فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلودمقاله اتومبیل

اختصاصی از فایلکو دانلودمقاله اتومبیل دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

 

 

 

 

تاریخچه
آنچه بعنوان اتومبیل در اختیار ماست حاصل تجربه‌های گوناگون و تلاشهای مدام افراد بسیاری است که کار خود را ابتدا از گاری شروع و امروزه به اتومبیلهای پیشرفته امروزی رسیده‌اند.
اتومبیل به شکل امروزی را شخص بخصوصی اختراع نکرده است بلکه این وسیله به تدریج تکامل یافته و بشکل امروزی در آمده است. اتومبیلهای اولیه شبیه درشکه بوده و با نیروی بخار بحرکت در می‌آمدند. این نوع خودروها دو چرخ در عقب و یک چرخ در جلو داشتند. اتومبیل پس از اختراع ابتدا بعنوان یک وسیله ساده در اختیار اشراف قرار داشت شروع صنایع اتومبیل با اختراع موتور احتراق داخلی در سال 1860 بوسیله یک نفر بلژیکی به نام اتی ین لنوایر (Etienne Lenoir) آغاز گردید و سپس تغییرات جهشی و سریعی را طی نمود.
در بین سالهای 1860 و 1870 در اروپا تجارب مختلفی بوسیله چند تن از مهندسین تحقق یافت. یکی از این تجربه‌ها ساختن یک موتور چهار سیلندر و نصب آن بر روی یک گاری کوچک بود که توسط شخصی بنام زیگفرید مارکوس در سال 1874 در شهر وین انجام گرفت موتور این وسیله نقلیه از نوع بخاری بود و عمل احتراق مخلوط هوا و گاز زغال سنگ در داخل سیلندر به وسیله جرقه زنی انجام می‌گرفت نمونه بارز و عملی ساخت موتور احتراق داخلی در سال 1876 به‌وسیله یک نفر آلمانی به نام نیکولاس اتو با موفقیت انجام شد. در این عصر قهرمانان صنعت از جمله کات لیک دایملر و کارل بنز مستقل از هم کار میکردند ولی جهت فعالیتشان یکی بود کوشش بسیاری در جهت تحول این صنعت انجام دادند. از جمله این فعالیتها میتوان به بهره گیری از الکتریسیته برای جرقه خودرو توسط بنز اشاره کرد.
گرچه صنعت اتومبیل در آلمان متولد شد ولی در فرانسه رشد نمود و در انگلیس و آمریکا پیگیری بیشتری نسبت به آن بعمل آمد. اولین اتومبیل موفق آمریکایی Duryea نام داشت که در سال 1893 به کار افتاد.
در سال 1903 تعداد خودروهای ساخته شده در جهان به 62000 دستگاه رسید که نیمی از آن متعلق به کشور فرانسه بود. در سال 1906 بهترین و بی صدا ترین اتومبیل که 7 لیتر
حجم داشت در فرانسه با نام سیلور گاست (Silver Ghast) ساخته شد.

 

تاریخچه Porsche
در سال 1930 Ferdinand Porsche پس از کسب تجربه لازم در کارخانه Austro Daimler و نیز کمپانی Ster بزرگترین کارخانه ماشین‌سازی اتریش شرکت طراحی خود را افتتاح کرد.
اولین طرح او پروژه 12 , ماشینس بود با موتور 5 سیلندر که با آب خنک می‌شد و به سفارش Zundapp طراحی شده بود. این طرح به علت قیمت بالایی که داشت موفقیت چندانی کسب نکرد. پروژه مشابهی برای N.S.U در ژانویه سال 1934 طراحی شد که ماشینی 4 سیلندر و مجهز به سیستم خنک شونده با هوا بود.هنگامیکه فروش N.S.U گسترش یافت این طرح نیز متوقف شد.

