لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه:93
فهرست مطالب
عنوان
چکیده.......................................... 1
فصل اول :مقدمه تحقیق........................... 3
- بیان مساله 6
- ضرورت و اهمیت تحقیق............................................. 9
- اهداف تحقیق 12
- فرضیه هاُی تحقیق 13
- تعرُیف متغیرهای اصلی تحقیق........................................ 132-1 خود........................................ 172-3 عزت نفس.................................... 262-5 اثر بخشی .................................. 322-7 معُیارهای ارزیابی اثربخشی مدیران............ 35 3-1روش تحقیق .................................. 493-3 حجم نمونه.................................. 493-5 ابزار تحقیق................................ 50فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادها.............. 605-2 نتایج مربوط به فرضیه دوم................... 625-4 نتایج مربوط به فرضیه چهارم................. 635-6 محدودیت ها................................. 64منابع فارسی.................................... 66ضمیمه 1: تست آُیزنک............................. 69
- ضمیمه 2: پرسشنامه اثربخشی...................... 71
- ضمائم.......................................... 68
- 5-7 پیشنهادها.................................. 65
- 5-5 نتیجه گیری کلی............................. 64
- 5-3 نتایج مربوط به فرضیه سوم................... 62
- 5-1 نتایج مربوط به فرضیه اول................... 61
- فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها............... 53
- 3-4روش نمونه گیری.............................. 50
- 3-2جامعه آماری................................. 49
- فصل سوم :روش اجرای تحقیق....................... 48
- 2-8 ویژگی هاُی مدیران اثر بخش .................. 43
- 2-6 نقش مدیر در اثر بخشی مدارس................. 34
- 2-4 عزت نفس و جنسیت............................ 30
- 2-2 خودپنداره.................................. 22
- فصل دوم: بررسُی مطالعات پیشین................... 15
چکیده
پژوهش حاضر به منظور رابطه بین عزت نفس مدیران و اثر بخشی آنان در مدارس راهنمایی دخترانه ناحیه 2 آموزش و پرورش شهرستان مشهد انجام گرفت. فرضیه اساسی در این پژوهش آن است که بین عزت نفس مدیران و اثر بخشی آنان در مدارس ارتباط معنی داری وجود دارد.
جامعه اماری در این تحقیق کلیه مدیران مدارس راهنمایی دخترانه (20نفر) و کلیه معلمان (220 نفر) در ناحیه 2 شهر مشهد است.
گروه مورد بررسی کلیه مدیران مدارس راهنمایی دخترانه (20N=) است. بنابراین برای گروه مدیران از روش سرشماری بجای نمونه گیری استفاده شده است و حجم نمونه برای گروه معلمان 55 نفر می باشد. ابزار گرد آوری اطلاعات در این پژوهش را در یک پرسشنامه محقق ساخته تحت عنوان (اثر بخشی مدیران) که برای تعیین اثر بخشی مدیران توسط معلمان مربوطه تکمیل می گردید و دیگر یک تست (مقیاس عزت نفس آیزنک) برای تعیین عزت نفس مدیران که توسط خود مدیران پاسخ داده می شود تشکیل می دهد.
روش تحقیق در این بررسی همبستگی است و برای تحلیل داده ها از ضریب همبستگی استفاده شده است.
نتایج به دست آمده عبارتند از :
- بین عزت نفس مدیران و اثر بخشی آنان رابطه معنا داری وجود دارد.
- بین اثر بخشی مدیرانی که عزت نفس بالا دارند و مدیرانی که عزت نفس پایین دارند تفاوت معنی دار وجود دارد.
- بین اثر بخشی مدیرانی که عزت نفس بالا دارند با مدیرانی که عزت نفس متوسط دارند تفاوت معنی داری وجود ندارد.
رابطه بین عزت نفس مدیران و اثر بخشی آنان در مدارس راهنمایی