فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پایان نامه شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر رقابت پذیری محصولات کشاورزی از دیدگاه صادرکنندگان مشهد با استفاده از مدل الماس پور

اختصاصی از فایلکو پایان نامه شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر رقابت پذیری محصولات کشاورزی از دیدگاه صادرکنندگان مشهد با استفاده از مدل الماس پورتر دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پایان نامه شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر رقابت پذیری محصولات کشاورزی از دیدگاه صادرکنندگان مشهد با استفاده از مدل الماس پورتر


پایان نامه شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر رقابت پذیری محصولات کشاورزی از دیدگاه صادرکنندگان مشهد با استفاده از مدل الماس پورتر

پایان نامه کارشناسی ارشد با عنوان شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر رقابت پذیری محصولات کشاورزی از دیدگاه صادرکنندگان مشهد با استفاده از مدل الماس پورتر (مطالعه موردی: محصول کشمش) به صورت کامل و با فرمت ورد و پی دی اف

چکیده:

شاید یکی از مهم­ترین مباحث اقتصادی روز در سراسر دنیا بحث رقابت­پذیری و ارتقای وضعیت صنایع مختلف برای بقا و رشد در عرصه متلاطم بازارهای جهانی باشد. بحث آسیب­پذیری اقتصاد تک محصولی و لزوم توجه به صادرات غیرنفتی در ایران از دیرباز مطرح بوده، اما جهش قابل ملاحظه­ای در این راستا صورت نگرفته است. ایران با توجه به وسعت خاک، تنوع آب­و­هوا و استعدادهای بالقوه نیروی انسانی در زمینه­های مختلف بخش کشاورزی، در تولید بسیاری از محصولات زراعی و درختی از جمله کشمش که مورد بحث است، مزیت دارد. ایران بعد از ایالات متحده و ترکیه در رتبه­ی سوم تولید جهانی کشمش و بعد از ترکیه در رتبه­ی دوم صادرات جهانی کشمش قرار دارد. بنابراین با توجه به اهمیت اقتصادی و اجتماعی صادرات کشمش در اقتصاد ملی و استعدادهای بالقوه فراوان کشور برای ارتقای کمی و کیفی این محصول و با عنایت به رقابت­های جهانی در زمینه بازار این محصول و پتانسیل بالای این محصول برای صادرات، هدف این پژوهش شناسایی و رتبه­بندی عوامل موثر بر رقابت­پذیری محصول کشمش از دیدگاه صادرکنندگان مشهد با استفاده از مدل الماس پورتر می­باشد.

این پژوهش از نوع تحقیقات توصیفی-کاربردی است که شامل 6فرضیه اصلی می­باشد. در این تحقیق از آزمون­های  tتک نمونه­ای و آزمون مقایسه میانگین دو جامعه مستقل، آزمون مقایسه میانگین چند جامعه برای بررسی فرضیه­ها و از نرم­افزار amus برای تجزیه و تحلیل داده­ها استفاده شده است. جامعه آماری مورد مطالعه در این تحقیق، مدیران بازاریابی و فروش شرکت­های صادرکننده محصولات کشاورزی در شهر مشهد هستند و براساس آخرین آمار موجود در سال 1392تعداد شرکت­های صادرکننده محصولات کشاورزی در شهر مشهد 10عدد و تعداد مدیران بازاریابی و فروش این شرکت­ها 70نفر می­باشد، بنابراین جامعه آماری محدود می­باشد در نتیجه کل جامعه آماری این تحقیق به عنوان نمونه انتخاب شد.

یک پرسش­نامه (شامل 33 سوال) جهت جمع­آوری اطلاعات میدانی طراحی گردید. قابلیت اعتبار و اطمینان پرسش­نامه بدست آمد و از 6 فرضیه، 5فرضیه تایید شدند و 1فرضیه رد گردید. نتیجه­ای که از تجزیه و تحلیل داده­ها گرفته شد، نشان داد که 5متغیر (شرایط عامل، شرایط تقاضا، وضعیت صنایع مرتبط و حمایت­کننده، استراتژی شرکت، ساختار و رقابت و دولت) با رقابت­پذیری رابطه مستقیم و معنادار دارند و متغیر اتفاقات پیش­بینی نشده بر روی رقابت­پذیری بی­تاثیر است و نمی­تواند رقابت­پذیری را تبیین نماید.


دانلود با لینک مستقیم


پایان نامه شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر رقابت پذیری محصولات کشاورزی از دیدگاه صادرکنندگان مشهد با استفاده از مدل الماس پورتر
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد