مقاله با عنوان فوق که در اولین کنفرانس بین المللی مدیریت، نوآوری و کارآفرینی ارائه شده آماده دانلود می باشد.
محل برگزاری کنفرانس:شیراز
سال برگزاری کنفرانس:1389
تعداد صفحات مقاله:14
محتویات فایل: فایل زیپ حاوی یک pdf
چکیده
این تحقیق که به شناسایی فرهنگ سازمانی بانک رفاه استان مازندران پرداخته، به روش زیرانجام گرفته است. برای شناخت فرهنگ سازمان، مدل دنیسون که به نسبت جدیدتر و کاملتر است مورد استفاده قرارگرفت. این مدل فرهنگ سازمانی را در 4 بعد درگیر شدن در کار، سازگاری، یکپارچگی و ماموریت یارسالت مورد ارزیابی قرار می دهد. برای ارزیابی هر یک از ابعاد چهارگانه مذکورنیز سه شاخص تعریف شده است . برحسب اهداف پژوهش ابتدا اطلاعات مربوط به فرهنگ سازمان جمع آوری شد. برای جمع آوری اطلاعات از ابزار پرسشنامه استفاده گردید. پس از تعیین جامعه ونمونه آماری، پرسشنامه دنیسون بین کارکنان توزیع و در نهایت پس از جمع آوری و تحلیل اطلاعات به دست آمده، تصویر فرهنگ سازمان بر اساس الگوی دنیسون ترسیم گردید که گویای وضعیت فرهنگ سازمان مورد مطالعه بوده است.آنگاه بااستفاده ازاین اطلاعات و شمای سازمانی بدست آمده ویژگیهای فرهنگ سازمانی این بانک تفسیرشد که در نهایت فرهنگ سازمانی حاکم دربانک رفاه معین گردید. این پژوهش ازنوع توصیفی وبه روش پیمایشی انجام شده است وبرای دقت وسهولت بیشتر در انجام کارهای آماری ازنرم افزار SPSS تحت ویندوزکمک گرفته شده است.
شناسایی فرهنگ سازمانی بانک رفاه استان مازندران براساس مدل دنیسون