 

B.M.W:
"Bayerische AG" زندگی خود را در مونیخ به عنوان یک تولید کننده موتورهای هوایی آغاز کرد و بعد از آن در سال 1923 شروع به تولید موتورسیکلت کرد.
اولین محصول او موتور مدل R 32 فروش بسیار موفقی داشته و این کمپانی بعدها به نام BMW معروف شد. در سال 1928 با بکار گیری Dixi کارخانه مدلهای گوناگونی تولید کرد.از جمله این اتومبیلها مدلهای BMW 3 , BMW 15 بودند.


Audi:
هنگامی که August Horch در سال 1910 اولین اتومبیل خود بنام Audi نوع B را تولید کرد با موفقیت زیادی روبرو شد.
پس از آن Horch در سال 1911 با Audi B وارد مسابقات Austrian Alpine شد او رهبری یک تیم از رانندگان را که در بین آنها 2 تن از مهندسانش به نامهای Graumuller و Lange نیز حضور داشتند بر عهده داشت. آنها موفق شدند مسابقه را بدون هیچ خطائی به پایان برسانند.آنها سال بعد نیز با همین اتومبیل وارد مسابقات شدند و پس از آن در سال 1913 آنها با Audi C در مسابقات شرکت کردند.آن سال Audi C برنده مسابقات شد و در سال بعد نیز با برنده‌شدن نوع C این اتومبیل با نام Alpensieger برنده Alpine شهرت یافت.

 

Benz:
مرسدس نام یک دختر اسپانیایی است و اصولاً‌ یک اسم اسپانیایی است که به معنای وقار و زیبایی است.
آن آرم جاودان در سال 1903 طراحی گردید اما در سالهای 1909 ( دو بار ) ،‌ 1916 و 1921 تکامل یافت تا اینکه در سال 1926 به یک ستاره طلایی با دایره ای که دور آن را محصور کرده بود مبدل گردید و تا به امروز به همین شکل و شمایل ماند.

 

Lamborghini :
Ferrucio Lamborghini در سال 1916 در شمال شهر Bolonga واقع در ایتالیا متولد شد.او تحصیلات خود را در زمینه اتومبیل‌های صنعتی کشاورزی به پایان رساند و سپس وارد ارتش شد و در قسمت نیروی هوایی مشغول به کار گشت. او عاشق اتومبیلهای سریع بود و رویای سرعت در سر می‌پروراند.وی در سال 1947 به تقویت یک اتومبیل Fiat پرداخت و در سال 1948 با این اتومبیل در یک مسابقه Mille Miglia شرکت کرد.
در سال 1949 لامبورگینی کمپانی خود را تاسیس کرد.این کمپانی کار خود را با تولید سیستمهای هوائی گرمازا و سرمازا آغاز نمود

 

تاریخچه ایران خودرو و پیکان
ایران ناسیونال یا همان ایران خودرو که مادر پیکان در 40 سال اخیر بوده روز 12 مهرماه 1341 با سرمایه‌ای در حدود 10 میلیون تومان و با هدف مونتاژ و تولید انواع خودرو وتوسط آقایان حاج علی اکبر خیامی ، محمود خیامی ،احمد خیامی ، خانم مرضیه خیامی و خانم زهرا سیدی رشتی در خیابان اکباتان تهران تأسیس شد و از 28 اسفندماه 1342 با تولید اتوبوس شروع به کار کرد. اینک با گذشت بیش از40سال از زمان تأسیس آن همچنان در زمینه ی طراحی و تولید خودروهای سواری ، اتوبوس و مینی بوس به عنوان بزرگترین تولید کننده ی خودرو در کشور ، در راستای تأمین نیاز‌های جامعه ، ورود به بازارهای جهانی ، تعمیق ساخت داخل کردن قطعات و در نهایت تحقق اهداف ایران به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

 

 

فرمت این مقاله به صورت Word و با قابلیت ویرایش میباشد

تعداد صفحات این مقاله   12 صفحه

پس از پرداخت ، میتوانید مقاله را به صورت انلاین دانلود کنید


دانلود با لینک مستقیم


دانلودمقاله اتومبیل
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد