فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود درس پژوهی با موضوع تعلیمات اجتماعی پنجم ابتدایی درس ایثار و فداکاری

اختصاصی از فایلکو دانلود درس پژوهی با موضوع تعلیمات اجتماعی پنجم ابتدایی درس ایثار و فداکاری دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود درس پژوهی با موضوع تعلیمات اجتماعی پنجم ابتدایی درس ایثار و فداکاری


دانلود درس پژوهی با موضوع    تعلیمات اجتماعی پنجم ابتدایی درس ایثار و فداکاری

دانلود درس پژوهی تعلیمات اجتماعی پنجم ابتدایی درس ایثار و فداکاری

 

 

فرمت فایل word و قابل ویرایش 

تعداد صفحات 25 صفحه

قسمتی از مجموعه

طرح درس

نام درس: تعلیمات اجتماعی              پایه: پنجم ابتدایی     موضوع درس: ایثار و فداکاری

هدف کلی:      آشنایی با ایثار و فداکاری

اهداف جزئی: آشنایی با مفهوم ایثار و فداکاری

  آشنایی با کاربرد ایثار و فداکاری در زندگی روزمره

  ایجاد و تقویت روحیه فداکارانه

  اهداف رفتاری:

1- ویژگی های ایثار را بیان کند.

2- فواید و نتایج ایثار را در اجتماع برشمارد

3- نمونه هایی از فداکاری و ایثار را در زندگی روزمره ذکر کند.

4- مطالب آموخته شده درس ایثاررا در رفتارهای روزانه خود به کار برد.

  وسایل مورد نیاز: کتاب درسی- تابلو- گچ- دانش آموزان- فرم های شماره (1) و (2)

  فضا و مدل کلاس: ابتدا به صورت سنتی و بعد به صورت گروهی 4 نفره

  راهبرد ایجاد انگیزه: معلم متن درس را با شیوه ای جذاب برای دانش آموزان می خواند و نمونه هایی از ایثار و فداکاری را که به نظرش می رسد برای دانش آموزان بازگو می کند.

  ارائه درس: درابتدا معلم سوالاتی را که از قبل آماده کرده، در قالب فرم شماره(1) که به صورت فردی دانش آموزان پاسخ گو آن باشند را در اختیار آنها قرار می دهد.

  فرم شماره(1)

1- آیا تا به حال اتفاق افتاده که به چیزی احتیاج داشته باشید اما آن را به فرد دیگری بدهید که او نیز به آن چیز احتیاج دارد؟

2- آیا می توانید نمونه ای از این کار را بیان کنید؟

3- ایثار به چه معنا است؟

4- آیا ایثار انواعی هم دارد؟ نام ببرید؟

در مرحله دوم: فرم شماره(1) را جمع آوری کرده و نمره آن را لحاظ می کند. سپس فرم شماره (2) را در اختیار دانش آموزان قرار می دهد تا باز به صورت فردی به سوالات پاسخ دهند. در هر پاسخ جای یک گزینه خالی برای پاسخ احتمالی جدید گذاشته می شود و
دانش آموزان باید به ترتیب امتیاز دهند. مثلاً امیتاز 4 بالاترین بعد 3 بعد 2 و در آخرین امیتاز که پایین ترین امتیاز 1 است قرار می گیرد.


دانلود با لینک مستقیم


دانلود درس پژوهی با موضوع تعلیمات اجتماعی پنجم ابتدایی درس ایثار و فداکاری

دانلود سوره نحل با ترجمه

اختصاصی از فایلکو دانلود سوره نحل با ترجمه دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

 فرمت فایل:  ورد ( قابلیت ویرایش و آماده چاپ

 


