏افزاری و نرم‏افزاری رایانه, بُعد نرم‏افزاری آن در ایران دارای اهمیت خاصی بوده و کاربردهای فراوانی در صنعت ایران طی بیش از یک دهه ورود آن به کشور داشته است. به همین جهت از میان ابعاد حقوق رایانه, بُعد حقوق نرم‏افزار در ایران مورد توجه نسبی قانون‏گذاران ایران قرار گرفته است؛ از این‏رو در این گفتار بیش‏تر به تاریخچة زیرشاخة حقوق نرم‏افزار خواهیم پرداخت.

گرچه رایانه در اواخر دهة 1350 وارد ایران شد, اما رشد این پدیده در ایران از اواخر دهة 60 آغاز گردید. در ابتدای کار, این پدیده در نظام حقوقی ایران تأثیر چندانی نداشت, اما پس از تأسیس شرکت‏های نرم‏افزاری در ایران و گذشت چند سال از فعالیت آن شرکت‏ها, با طرح اولین دعوای نرم‏افزاری در دادگاه‏های ایران در سال 1372 به یک‏باره توجه حقوق‏دانان و قاضیان به این پدیده جلب شد و پرسش‏ها و ابهامات حقوقی جدیدی در این عرصه پدیدار گشت. نخستین و مهم‏ترین پرسشی که در این زمینه مطرح شد, دربارة ماهیت و جایگاه حقوقی نرم‏افزار بود. به بیانی دیگر, آیا نرم‏افزار اساساً به عنوان یک اثر ادبی و هنری شناخته می‏شود و یا یک اثر صرفاً صنعتی است؟ یا آیا نرم‏افزار دارای شرایط حق تکثیر و کپی‏رایت است یا شرایط اختراع‏پذیری؟ علاوه بر این, اصولاً چه حقوقی بر سازندة نرم‏افزار قابل تصور است؟ آیا ارتکاب اعمال در دایرة امور نرم‏افزاری می‏توانند مسئولیت‏های مدنی یا جزایی را به دنبال داشته باشند؟ به طور کلی محور اساسی پرسش‏های فوق به این مسئله بازمی‏گشت که نرم‏افزار اصولاً تحت چه قانونی حمایت شدنی است؛ قانون حمایت از آثار ادبی و هنری, قانون حمایت از اختراعات صنعتی و یا این‏که بایستی اساساً تحت یک قانون جدید و مخصوص مورد حمایت قرار گیرد؟ در دهة 1370, برخی از حقوق‏دانان با استناد به دلایلی, نرم‏افزار را به عنوان اثری ادبی تلقی کرده و آن را تحت قانون حقوق مؤلفان و مصنفان و هنرمندان مصوب سال 1348 می‏دانستند. از سوی دیگر پاره‏ای از حقوق‏دانان, نرم‏افزار را به عنوان یک محصول صنعتی قلمداد کرده, ویژگی اختراع‏پذیری را بر آن قابل انطباق می‏دانستند و از این‏رو منعی در شمول آن تحت قانون ثبت اختراع و علایم تجاری مصوب 1310 نمی‏دیدند. امّا تطبیق هر کدام از این دو قانون قدیمی بر نرم‏افزار, مبتلابه اشکالات خاصی بود:

مشکلات شمول نرم‏افزار تحت قانون 1348 (قانون حق تکثیر آثار ادبی و هنری)

1. گرچه کدهای نوشته شده به زبان‏های سطح بالا, شباهت‏های فراوانی به زبان طبیعی داشته و از جهاتی شبیه محتویات یک کتاب است و از این جهت مانند اثر ادبی, قابلیت این را دارد که تحت قانون مزبور قرار گیرد, امّا همان‏گونه‏که بیان شد, نرم‏افزار تنها شامل کدهای نوشته شده نیست؛ بلکه نرم‏افزار در واقع توسط کدهای ماشین (دستورات متشکل از صفر و یک‏ها) اجرا می‏شود. بنا بر این حتی اگر کدهای اصلی نرم‏افزاری را به عنوان اثر ادبی تلقی کنیم, باز هم نمی‏تواند این قانون به طور جامع تمامی مصادیق نرم‏افزار را پوشش دهد

2. در زمان تصویب قانون مزبور, نرم‏افزار وجود خارجی نداشته تا مورد نظر قانون‏گذار باشد, از این‏رو تعیین مجازات‏ها متناسب با موضوعات انفورماتیکی نیست.

