رابطه بین سبک رهبری مدیران و محیط تدریس معلمان تربیت بدنی شهرستان مریوان
بصورت ورد ودر83صفحه
چکیده پایان نامه هدف از این پژوهش، بررسی ارتباط بین سبک رهبری مدیران مدارس با محیط مدرسه از دیدگاه معلمان تربیت بدنی است. نمونة آماری شامل 97 معلم تربیت بدنی(56 مرد و 41 زن) و ابزار اندازه¬گیری تحقیق شامل پرسشنامة ارزیابی سبک رهبری سالزمن(SLSI) و پرسشنامة سطح محیط مدرسه (SLEQ) است. نتایج نشان داد که میانگین نمرة سبک رهبری سالزمن 31 (از 70 نمره ممکن) بود. میانگین نمرات محیط مدرسه از دیدگاه معلمان تربیت بدنی3/179 (از 280 نمره ممکن) بود. در مورد شاخص رهبری، سبک رهبری وظیفه گرا با درصد 3/69 از کل مدیران مدارس سبک رایج بین مدیران مدارس شناخته شد. درمورد شاخص محیط مدرسه، 8 بُعد (حمایت از دانش آموزان، وابستگی، علاقه¬ی حرفه¬ای، اجماع کاری، توانمند سازی، نو آوری، کفایت منابع و فشار کار) شناخته شد که شاخص حمایت از دانش آموان با 71/25 در بهترین حالت وشاخص فشار کار با 49/18 در بدترین وضعیت در میان 8 بعد قرار دارند. نتایج آزمون فرضیات تحقیق نشان داد که همبستگی بین سبک رهبری مدیران مدارس و محیط تدریس ازدیدگاه معلمان رابطه وجود دراد اما در سطح 05/0 pمعنی دار نیست. سایر نتایج از رابطه معنی دار بین دو متغییردموگرافیک جنسیت وسطح تحصیلات با سبک رهبری و رابطه معنی داری بین متغییر¬های سابقه تدریس و سطح تحصیلات با محیط مدرسه خبر داد.
رابطه بین سبک رهبری مدیران و محیط تدریس معلمان تربیت بدنی شهرستان مریوان