  قسمتی از محتوای متن 

تعداد صفحات : 24 صفحه

سوره نحل آیه های 55 الی 79 از قرآن عثمان طاها لیکفر و ابما اتینا هم فتمتّعوا فسوف تعلمون و با وجود آن همه نعمت که به آنها دادیم باز براه کفر و کفران بروند باری (این دو روزه دنیا را به کامرانی حیوانی بپردازید) که به زودی خواهید دانست به نظر من چون انسان فراموش کار است پس از مدتی اصول و تعالیم الهی را فراموش کرده و به راه غفلت می رود و یجعلون لما لا یعلمون نصیبا ممّ رزقناهم تالله لتسئلنّ عمّا کنتم تفترون و این مشرکان برای بتان از روی جهل نصیبی از رزقی که به آنها دادیم قرار می دهند سوگند به خدای یکتا که البته از آنها از این دروغ و عقاید باطلشان باخواست خواهد شد چون هیچ دروغی پشت ماه نمی ماند هر شرکی در آخر باطل خواهد بود و یجعلون لله البنات سبحانه و لهم ما یشتهون و این مشرکان فرشتگان را با آنکه خدا منزّه از فرزند است دختران خدا دانستند و حال آنکه پسران را آرزو می کنند.
چون مشرکان دختران را زنده بگور می کردند ولی در دلشان از زنان خوششان می آمد ولی در ظاهر از پسران خوششان می آمد و اذا بشّر احد هم بالانثی ظلّ وجهه مسودّا و هو کظیم و چون یکی از آنها را به فرزند دختری مژده دهد از شدّت غم و حسرت رخسارش سیاه شده و سخت دلتنگ می شود.
از حماقت قوم جاهلیت همین بس که به دختران اهمیت نداده ولی خودشان از مادرانی متولد می شدند که آن را بزرگ می داشتند یتواری من القوم من سوء ما بشّر به ایمسکه علی هون آمـ یدسّه فی التّراب الا سآء مایحکمون و از این عار روی از قوم خود پنهان می دارد و به فکر افتد که آیا آن دختر را با ذلّت و خاری نگه دارد یا زنده به خاک گور کند (عاقلان) آگاه باشید که آنها بسیار بد می کنند اگر این کار زشت انجام می دادند پس چگونه به خود اجازه می دادند که زنان زیادی بگیرند للذین لا یومنون بالاخره مثل السّوء و لله المثل الاعلی و هوالعزیز الحکیم اوصاف کسانی که (به خدا و) به قیامت ایمان ندارند زشت است (و اعمالشان مانند زنده به گور کردن دختران هم از روی جهالت و بی رحمی است) خدا (و خداشناسان) را پسندیده و عالیترین اوصاف کمال است و خدا بر هر کار مقتدر و به هر چیز داناست این عمل بی فکرانه که دختران خود را ازبین می بردند چون در جامعه خود دختر کم می آمد و جوانان پسر برای تزدواج باید با اقوام دیگر ازدواج می کردند یا به جوامع دیگر حمله می کردند که بتوانند دختران آنان را به اسیری بگیرند و با آنان ازدواج کنند و این خوی همیشه درجنگ و حمله در روحیه جامعه باقی می ماند و لو یواخذ الله النّاس بظلمهم ما ترک علیها من دابّه و لکن یوخّرهم الی اجل مسمّی فاذا جاء اجلهم لا یستاخرون ساعه و لا یستقدمون و اگر خدا از ظلم و ستمگریهای خلق انتقام کشد جنبنده ای در زمین نخواهد گذاشت (ولیکن در عفویت او تعجیل نمی کند) و از راه لطف به تاخیر می افکند تا زمانی معین (که مقتضای حکمت و مصلحت است) ولی آنگاه که اجل آنها رسید دیگر یک لحظه مقدم و موخر نخواهد شد روحیه لطف و مرحمت خداوند نسبت به صنع دست خود که ما انسان ها هستیم همیشه بوده و بخشندگی او پایانی ندارد ولی وقتی می بیند که این گمراهی دیگر به جاهای خطرناکش رسیده مانع شده و


دانلود با لینک مستقیم


دانلود سوره نحل با ترجمه

تحقیق در مورد اشتغال زنان

اختصاصی از فایلکو تحقیق در مورد اشتغال زنان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 17

 

گرایش‌های جهانی اشتغال زنان

نگاهی به وضعیت اشتغال زنان ایرانی

مقدمه:

با وجودیکه زنان نیمی از جامعه انسانی را تشکیل می‌دهند اما حضور آنان در جامعه پررنگ به نظر نمی‌رسد. نادیده گرفتن زنان، نابرابری در دسترسی به منابع و امکانات موجود، وجود برخی تبعیض‌های اجتماعی، عدم وجود یک نگرش همه‌جانبه درباره زنان و غیره از جمله دلایلی می‌باشند که نقش برجسته این قشر از جامعه را کمرنگ و کمرنگ‌تر ساخته است. البته نباید این نکته را از نظر دور داشت که در حال حاضر زنان و مسائل مربوط به آنها برای حکومت‌ها، سیاستگزاران، فعالان حقوقی و پژوهشگران اهمیت ویژه‌ای یافته جهت‌گیری دولت‌ها درباره توانمندی‌ها و مشارکت‌های اقتصادی و اجتماعی زنان دستخوش تغییر شده است.