3. افزون بر آن, بر اساس اصل «قانونی بودن جرم و مجازات», جرایم نرم‏افزاری باید دارای عنصر قانونی باشند تا قابل مجازات شوند. به همین دلیل تا در قانون به جرم نرم‏افزاری تصریح نشود, امکان مجازات متخلفین وجود ندارد و این در حالی است که این قانون, هیچ‏گونه تصریحی به نرم‏افزار ندارد.

مشکلات مربوط به اختراع‏پذیری نرم‏افزار طبق قانون سال 1310

4. عدم صراحت در نص قانون مزبور, به شمول پدیده‏های نرم‏افزاری به رغم اهمیت قابل توجه این صنعت, قاضیان دادگاه‏ها را در انطباق آن بر نرم‏افزار دچار تردید کرده بود.

5. در این قانون, مرجع فنی تخصصی جهت تشخیص نوع و طبقه‏بندی این دسته از محصولات, نامشخص بوده و هیچ‏کدام از مراجع فعلی مذکور در قانون بالا, به دلیل عدم صلاحیت فنی‏شان نمی‏توانستند مرجع مناسبی برای ثبت اختراعات نرم‏افزاری به شمار آیند.

مشکلات یادشده, به تدریج ضرورت تدوین نظام ویژة حمایت از پدیدآورندگان نرم‏افزار را ایجاب نمود. تا این‏که در سال 1371 از سوی دولت, انجام کارشناسی حقوقی این کار به شورای عالی انفورماتیک کشور واگذار شد و به همین منظور, شورای مزبور, پژوهش‏های گسترده‏ای در زمینة حقوق سازندگان نرم‏افزار به عمل آورد و با بررسی تطبیقی حقوق سایر کشورها و نیز مشاوره با کارشناسان فنی و مدیران ارشد شرکت‏های نرم‏افزاری, در نهایت در آبان‏ماه 1373 لایحه‏ای تحت عنوان «لایحة قانون حمایت از حقوق پدیدآورندگان نرم‏افزار» تدوین گشت. این لایحه مشتمل بر ده ماده بود که پس از ویرایش اول، یک ماده به آن اضافه گردید. افزون بر آن, نخستین آیین‏نامة مربوط تحت عنوان «پیش‏نویس دستورالعمل صدور گواهی محصولات نرم‏افزاری» در همان سال تدوین گردید.

لایحة مزبور تا سال 1378 مورد نقد و بررسی کارشناسان حقوقی مجلس شورای اسلامی قرار گرفت تا سرانجام در چهارم دی‏ماه 1379 قانون حمایت از پدیدآورندگان نرم‏افزار در هفده ماده و دو تبصره, به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و پس از تأیید آن توسط شورای نگهبان, در 24 دی ماه 79 با امضای رییس جمهوری جنبة اجرایی یافت.

تاریخچة حقوق رایانه در دادگاه‏های ایران

با توجه به ابهامات موجود در خصوص جایگاه نرم‏افزار در قوانین ایران و پس از پی‏گیری‏های مکرر وزارتخانه‏هایی چون وزارت ارشاد و کسب تکلیف از قوّة قضاییه در مورد چگونگی رسیدگی به شکایات نرم‏افزاری, سرانجام در سال 1371, رییس محترم قوّة قضاییة وقت بخش‏نامه‏ای را مبنی بر ملاک عمل قراردادن قانون حقوق مؤلفان, مصوب 1348 و قوانین مشابه صادر نمود و متعاقب آن با صدور نخستین رأی دادگاه‏های کشور دربارة دعوای شرکت نرم‏افزاری سینا در زمینة حق تکثیر محصولات


