
فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
دانلود پایان نامه تاثیر مولفه های بازاریابی داخلی بر میزان تعهد سازمانی کارکنان بانکها
چکیده
در این تحقیق به بررسی تاثیر مولفه های بازاریابی داخلی بر میزان تعهد سازمانی کارکنان بانک رفاه استان اردبیل پرداخته شد. و نقش و تاثیر مولفه های بازاریابی داخلی بر میزان تعهد سازمانی کارکنان بانک رفاه استان اردبیل مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت. جامعه آماری در تحقیق حاضر شامل کلیه کارکنان شعب و سرپرستی بانک رفاه در استان اردبیل بود که تعداد آنها 196 نفر در 17 شعبه و سرپرستی می باشد. تحقیق انجام شده دارای 1 فرضیه اصلی و 3 فرضیه فرعی به ترتیب زیر می باشد:
فرضیه اصلی: بازاریابی داخلی به طور مثبتی بر تعهد سازمانی کارکنان تاثیر دارد.
فرضیه فرعی 1:شفافیت وروشنی چشم انداز بر تعهد سازمانی کارکنان تاثیر دارد.
فرضیه فرعی2: بهبود و توسعه بر تعهد سازمانی کارکنان تاثیر دارد.
فرضیه فرعی3: پاداش بر تعهد سازمانی کارکنان تاثیر دارد.
تجزیه و تحلیل دادههای جمعآوری شده از طریق پرسشنامه در دو سطح تجزیه و تحلیل توصیفی و تجزیه و تحلیل استنباطی انجام گرفت. در سطح تجزیه و تحلیل استنباطی با استفاده از آزمون t تک نمونه، و مدل معادلات ساختاری و رگرسیون و توسط نرم افزار اس پی اس اس و لیزرل به تجزیه و تحلیل داه ها جهت تایید و یا رد فرضیه های تحقیق پرداخته شد.نتایج و یافته های تحقیق درستی فرضیه ها به جز فرضیه فرعی 1(شفافیت وروشنی چشم انداز بر تعهد سازمانی کارکنان) را نشان داد.
فهرست مطالب
عنوان ................................................................................................................................................. صفحه
چکیده...........................................................................................................................................................1
فصل اول:کلیات تحقیق......................................................................................................................2 مقدمه ................................................................................................................................................3 1-1- بیان مساله .............................................................................................................................4 1- 2 - اهمیت و ضرورت تحقیق ......................................................................................................6 1- 3 - اهداف تحقیق .......................................................................................................................7 1- 4 - فرضیات تحقیق......................................................................................................................7
1- 5 - قلمرو تحقیق...................................................................................................................................7 1- 6 - جامعه آماری و حجم نمونه............................................................................................................8 1- 7- روش های آماری مورد استفاده .......................................................................................................8 1- 8 - تعریف مفاهیم و واژگان تحقیق......................................................................................................8
فصل دوم: مبانی نظری تحقیق..................................................................................................................11
بخش اول: بازاریابی داخلی........................................................................................................................12
مقدمه...........................................................................................................................................................12
2-1-1- تعریف بازاریابی................................ .... .....................................................................................13
2-1-2- استراتژیهای بازاریابی................................................ ...................................................................15
2- 1-3- موانع اجرای استراتژیهای بازاریابی............................... .............................................................17
2-1-4- مدلها و دیدگاههای مختلف در مورد بازاریابی ...................................................... .....................21
2-1-5- انواع بازاریابی......................................... ...... ..............................................................................22
2-1-6- تعاریف و مفاهیم بازاریابی داخلی(درونی) ................ ................................................................24
2-1-7- چارچوب بازاریابی داخلی...................................................................... .....................................28
2-1-8- مولفه های بازاریابی داخلی...........................................................................................................31
بخش دوم: تعهد سازمانی.... ................................................ ......................................................................37
مقدمه................................................................. .........................................................................................37
2-2-1- تعاریف و مفاهیم تعهد...................... ..........................................................................................38
2-2-2- انواع تعهد ........................................................................................ ..........................................40
2-2-3- تعاریف و مفاهیم تعهد سازمانی .................................................. ...............................................43
2-2-4- ضرورت و اهمیت توجه به تعهد سازمانی ..................................................................................48
2-2-5- فرایند و مراحل تعهد سازمانی.............................................................. .......................................49
2-2-6-عوامل و متغیرهای موثر بر تعهد سازمانی .......................................................... .........................51
2-2-7- ابعاد مختلف تعهد سازمانی........................................... ..............................................................58
2-2-8- مدلهای مختلف تعهد سازمانی.......................................... ...........................................................62
2-2-9- دیدگاههای مختلف در مورد تعهد سازمانی .................................... ...........................................64
2-2-10- پیامدهای مثبت تعهد سازمانی................................................ ...................................................67
بخش سوم: رابطه بازاریابی داخلی و تعهد سازمانی ............ .....................................................................68 بخش چهارم:پیشینه تحقیق..........................................................................................................................73
فصل سوم: روش تحقیق ..................................................................... ....................................................75
مقدمه ........................................................................................................................................................76
3-1- روش تحقیق ....................................................................................................................................77
3-2- جامعه آماری.....................................................................................................................................79
3-3- حجم نمونه.......................................................................................................................................80
3-4- روش نمونه گیری.............................................................................................................................81
3-5- ابزار تحقیق .................................................. ...................................................................................81
3-6- روایی و پایایی تحقیق................ .................. ..................................................................................84
3-7- روش گردآوری داده ها............................................................... ....................................................87
3-8-متغیرهای تحقیق.................................................................................................................................88
3-9-فرایند اجرایی مراحل تحقیق...............................................................................................................89
3-10-روش های آماری مورد استفاده........................................................................................................90
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل اطلاعات .................................. ................................................................91
مقدمه......................................................... .................................................................................................92
4-1- توصیف داده های جمعیت شناختی......... ........................................................................................93
4-1-1- جنسیت.........................................................................................................................................93
4-1-2- سن...............................................................................................................................................94
4-1-3- تحصیلات.....................................................................................................................................94
4-1-4- سابقه خدمت در سازمان...............................................................................................................95
4-2- وضعیت پاسخ به سولات و متغیرهای تحقیق ............. ....................................................................97
4-3- آزمون فرضیات تحقیق.......... ...........................................................................................................99
4-3-1- تحلیل عاملی تاییدی . .................................................................................................................99
4-3-1-1- متغیر اول: شفافیت رسالت و چشم انداز...............................................................................102
4-3-1-2- متغیر دوم: بهبود و توسعه......................................................................................................103 4-3-1-3- متغیر سوم: پاداش..................................................................................................................104
4-3-1-4- متغیر چهارم: تعهد عاطفی......................................................................................................104
4-3-1-5- متغیر پنجم: تعهد مستمر........................................................................................................106
4-3-1-6- متغیر ششم: تعهد هنجاری.....................................................................................................107
4-3-2- بررسی رابطه بین متغیرهای تحقیق و آزمون فرضیه ها...............................................................108
4-4- نتایج آزمون فرضیه اصلی و فرضیه های مرتبط با آن......................................................................110
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات ...................................................................................................115
مقدمه ......................................................................................................................................................116
5-1- خلاصه تحقیق........ .......................................................................................................................116
5-2- نتایج و یافته های تحقیق.................................................................................................................118
5-3- ارائه راهکارها و پیشنهادات ...........................................................................................................119
5-4-محدودیت های تحقیق.....................................................................................................................121
5-5- پیشنهاداتی برای تحقیقات آینده......................................................................................................122
پیوست .................... ........ ......................................................................................................................123
منابع و ماخذ ............................ ..............................................................................................................137
چکیده انگلیسی.........................................................................................................................................147
فهرست جداول
عنوان ............................................................................................................................................... صفحه جدول 2-1- اجزای تشکیل دهنده بازاریابی داخلی (درونی).....................................................................32
جدول2-2- پیامدهای مثبت تعهد سازمانی.................................................................................................67
جدول3-1- جدول تعیین اندازه نمونه برای یک جامعه معین.....................................................................80
جدول3-2- طیف لیکرت...........................................................................................................................83
جدول3-3- سوالات مربوط به متغیرها و ضریب پایائی هریک..................................................................87
جدول4-1- داده های جمعیت شناسایی.....................................................................................................93
جدول4-2- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب جنسیت........................................................................93
جدول4-3- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سن......................... ................................................ ...94
جدول4-4- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب تحصیلات............... .....................................................95
جدول4-5- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سابقه خدمت....................................... ........................96
جدول4-6- وضعیت پاسخ به سولات و متغیرهای تحقیق..................................... ...................................97
جدول4-7- عوامل متغیر اول: شفافیت رسالت و چشم انداز.................................................... ..............102
جدول4-8- عوامل متغیر دوم: بهبود و توسعه........................................ .................................................103
جدول4-9- عوامل متغیر سوم: پاداش............................................... ..................................................... 104
جدول4-10- عوامل متغیر چهارم: تعهد عاطفی..................................................................................... .105
جدول4-11- عوامل متغیر پنجم: تعهد مستمر ......... .............................................................................106
جدول4-12- عوامل متغیر ششم: تعهد هنجاری.............. .......................................................................107
جدول4-13- نتایج ضرایب استاندارد و اعداد معناداری.................. ............... .......................................112
فهرست نمودارها
عنوان .................................................................................................................................................. صفحه
نمودار1-2- فرایند تعهد سازمانی.............................. ................................... ............................................50
نمودار2-2-عوامل سه گانه اثرگذار بر تعهد سازمانی......................................................... . .....................53
نمودار4-1- نمودار فراوانی پاسخگویان بر حسب جنسیت .......................................................................93
نمودار4-2- نمودار فراوانی پاسخگویان بر حسب سن......... .....................................................................94
نمودار4-3- نمودار فراوانی پاسخگویان بر حسب تحصیلات. .................................................................95
نمودار4-4- نمودار فراوانی پاسخگویان بر حسب سابقه خدمت در سازمان.. ...........................................96
فهرست اشکال
عنوان......... ......................................................................................................................................... صفحه &nb
دانلود پایان نامه تاثیر مولفه های بازاریابی داخلی بر میزان تعهد سازمانی کارکنان بانکها