همانطوریکه در شماره گذشته اشاره شد در صدد بر آمدیم در این برداشت تصویری از سیمای اشتغال زنان را ایران ارائه دهیم ...

در حالیکه در سالهای اخیر شاخص‌های مربوط به اشتغال زنان در فعالیت‌های اقتصادی تغییر چندانی نداشته است، اما تفاوت این شاخص‌ها در میان زنان و مردان شاغل همواره قابل ملاحظه بوده است. بدین ترتیب مشاهده می‌شود که جامعه ما نتوانسته از نیروی کار بالقوه زنان به صورتی کارآمد استفاده و آنان را به عرصه تولید هدایت کند. آمار نشان می‌دهد که در بسیاری از کشورهای پیشرفته صنعتی، سهم زنان در فعالیت‌های اقتصادی از 60 درصد هم بیشتر است. در حالیکه سهم زنان در کشورهای در حال توسعه از 30 درصد فراتر نرفته و این میزان در کشور ما حدود 12 درصد است. سرمایه‌گذاری در آموزش زنان از یک سو به افزایش مهارت‌ها و آمادگی برای ورود این قشر از جامعه و به بازار کار و توسعه اقتصاد پایدار مبتنی بر دانش و کاربرد فناوری کمک می‌کند و از سوی دیگر تحولی قابل ملاحظه در جهان‌بینی و فرهنگ آنان در جایگاه مادر و تربیت‌کننده نسل فردا به وجود می‌آورد. هدف این مقاله تحلیل عوامل مؤثر در اشتغال زنان است و نشان داده خواهد شد که چگونه رشد جمعیت، رشد اقتصادی و افزایش تحصیلات زنان در میزان اشتغال آنان در بازار کار تأثیر می‌گذارد.

تمایل زنان به شرکت در بازار کار و دستیابی به موقعیت‌های اجتماعی و اقتصادی بهتر، همراه با نبود فرصت‌های شغلی کافی برای زنان دارای تحصیلات متوسطه و نرخ بالای بیکاری آنان، از جمله انگیزه‌هایی بوده است که زنان را به سمت کسب تحصیلات عالی سوق داده است. با وجودی که رابطه تحصیل و اشتغال دو طرفه است اما تحصیل بیشتر و مشارکت جاری زنان در بازار کار رابطه‌ای معکوس پیدا کرده است.

  یافته‌ها:

براساس یافته‌های پژوهش‌های صورت گرفته، بین میزان موالید و میزان اشتغال زنان در ایران رابطه‌ای منفی داشته به طوری که به ازای 1 درصد افزایش درنرخ باروری، اشتغال زنان ایران 23 درصد کاهش می‌یابد. در نیم قرن گذشته سطح باروری در کشور تغییرات قابل ملاحظه‌ای داشته است. محاسباتی که بر پایه اطلاعات مربوط به سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1345 انجام شده نشان می‌دهد که در سال‌های مزبور میزان باروری در کشور در سطح بالایی قرار داشته و در سالهای بعدی تا حدود 20 درصد و بیشتر کاهش یافته است. این تحولات حاکی از وجود زمینه‌های مناسب برای کاهش سطح باروری در کشور نشان می‌دهد که همگام با کاهش درصد باروری در زنان ایرانی میزان اشتغال آنان افزایش یافته است که این امر نشان‌دهنده آن است که بین این دو متغییر رابطه معکوس وجود دارد. از طرف دیگر، فرد فقط زمانی وارد بازار کار می‌شود که دستمزد بازار بیش از حداقل دستمزد مورد انتظار او باشد. عواملی نظیر خانه‌داری و نگهداری از فرزندان دستمزد کف زنان را افزایش می‌دهد و موجب کاهش احتمال شرکت آنان در بازار کار می‌شود. بنابراین افزایش تعداد فرزندان و داشتن فرزند کوچک مسئولیت‌های خانگی زنان را، حتی در صورت استفاده از خدمات مهدکودک، افزایش می‌دهد و همانطور که گفته شد، این عامل موجب افزایش دستمزد کف و ایجاد محدودیت برای اشتغال زنان می‌شود.