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درمورد وضعیت حقوقی ـ فقهی رایانه در ایران 35 ص

تحقیق درمورد ویروسها وسیستمهای کامیوتری 40 ص

اختصاصی از فایلکو تحقیق درمورد ویروسها وسیستمهای کامیوتری 40 ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 41

 

فهرست مطالب

ویروسها و سیستمهای امنیتی

مقـدمه

ویروس کامپیوتری چیست ؟

خانه ویروس

ویروسها شناخته شـده

انواع ویروسها

انواع ویروس ها نسل جدید

عملکرد ویروس

ویروسهای ناشناخته:

ساختار عمومی ویروسها و ضد ویروسها :

تکنیک های آشکارسازی ویروس ها :

پاکسازی ویروس ها

روش های پاکسازی

ابزارهایی برای افزایش امنیت و سرعت کامپیوتر

ویروسها و سیستمهای امنیتی

مقـدمه

بیش از سه دهه ازساخت اولین ویروس کامپیوتری توسط فرد کوهن می گذرد . شاید درابتدا کوهن هرگزتصورنمی کرد که روزی اختراع اوبه صورت یک فاجعه کامپیوتری در آمده و دنیای کامپیوتر را مورد تهدید قرار دهد (متاسفانه بسیاری از مشکلات بزرگ تکنولوژی همین گونه آغاز می شود). کوهن صرفا به عنوان یک پروژه دانشجویی ، برنامه ای را ساخت که می توانست خود را تکثیر کرده وانگل وار به دیگر برنامه ها بچسبد و نوعی تغییر در آنها بوجود آورد . با طرح ویژگیهای این نوع برنامه ها در مقالات و سخنرانیها بتدریجاین مسئله توجه عده زیادی از بر نامه نویسان را به خود جلب کرده و رفته رفته مسئله تولید ویروسهای کامپیوتری نضج گرفت. علت نامگذاری ویروس بر روی اینگونه برنامه ها،تشابه زاد آنها با ویروسهای بیولوژیکی بود. چرا که ویروسهای کامپیوتری مانند ویروسهای بیولوژیکی بطور ناگهانی تکثیر می شوند و در حالی که ممکن است بر روی یک دیسک وجود داشته باشند.تا زمانی که شرایط مناسب نباشند،فعال نخواهد بود.امروزه مسئله ویروسهای کامپیوتری به یک معضل بسیار جدی تبدیل شده است. حوزه عملکرد ویروسها، انواع کامپیوتر ها وسیستم های عامل را در بر می گیرد. و هر روزچندین ویروس جدید تولید شده و در فضای کامپیوتر جهانی رها می شود. بدون اینکه بتوان فرد سازنده آن را شناسایی و مواخذه کرد.برای یک کاربر معمولی PC ممکن است حداکثر ضرر ناشی ازیک ویروس خطر ناک ، نابود کردن اطلاعات وبرنامه های مهم موجود بر روی کامپیوتری باشد درحالی که ضرر یک ویروس مخرب بر روی شبکه ارتباطی ترمینالهای بانک های یک کشور ممکن است موجب تغییر و یا حذف اطلاعات مالی شرکتها و افراد صاحب حساب شده و خسارات مالی سنگینی را ببار آورد ، آنچنان که تا کنون نیز مواردی از این دست ، ازرسانه های گروهی اعلام شده است . بنابراین اثر تخریب کنندگی ویروسها مرز خاصی نمی شناسد و هر جا که اثری ازیک فعالیت کامپیوتری نرم افزاری وجود دارد،ممکن است ویروسها نیز حضور داشته باشند .

بدیهی است رشد سرطان گونه ویروسها متخصصین امر را بر آن می دارد که برنامه هایی برای نابودی آنها تهیه کنند.تا کنون برنامه های ضد ویروس زیادی ساخته شده است که هر یک گروهی از ویروسها را شناسایی و آنها حذف می کنند .

این برنامه ها هر یک ویژگیهای خاصی داشته و براحتی نمی توان ازآنها را به عنوان بهترین ضد ویروس معرفی کرد . متاسفانه به دلیل کمبود منابع ، عموم کاربران داخل کشور ازکارایی و نحوه عملکرد برنامه های اطلاع کافی نداشته و لذا صرفاً ازآنها به شکل ساده و بدون تنظیمات خاص استفاده کرده و از این رو در بسیاری موارد مشکلات ناشی از وجود ویروسها به طور قطعی حل نمی شوند .

ویروس کامپیوتری چیست ؟

ویروس کامپیوتری برنامه ای است که می تواند داده های موجود روی دیسک و حافظه RAM را معیوب نموده و در نتیجه از اجرای برنامه ها بطور صحیح جلوگیری به عمل می آورد .بعضی از ویروسها ی کامپیوتری ضعیف بوده و فقط با نمایش پیغام خاصی خود را نشان داده و صدمه ای به دیسک وارد نمی سازند ولی نوع دیگر ویروس ها ممکن است به حد خطرناک باشند که کل اطلاعات دیسک را از بین برده و کاربر را مجبور به format نمودن دیسک مزبور کنند. ویروسها کامپیوتری به صورت مخفیانه و از طریق برنامه هایی که توسط دیسک های دیگر یا مودم به کامپیوترتان کپی می کنید ،وارد کامپیوترتان می شوند . این ویروسهای کامپیوتری ممکن است مدتها در کامپیوتر شما موجود بوده و فقط به تکثیر خود پرداخته و هیچ صدمه ای وارد ننمایند و درساعت و تاریخ و یا هنگام اجرای برنامه خاصی فعال شده وتمام کپی ها ی خود را نیز فعال کنند که بستگی به ویروس مورد نظر ، صدمات غیرقابل جبرانی را وارد می کنند . ویروس ها اغلب روی فایـل های اجرایی دیـسک عمل نموده وآنها را معیوب می کنند . ویرس های کامپیوتری به صورت برنامه جداگانه ای وجود ندارند بلکه خود را به فایل ها و برنامه های دیگر چسبانده و از کامپیوتری به کامپیوتر دیگر منتقل می شوند .


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درمورد ویروسها وسیستمهای کامیوتری 40 ص

تحقیق درمورد ویندوز 98 و 2000

اختصاصی از فایلکو تحقیق درمورد ویندوز 98 و 2000 دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 59

 

اگر قصد نصب‌ ویندوز 98 را بر روی کامپیوتر خود دارید، ابتدا مطمئن شوید که این برنامه بر روی دستگاه شما اجرا می‌شود یا خیر، کمترین سخت‌‌افزار مورد نیاز برای اجرای ویندوز 98 عبارت‌ است‌ از:

پردازنده‌ی 80486 سری DX2-66

16 مگابایت‌ حافظه

150 مگابایت‌ فضای خالی روی دیسک‌ سخت‌

ماوس‌ یا یک‌ وسیله‌ی اشاره‌گر دیگر

نمایشگر VGA یا بهتر

سخت‌ افزار زیر برای اجرای بهینه‌ی ویندوز 98 توصیه میشود:

پردازنده‌ی پنتیوم P-75

32 مگابایت‌ حافظه

200 مگابایت‌ فضای خالی روی دیسک‌ سخت‌

ماوس‌ یا یک‌ وسیله‌ی اشاره‌گر دیگر

نمایشگر VGA یا بهتر

مودم با سرعت‌ 28.800 kbs

آشنایی یا محیط کار ویندوز 98

بالا آوردن‌ ویندوز 98

خروج‌ از ویندوز 98 و پایین‌ آوردن‌ سیستم‌

استفاده‌ از منوی‌ شروع‌

استفاده‌ از میان‌بُرهای‌ محیط کار

باز کردن‌ یک‌ پنجره‌

تعویض‌ پنجره‌ها

بستن‌ یک‌ پنجره‌

حداقل‌ و حداکثر کردن‌ پنجره‌ها

بازیابی‌ یک‌ پنجره‌‌ی حداقل‌ یا حداکثر شده‌

پاک‌ کردن‌ تمامی‌ پنجره‌ها از محیط کار

انتقال‌ پنجره‌ها

تغییر اندازه‌‌ی پنجره‌ها

مرتب‌سازی‌ پنجره‌ها


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درمورد ویندوز 98 و 2000

تحقیق درمورد پارتیشن بندی 29 ص

اختصاصی از فایلکو تحقیق درمورد پارتیشن بندی 29 ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 27

 

پارتیشن بندی

برای استفاده از هارد، ابتدا باید هارد را پارتشین بندی کرد. برای این کار ابتدا دیسک (سی دی) بوت را داخل سی رام گذاشته تا سیستم از طریق دیسک (سی دی ) بوت شود سپس با تایپ فرمان fdisk وارد fdisk می شویم تا کار پارتشین بندی هارد را شروع کنیم. از بین گزین های موجود.

1- Create Dos Partition or Logical Dos Drive

2- Set Active Partition

3- Delete of Logival Dos Drive

4- Display Partition Information

گزینه اول را انتخاب می کنیم. (اگر سیستم بیش از یک هارد داشته باشد، در این قسمت یک گزینه دیگر نیز اضافه می شود که مربوط به انتخاب هاردی که می خواهیم پارتشین بندی کنیم می شود) پس از انتخاب گزینه اول، از بین گزین های بعدی:

1- Create Primry Dos Partition

2- Creat Extended Dos Partition

3- Create Logical Dos Drive (s) in the Exteded Dos Partition

گزینه یک را انتخاب می کنیم که مربوط می شود به ایجاد پارتشین C که پارتشین اولیه (Primary) می باشد. تنها، پارتیشنها، پس ایجاد پارتیشن C، از طریق انتخاب گزینه دو، از نوع Extended ایجاد می شوند.

نکته: پس از ایجاد پارتیشن c باید آنرا Active کرد (بااستفاده از گزینه (Set Active Partition . درایو c تنها درایوی است که Active می شود.

پس از پایان پارتیشن بندی باید سیستم را Restart کرد تا بتوان عمل فرمت را انجام داد.

پارتیشن بندی سیستمی با بیش از یک هارد:

برای اینکه سیستمی با بیش از یک هارد (مثلا دو هارد) را پارتیشین بندی کنیم ابتدا باید تمام پارتشینهای هارد اول و سپس تمام پارتیشنهای هارد دوم را ایجاد کرد. با این تفاوت که پارتیشن Primary را فقط برای هارد اول ایجاد می کنیم و در واقع هارد دوم فقط دارای پارتیشنهای Extenden می باشد. (پارتیشن Primary همواره برای یکی از هاردها ایجاد می شود.

ویندوز xp این خاصیت را دارد که هنگام نصب ویندوز، سیستم را پارتیشن بندی کرد که در قسمت نصب ویندوز به این موضوع اشاره خواهد شد.

ظرفیت هر پارتیشن (درایو):

پس از اینکه نوع پارتشینی که می خواهیم ایجاد کنیم Extended یا Primary)، مشخص شد، ابتدا کل ظرفیت دیسک نمایش داده میشود و سپس از کاربر سوال می شود که آیا می خواهید کل ظرفیت دیسک را به یک پارتیشن اختصاص دهید؟ که در صورت مثبت بودن جواب، هارد را فقط به یک قسمت (پارتیشن) یعنی پارتیشن c، تقسیم می کند و در غیر اینصورت از کاربر می خواهد که ظرفیت درایو مورد نظر را به صورت درصدی یا معمولی وارد کند که این مقدار، به ظرفیت هارد و همچنین تعداد پارتیشنهایی که می خواهید ایجاد کنیم بستگی دارد. پس از ایجاد پارتیشن c ابتدا کل فضای باقیمانده را به کل پارتشینهای Extended اختصاص دهیم و سپس ظرفیت هر پارتیشن را به طور جداگانه و در زمان ایجاد آن (به صورت معمولی یا درصدی) مشخص می کنیم.

پاک (Delete) کردن پارتیشنها:

برای پاک کردن یک یا همه پارتیشنها، پس از بالا آمدن با سی دی رام و وارد شدن به Fdisk، از بین گزینه های موجود

1- Create Dos Partition or Logical Dos Drive

2- Set Active Partition

3- Delete of Logival Dos Drive

4- Display Partition Information

گزینه سه را انتخاب می کنیم و سپس از میان گزینه های بعدی

Delete Primary Dos Partition

Delete Extenden Dos Pertition

Delete Logical Dos Drive (s) in the Extenden Dos Partition

Delete Non_Dos Partition

ابتدا گزینه یک را انتخای می کنیم تا پارتیشن Primary که همان پارتیشن c می باشد و سپس با انتخای گزینه سه، بقیه پارتیشنها را نیز پاک می کنیم که در هر مرحله نام پارتیشن مورد نظر سوال می شود.

فرمت کردن درایو c

پس از اینکه کار پارتشین بندی هارد تمام شد، برای اینکه بتوان سیستم عاملی بر روی سیستمنصب کرد، باید درایوی را که می خواهیم سیستم عامل مورد نظر را در آن نصب کنیم، فرمت کنیم که اینکار معمولا در درایو c صورت می گیرد برای اینکار باید دیسک (سی دی) بوت را داخل سی رام گذاشت پس از اینکه سیستم بوت شد، فرمان مربوط به فرمت کردن درایو c را به صورت زیر تایپ می کنیم.

A: \Format C:/s

که البته بعضی اوقات /s را نشناخته و باید به صورت زیر تایپ شود:

A: \Format C

نکته: بعضی مواقع، هنگام فرمت کرد درایو c، پیغامی به صورت زیر ظاهر می گردد.

Enter Current Password

برای رفع چنین مشکلی حافظه CMOS را خالی می کنیم به این ترتیب که جامپر کنار باتری را یک لحظه برداشته و دوباره می گذاریم.

نصب ویندوز

پس از اینکه هارد پارتیشن بندی و درایو c فرمت شد، باید سیستم عاملی بر روی سیستم نصب کرد تا بتوان به راحتی با آن کار کرد.

نکته: پس از نصب سیستم عامل باید بقیه درایوها نیز فرمت شوند تا بتوان از آنها استفاده کرد.

ویندوز 98

برای نصب ویندوز 98 ابتدا سی دی ویندوز را داخل سی دی رام می گذازیم و سپس یک شاخه داخل درایو c ایجاد می کنیم تا فایلهای ویندوز در آنجا کپی کنیم و بتوانیم ویندوز را از روی هارد نصب کنیم. در غیر اینصورت باید ویندوز را از روی سی دی آن نصب کرد. (برای کپی کردن معمولا wina 98 یا wina 98 se را کپی می کنیم) پس از اینکه فایلهای مربوطه کپی شد، کار نصب


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درمورد پارتیشن بندی 29 ص

صدا و کارت صدا

اختصاصی از فایلکو صدا و کارت صدا دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 18

 

عنوان تحقیق :

کارت صدا

کارت صدا

تعریف کارت صدا‏

کارت صدا یکی از عناصر سخت افزاری رایانه‌است که باعث پخش و ضبط صدا می‌گردد. قبل از گسترش ‏کارتهای صدا، صدا در رایانه توسط بلند گوهای داخلی ایجاد میشد. این بلند گوها توان خود را از برد اصلی ‏می گرفتند. استفاده از کارت صدا از اواخر سال ۱۹۸۰ شروع شد. کنند. کارت صوتی همانند کارت گرافیکی بر روی ‏برد اصلی نصب می‌شود و در پشت آن چند فیش برای میکروفن و بلند گو قرار دارد. وظیفه کارت صدا آماده ‏سازی سیگنالها جهت پخش و دریافت سیگنالهای ورودی از میکروفن و آماده کردن آنها برای ذخیره در ‏رایانه‌است. کارت صدا، کارت صوتی نیز نامیده می‌شود و در بسیاری موارد می‌تواند اصواتی با کیفیت ‏بسیار عالی تولید کند. ‏ صوت، یک سیگنال آنالوگ است که به صورت موج پیوسته انتشار می‌یابد. رایانه همواره در حال پردازش ‏سیگنالهای آنالوگ است، زیرا این سیگنالها دائماً در حال تغییرند. در واقع لازم است که سیگنالهای ‏آنالوگ به بیتهای رقمی (دیجیتال) تبدیل شوند. ‏ صوت، یک سیگنال آنالوگ است که به صورت موج پیوسته انتشار می‌یابد. رایانه همواره در حال پردازش ‏سیگنالهای آنالوگ است، زیرا این سیگنالها دائماً در حال تغییرند. در واقع لازم است که سیگنالهای ‏آنالوگ به بیتهای رقمی (دیجیتال) تبدیل شوند. ‏ سیگنالهای دیجیتالی تولید شده مجدداً باید به سیگنالهای آنالوگ تبدیل شوند تا بتوانند به وسیله بلند گو پخش ‏شوند. ‏

شبیه سازی صوتی

صداهای دیجیتال به فضای زیادی بر روی دیسک نیاز دارد. بنابراین به جای ذخیره صدا آن را ایجاد می‌کند. ‏این عملیات شبیه سازی صوتی نام دارد و به روشهای زیر صورت می‌گیرد:

1- FM(مدولاسیون بسامد): این روش به صورت کاملاً مصنوعی صدا را ایجاد می‌کند و برای ساخت آن از ‏دو موج سینوسی استفاده می‌کند. ‏

‏۲- جدول موجی (صدای موجی): این روش کم هزینه و واقعی تر است. در این حالت از تمامی وسایل ‏موسیقی نمونه گیری شده‌است و صدای دیجیتالی تولید شده در یک جدول موج ذخیره شده‌است. در صورتی ‏که یک برنامه به صدایی احتیاج داشته باشد این جدول موج چه در کارت صدا و چه در دیسک، صدای واقعی ‏را به برنامه می‌دهد. فایلهای صوتی با پسوند ‏Wav‏ در ویندوز صداهای واقعی هستند که از جدول موج ‏استفاده می‌کنند. بنابراین آهنگسازان حرفه‌ای ترجیح می‌دهند این گونه کارتهای صدا را استفاده نمایند. این صداها در ‏تراشه‌های رام کارت صوتی ذخیره می‌شوند و در نتیجه بسیاری از تولید کنندگان بزرگ بودن حافظه جدول ‏صوتی را دلیل مرغوب بودن کارت صدا می‌دادند.

‏ 3-MIDI‏(رابط دیجیتالی ادوات موسیقی): این روش برخلاف روش قبلی صدای تولید شده را ضبط نمی‌کند، ‏بلکه اطلاعات صدا مانند کوک، دوام، بلندی و سایر موارد را ضبط می‌کند. این اطلاعات در یک قالب ‏استاندارد در فایل ذخیره می‌شود و یا به یک وسیله موسیقی جهت اجرا ارسال می‌شود. بنابراین یک فایل ‏MIDI‏ مجموعه‌ای از دستور العملها در مورد چگونگی اجرای نت هاست. ‏ نکته: فایلهای ‏MIDI‏ جهت برقراری ویدئو کنفرانسها و پخش فیلم در اینترنت به کار می‌روند.

‏۴- نمونه سازی فیزیکی:این روش نسبتاً جدید است و بسته به نوع ساز شبیه سازی شده‌است. با اینکه دارای ‏صدای خوبی است اما بار زیادی بر پردازنده اصلی وارد می‌سازد. ‏


دانلود با لینک مستقیم


صدا و کارت صدا