لینک پرداخت و دانلود "پایین مطلب:
فرمت فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحه:60
فهرست مطالب:
- مشخصات روتور توربین بخار E-Type
1-1 آشنایی :
3-1 تفاوت بلید F و TX:
4-1 تفاوت بلیدهای R و L و روش شناسایی آن ها (blade):
5-1 تعریف شراد یا cover plate:
وضعیت دست: DIBOR
نحوه زدن out و in در GROOVE:
برای زدن پلیسه ها:
پلیسه گیری لبه های شفت (Shaft):
پلیسه گیری سطح دندانه:
به نام خدا
گزارشی که مقابل روی شما می باشد ماحصل بازدید اینجانب به همراه چند تن از مهندسین و تکنسین ها از شرکت زیمنس در کارگاه Rotor می باشد.
در تهیه این گزارش سعی بسیار شده تا مطالب از ترتیب و نظم خاصی برخوردار باشد تا خواننده این گزارش از روند انجام کار بصورت گام به گان مطلع گردد. جهت حصول به این مهم از روش مشاهده و نحوه انجام کار و ترتیب انجام کار و انطباق مشاهدات، دستورالعمل (EMD) استفاده شده است.
در این گزارش سعی بسیار شده مطالب و تصاویر از هماهنگی خاصی برخوردار باشد تا خواننده را در درک مطالب یاری دهد.
مطالب مطرح شده در این گزارش بر اساس (EMD) 1470/000 می باشد. در ضمن یا هماهنگی هایی که مسئولین محترم در آلمان انجام دادند اینجانب توانستم علاوه بر دوره بلیدگذاری روتور مدتی زمان کوتاهی هم در قسمت سیل زنی و دیبور آموزش دیده و تجربه جدیدی کسب کنم.
متاسفانه زمان آموزش دیبور روتور بسیار کوتاه بود و اینجانب موفق به دیدن دیبور کردن روتور E-Type نشدم، بلکه روتور از نوع H را مشاهده کردم. و هیچ مدرک و سندی در اختیارم قرار داده نشده و اپراتورها در جواب سوال من می گفتند که پلیسه گیری کاری تجربی و چشمی است و اینجانب هم تمام توان خود را به کار برده تا بتوانم از این دانش بهره مند شوم.
در پایان از تمام مسئولین قدردانی و تشکر می نمایم که این فرصت را به اینجانب داده اند تا بتوانم از دانش روز بهره مند شوم.
پلیت گذاری:
در سمت out یا in (4 پنجره داریم که فرقی نمی کند از کدام پنجره شروع کنیم)، یک پنجره را انتخاب و وسط آن را پیدا کرده و علامت می زنیم. این محلی است که 2 بلید به یکدیگر چسبیده و جوش داده می شوند. و در منطقه وسط بلید می باشند.
از پلیت ها:
لبه پلیت هایی که در محل windows می افتند به وسیله گرندر پخی می زنیم تا بعد از جفت شدن 2 پلیت با هم، یک چاله برای گرده جوش داشته باشیم. 10734-347080
و روی یکی از پلیت ها (سمت چپ) یک سوراخ زده و قلاویزکاری می شود. برای اینکه اگر بخواهیم پلیت را دربیاوریم یا در آینده دربیاورند.
که برای به دست آوردن محل سوراخ باید طول پهنا را گرفته mm26 و نصف کرده که mm13 خط کشیده و در طول هم mm15 به سمت داخل خط کشیده و محل برخورد را سوراخ زده با مته 4 قلاویز می کنیم.
-جاانداختن پلیت ها از یک پنجره ای که انتخاب شده 3 پلیت به سمت راست و 3 پلیت به سمت چپ می اندازیم و بعد 2 پلیتی که شیار به روشان درآوردیم را در جایگاهشان انداخته و به یکدیگر می چسبانیم.
با ریموت شفت روتور را چرخانیده تا به پنجره دیگر برسیم 90 می چرخیم. چند تا بلیت در دو طرف پنجره انداخته و پلیت های شیاردار را در محلشان قرار میدهیم و دوباره شفت را چرخانده و مرحله سوم برای پنجره 3 انجام داده و به پنجره چهارم می رسیم. برای جا انداختن پلیت ها به همان روش قبل ولی باید دقت شود که قبل از جا انداختن پلیت های شیاردار آنها را تست کرده و بعد درون groove انداخته.
گزارش کارگاه شرکت زیمنس قسمت روتور