افزایش قابل توجه تعداد دانش‌آموزان و دانشجویان دختر از جمله عواملی است که در سالهای اخیر در جهت کاهش حضور زنان در بازار کار عمل کرده است. اگر در آینده هم سهم جمعیت در حال تحصیل از کل جمعیت 10 ساله و بیشتر زنان رو به رشد باشد، این عامل در جهت کاهش نرخ مشارکت زنان در بازار کار عمل خواهد کرد. باید توجه داشت که تمایل زنان به شرکت در بازار کار و کسب موقعیت‌های اجتماعی و اقتصادی بهتر، همرا با نبود فرصتهای شغلی برای زنان دارای تحصیلات متوسطه و نرخ بالای بیکاری آنان، از جمله انگیزه‌هایی بوده است که زنان را به سمت کسب تحصیلات عالی سوق داده است. این در حالی است که با وجود رابطه دوطرفه میان تحصیل و اشتغال، تحصیلات بیشتر زنان، نرخ مشارکت آنان در بازار کار را کاهش داده است.  

متغیر بعدی سرانه تولید ناخالص داخلی است. به طور کلی افزایش تولید ناخالص داخلی تأثیر مثبت بر اشتغال نیروی کار زنان می‌گذارد. به عبارت دیگر، رشد تولید ناخالص داخلی، از طریق ایجاد ظرفیتهای جدید اقتصادی،


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد اشتغال زنان

دانلود سوره همزه

اختصاصی از فایلکو دانلود سوره همزه دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

 فرمت فایل:  ورد ( قابلیت ویرایش و آماده چاپ

 


  قسمتی از محتوای متن 

تعداد صفحات : 18 صفحه

تفسیر نمونه جلد 27 صفحه 305 َسوره همزهََمقدمهاین سوره در مکه نازل شده و داراى 9 آیه است تفسیر نمونه جلد 27 صفحه 306 محتوى و فضیلت سوره همزةاین سوره که از سوره هاى مکى است از کسانى سخن مى گوید که تمام هم خود را متوجه جمع مال کرده ، و تمام ارزشهاى وجودى انسان را در آن خلاصه مى کنند، سپس نسبت به کسانى که دستشان از آن خالى است به دیده حقارت مى نگرند و آنها را به باد استهزا مى گیرند.
این ثروت اندوزان مستکبر، و خودخواهان حیله گر چنان از باده کبر و غرور مست مى شوند که از تحقیر دیگران و عیب جوئى و استهزا و غیبت آنها لذت مى برند و با آن تفریح مى کنند.
و در پایان سوره از سرنوشت دردناک آنها سخن مى گوید که چگونه به صورت حقارت آمیزى در دوزخ پرتاب مى شوند، و آتش سوزان جهنم قبل از هر چیز بر قلب آنها مسلط مى گردد، و روح و جان آنها را که کانون این همه کبر و غرور و این همه شرارت بود به آتش مى کشد، آتشى سوزان و مستمر و طولانى .
در فضیلت تلاوت این سوره در حدیثى از پیغمبر اکرم (صلى اللّه علیه و آله و سلّم ) آمده است : من قراء سورة الهمزة اعطى من الاجر عشر حسنات بعدد من استهزاء بمحمد (صلى اللّه علیه و آله و سلّم ) و اصحابه : هر کس این سوره را تلاوت کند به عدد هر یک از کسانى که محمد و یارانش را استهزاء کردند ده حسنه به او داده مى شود.
و در حدیثى از امام صادق مى خوانیم : هر کس آن را در نماز فریضه اى بخواند فقر از او دور مى شود، روزى به او رو مى آورد، و مرگهاى زشت و بد از او دفع مى گردد.
تفسیر نمونه جلد 27 صفحه 307 ََآیه 1 - 9آیه و ترجمهبِسمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِوَیْلٌ لِّکلِّ هُمَزَةٍ لُّمَزَةٍ(1) الَّذِى جَمَعَ مَالاً وَ عَدَّدَهُ(2) یحْسب أَنَّ مَالَهُ أَخْلَدَهُ(3)َکلا لَیُنبَذَنَّ فى الحُْطمَةِ(4) وَ مَا أَدْرَاک مَا الحُْطمَةُ(5) نَارُ اللَّهِ الْمُوقَدَةُ(6) الَّتى تَطلِعُ عَلى الاَفْئِدَةِ(7) إِنهَا عَلَیهِم مُّؤْصدَةٌ(8) فى عَمَدٍ مُّمَدَّدَةِ(9) تفسیر نمونه جلد 27 صفحه 308   ترجمه : بنام خداوند بخشنده مهربان1 - واى بر هر عیب جوى مسخره کننده اى !2 - همان کس که مال را جمع آورى و شماره کرده (بى آنکه حساب مشروع و نامشروع کند).
3 - گمان مى کند که اموالش سبب جاودانگى او است !4 - چنین نیست که او مى پندارد، به زودى در حطمه (آتشى خردکننده ) پرتاب مى شود.
5 - و تو چه مى دانى حطمه چیست ؟
6 - آتش برافروخته الهى است .

7 - آتشى که از دلها سرمى زند!8 - این آتش بر آنها به صورت دربسته است .
9 - در ستونهاى کشیده و طولانى !  شاءن نزول : جمعى از مفسران چنین گفته اند


دانلود با لینک مستقیم


دانلود سوره همزه

دانلود پاورپوینت مفاهیم سیستم و مدل

اختصاصی از فایلکو دانلود پاورپوینت مفاهیم سیستم و مدل دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت مفاهیم سیستم و مدل


دانلود پاورپوینت مفاهیم سیستم و مدل

سیستم چیست؟

یک گروه یا دسته از عوامل و اجزاء مرتبط که با یکدیگر تعامل داشته و تجمیع‌پذیر بوده تا به هدف مشخص برسند را سیستم گویند.
انواع سیستم

1)سیستم حلقه باز (Open-Loop):

سیستمی که قادر به کنترل عملیات خود نیست.
سیستمی که فاقد عناصر مکانیزم کنترل یا بازخور باشد.

2)سیستم حلقه بسته (Close-Loop):

سیستمی که دارای عناصر مکانیزم کنترل و بازخور باشد.

3)سیستم‌های باز (Open Systems):

سیستمی که با محیط خود از طریق جریان منابع(داده و اطلاعات) در تعامل باشد.

4)سیستم‌های بسته(Closed Systems):

سیستمی که با محیط خود رابطه برقرار نکند.
زیر سیستم‌ها(Sub-Systems)
لایه‌ها یا سطوح هر سیستم را زیرسیستم‌های آن نامند.
زیر‌سیستم‌ها خود دارای مشخصات کامل یک سیستم می‌باشند.
سوپر‌سیستم‌ها (Super-Systems)
هنگامی‌که یک سیستم جزئی از یک سیستم بزرگ‌تر باشد، سیستم بزرگ‌تر را سوپر سیستم گویند.
 
مثال: سیستم‌های شیءگرای سلسله‌مراتبی
نمونه‌هایی از سیستم‌ها

1)سیستم‌های پشتیبانی مدیران ارشد:Executive Support Systems ESS

2)سیستم‌های اطلاعات مدیریت: Management Information Systems MIS

3)سیستم‌های پشتیبانی تصمیم:  Decision Support Systems) DSS)

4)سیستم‌های کار‌دانش: Knowledge Work Systems) KWS)

5)سیستم‌های دفتری: Office Systems) OS)

6)سیستم‌های پردازش تراکنش:Transaction Processing System TPS

مدل (Model)

انتزاع (Abstraction) یک شیء یا مفهوم را مدل گویند.
مدل نمایانگر برخی از اشیاء یا فعالیت‌ها بوده که هریک از آنها را یک موجودیت یا هستوند (Entity) نامند.
کنترل سیستم
مدیریت، اطلاعات را که خروجی سیستم می‌باشد، دریافت می‌کند.
اطلاعات مورد نیاز مدیران شامل اطلاعات تولید، توزیع، تحلیل فروش و ... می‌باشد.
روش‌های تحلیل و طراحی سیستم
1.روش سیستمیک
2.روش چرخه‌ی عمر
3روش پروتوتایپ‌سازی
فازهای روش سیستمیک

1) فعالیت‌های اولیه و آمادگی

گام اول: نمایش سازمان بصورت یک سیستم؛ بایستی قادر بود وضعیت سازمان را به یک یا چند مدل تبدیل نمود.

گام دوم: تشخیص محیط؛ شناخت رابطه‌ی سازمان با محیط پیرامون بسیار مهم است.

شامل 66 اسلاید powerpoint


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت مفاهیم سیستم و مدل